na bestudering(nogmaals)van mijn kortingkado contract kwam ik iets opmerkelijks tegen
ik heb 5 juli getekend en 10 juli is het getekende exemplaar door Legio ontvangen
nu komt het volgende:aankoopdatum aandelen 4juli ???
kan dit zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aankoopdatum aandelen
Re: aankoopdatum aandelen
Volgens mij klopt daar niets van, ook bij ons hetzelfde verhaal.
Op Radar vond ik nog een dergelijke topic. Voor het gemak heb ik hem hieronder geplaatst. Doch er was niet op gereageerd en de zoek functie zoekt niet op de inhoud van berichten. Wellicht weet iemand in welke topic hier al over gedicusseerd is en wil het hier mededelen waar het te vinden is.
Of als iemand hier een jurdish antwoord op weet dan zie ik die graag hieronder verschijnen.
Mvg Pieter
------------------------------------------------------------
geplaatst door Yvonne op 28-11-2002 om 09:24
"Aankoop voor contract?"
Nog voordat we het contract met de bekende belangrijke kleine lettertjes hadden ontvangen kregen we een brief waarop we konden aangeven met hoeveel geld we de winstverdriedubbelaar wilden tekenen. Belangeloos! Mijn man tekende ervoor interesse te hebben voor 250 gulden per maand en zond de brief ondertekend terug.
Ongeveer drie weken later kwam het contract binnen. We lazen de kleine lettertjes en begrepen er niets van. Mijn man wilde nog niet tekenen. Toen werd er zonder dat Legio ons contract ondertekend terug had gekregen zomaar geld van onze rekening gehaald en kregen we een brief van Legio dat ze de aandelen al voor ons hadden aangekocht, want dat hadden we per slot van rekening aangevraagd, maar dat ze ons contract nog niet ondertekend hadden terugontvangen.
Dom als we waren heeft mijn man toen ondertekend en het contract toegestuurd. Voor het gemak stond op het contract de datum van aankoop van de aandelen....ver voor onze ondertekening uit. De brief dat Legio ons contract nog niet ondertekend ontvangen had, maar de aandelen wel vast had aangekocht hebben wij nog.
Is dit niet een punt wat wij kunnen winnen?
Immers kregen we de kleine lettertjes pas te zien nadat de aandelen al waren aangekocht. Is hier niet sprake van misleiding?
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en een proces is aangegaan en al heeft gewonnen?
Volgens mij had Legio geen poot gehad om op te staan als we destijds het contract niet ondertekend hadden. Dan haaden zij de hele boel terug moeten draaien. Maar geldt dit nu ok nog?
Op Radar vond ik nog een dergelijke topic. Voor het gemak heb ik hem hieronder geplaatst. Doch er was niet op gereageerd en de zoek functie zoekt niet op de inhoud van berichten. Wellicht weet iemand in welke topic hier al over gedicusseerd is en wil het hier mededelen waar het te vinden is.
Of als iemand hier een jurdish antwoord op weet dan zie ik die graag hieronder verschijnen.
Mvg Pieter
------------------------------------------------------------
geplaatst door Yvonne op 28-11-2002 om 09:24
"Aankoop voor contract?"
Nog voordat we het contract met de bekende belangrijke kleine lettertjes hadden ontvangen kregen we een brief waarop we konden aangeven met hoeveel geld we de winstverdriedubbelaar wilden tekenen. Belangeloos! Mijn man tekende ervoor interesse te hebben voor 250 gulden per maand en zond de brief ondertekend terug.
Ongeveer drie weken later kwam het contract binnen. We lazen de kleine lettertjes en begrepen er niets van. Mijn man wilde nog niet tekenen. Toen werd er zonder dat Legio ons contract ondertekend terug had gekregen zomaar geld van onze rekening gehaald en kregen we een brief van Legio dat ze de aandelen al voor ons hadden aangekocht, want dat hadden we per slot van rekening aangevraagd, maar dat ze ons contract nog niet ondertekend hadden terugontvangen.
Dom als we waren heeft mijn man toen ondertekend en het contract toegestuurd. Voor het gemak stond op het contract de datum van aankoop van de aandelen....ver voor onze ondertekening uit. De brief dat Legio ons contract nog niet ondertekend ontvangen had, maar de aandelen wel vast had aangekocht hebben wij nog.
Is dit niet een punt wat wij kunnen winnen?
Immers kregen we de kleine lettertjes pas te zien nadat de aandelen al waren aangekocht. Is hier niet sprake van misleiding?
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en een proces is aangegaan en al heeft gewonnen?
Volgens mij had Legio geen poot gehad om op te staan als we destijds het contract niet ondertekend hadden. Dan haaden zij de hele boel terug moeten draaien. Maar geldt dit nu ok nog?
Da's een goede vraag Yvonne/ Pieter,
ik ben zelf geen jurist of advocaat, maar zal het zeker eens navragen, heb komende week toch een gesprek met iemand van de wetswinkel misschien kan hij ons helpen,
m.v.g. Ruud930
ik ben zelf geen jurist of advocaat, maar zal het zeker eens navragen, heb komende week toch een gesprek met iemand van de wetswinkel misschien kan hij ons helpen,
m.v.g. Ruud930
kom op mensen,wie heeft een antwoord.
wie weet is dit een punt!!
ik weet er zelf niets van maar wellicht weet iemand anders een antwoord
wie weet is dit een punt!!
ik weet er zelf niets van maar wellicht weet iemand anders een antwoord
Eerst is er een aanvraagformulier ingevuld en opgestuurd naar Legio. Legio heeft vervolgens de aandelen aangekocht en een contract opgemaakt met de exacte aankoopkoersen. Dit contract is naar klanten toegestuurd. De aankoopdatum ligt in dit geval altijd voor uiteindelijke datum van opmaak of ondertekenen.
Klant had vervolgens 2 keuzes:
• contract tekenen, gevolgen zijn bekend
• contract niet tekenen. Legio verkoopt het aandelenpakket na 30 dagen en contract wordt geannulleerd.
Pluto
Klant had vervolgens 2 keuzes:
• contract tekenen, gevolgen zijn bekend
• contract niet tekenen. Legio verkoopt het aandelenpakket na 30 dagen en contract wordt geannulleerd.
Pluto
In mijn geval is de situatie die Pieter beschrijft ook voorgekomen. Ik heb toen nog gebeld voordat ik het contract terugstuurde om te vragen of ik er nog van kon afzien, aan de telefoon werd mij verteld dat dit niet kon en dat het tekenen 'slechts een formaliteit' was en dat de overeenkomst al was gesloten. In mijn naiviteit heb ik toen het contract getekend teruggestuurd. Mijn totale inleg is zo'n € 8100 en het verlies (op dit moment) ongeveer € 25000, kortom een schadepost van € 33.000 !!
Dat zou dus een pertinente leugen zijn van die adviseur. Maar ook een beetje onverstandig van u. In ieder geval; ik weet niet bij welke organisatie u deze overeenkomst heeft gesloten, maar als u er vanaf wilt: bijna alle gesprekken worden vastgelegd.
Kees
Kees