LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Leo

Aandelenlease

Ongelezen bericht door Leo »

Mijn contract loopt 30 maart a.s. af. Mijn restschuld is op dit moment € 9807,-. Ik zit er aan te denken in te gaan op het aanbod van DEXIA om dit contract met 3 jaar te verlengen tegen een rente van circa 3,4% (volgens DEXIA) van de toen aangegane lening van zo'n € 19500,-, als de rente niet wijzigt is dat en bedrag van € 663,-, dit % is gelijk aan het % waartegen DEXIA geld leent. Daartegenover staat wel dat er door de diverse fondsen een dividend aan je wordt uitbetaald, ik schat over 2002 zo'n € 800,-.
Je hoopt dan dat de aandelenkoers in die 3 jaar gaat stijgen anders wordt de restschuld nog hoger en daar zitten we niet op te wachten. Wie is het daar mee eens?? Overigens maakt de belegger dan zelf uit op welk moment de aandelen verkocht kunnen worden en niet na pas 1 jaar.

rick

Re: Aandelenlease

Ongelezen bericht door rick »

Wat mij zo lastig lijkt, je hebt bijv drie verschillende aandelen, stel dat A op een bepaalt moment heel laag staat , B en C hoog, kun je dan een A nog even aanhouden of moet je alles tegelijk van de hand doen?

Daarbij zie IK die aandelen voorlopig niet stijgen. Het lijkt me een stressvol gebeuren, dat verlengen....

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

Als je met aandelen door wilt gaan, laat dan de aandelen door Dexia verkopen en leen het bedrag ergens anders en koop dan de aandelen die je had terug maar je bent dan verlost van dat stelletje... van Dexia en alle opties zoals gevraagd door Rick staan dan nog steeds open en je kunt kopen en verkopen wat en wanneer je maar wilt en je verliest niet je claim van eegalease en leaseverlies, dus ingaan op het Dexiaaanbod levert je aan alle kanten verlies op.

DOE HET NIET.

Als je je het ook maar enigszins kunt verooloven.

Jos.

rick

Ongelezen bericht door rick »

ja, hoe ik het ook bekijk dat verlengen lijkt me echt het meest ellendige van alles: elke maand rente aflossen, dalende aandelen waarschijnlijk, geen recht op de claim, nog steeds post etc van Dexia, en de kans is heel groot dat je over 3 jaar dus een nog grotere restschuld hebt.... dat is toch een scenario waar je niet aan moet denken? Die aandelen die ik heb staan nu op ongeveer 15 euro, dat kan dus ook best nog lager worden, ja toch.

MRN

Ongelezen bericht door MRN »

Niemand kan in de toekomst kijken hoe de aandelen zich gaan ontwikkelen. Maar de schuld die nu ontstaat is een feit. De alternatieven die geboden worden door Dexia is een sigaar uit eigen doos. Kortom ga zelf handelen op de beurs en los de schuld af. Met pay-back kan je een oplossing zoeken bij de banken hoe de schuld ingelost gaat worden.

leon

Ongelezen bericht door leon »

De meeste mensen hebben juist een lease kontrakt afgesloten omdat ze absoluut geen verstand van beleggen hebben, dus voor gros van die mensen is aandelen overnemen ook niet echt een optie lijkt me.

Groeten,
Léon.

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

Léon

Dat is zo anders zaten we hier niet, maar aangezien de vraag was ingaan op het dexiaaanbod en dus de aandelen via hun aanbod kopen dan zeg ik koop ze maar niet van DEXIA, ik gun ze inmiddels de aankoopprovisie en het bewaarloon niet meer.

Jos

A.

Ongelezen bericht door A. »

Ik las op een site (radar/leaseverlies?) dat bij het tekenen voor verlenging van een contract je juridisch gezien eigenlijk weer een nieuw contract aangaat, alleen nu terwijl je dus wel op de hoogte bent van alle risico's die dat met zich mee brengt. Dan kun je Legio Lease hierover dus niets meer verwijten als je na 3 jr. nog verder in de min komt. Of het dus zo verstandig is om te doen? Ik heb om deze reden deze optie uitgesloten.

Leo

Ongelezen bericht door Leo »

Jos,
Wanneer je het contracht verlengt betaal je alleen de door hen bedongen rente, dus geen bewaarloon etc., er zijn dus verder geen kosten aan verbonden.

Gesloten