LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aantekenen met ontvangstbevestiging blijkt noodzaak!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Yvonne

Aantekenen met ontvangstbevestiging blijkt noodzaak!

Ongelezen bericht door Yvonne »

Aantekenen met ontvangstbevestiging blijkt noodzaak!

Ik heb via eegalease de vernietigingsbrief aangetekend met ontvagstbevestiging naar Dexia gestuurd.
En wat blijkt?
Zoekgeraakt of gestolen.

Nergens meer te vinden.
maar ik weet dat nu tenminste ook, want ik heb geen handtekening terug ontvangen en bij de vervoersmaatschappij is de brief nergens meer boven water te halen.
Dus maar weer op nieuw sturen met de goede hoop dat.....

Bespaart u zich dus niet dat kleine beetje extra. het blijkt gewoon noodzakelijk!

Yvonne

L. Blok

Re: Aantekenen met ontvangstbevestiging blijkt noodzaak!

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Yvone,

Rechtsgeldig gezien is dat jouw probleem niet dat Dexia deze brief niet boven water kan krijgen. Mits uiteraard de ontvangstbevestiging getekend bij je terug is bezorgt.
Blijkbaar is de chaos bij Legio/Dexia nog steeds compleet.

m.v.g. L. Blok

jan

Ongelezen bericht door jan »

Je kunt gebruikmaken van Tractrace van de post dan weet je precies waar je brief is. Ik heb ook pas na 7 dagen een ontvangstbevestiging gekregen.

Wat als Dexia niet binnen 14 dagen reageert wat is dan de procedure Want een reactie verwacht ik niet, zeker geen overboeking.

Jan

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Argeloos als ik ben (er zullen er vast wel meer zijn) heb ik de vernietigingsbrieven van mij en mijn vrouw gewoon 'Aangetekend' verstuurd. Ik kan er wel weer twee 'Aangetekend met bericht van ontvangst' achteraan sturen', maar ik ga ervan uit dat Dexia (op termijn) toch wel aan mij zal laten weten of ze al dan niet op de vernietiging zullen ingaan. Dat is voor mij dan het bewijs van ontvangst. Ontvang ik op korte termijn niks van Dexia, dan heb ik in ieder geval nog even de tijd om een reactie van Dexia af te wachten: ons eerstvolgende contract vervalt immers medio juni van dit jaar. Heb ik half mei nog niks gehoord dan gaan alsnog de brieven nog een keer, en dan met 'Aangetekend met bericht van ontvangst',de deur uit.
gr. Rob

jan

Ongelezen bericht door jan »

https://secure.postplaza.nl/tracktrace/

Op bovestaant adres kun je zien of je brief is aangekomen cq Ontvangen(besteld)

Succes
jan

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Jan, bedankt voor de tip. Zo heb ik zekeheid dat Dexia de brief in ontvangst heeft genomen op 5 februari 2003.

Ab

buitenlander

Ongelezen bericht door buitenlander »

Jan, bedankt voor de tip. Zo heb ik nu de zekerheid dat Dexia de brief in ontvangst heeft genomen op 5 februari 2003.

Ab

Ruud930

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Zelf heb ik weinig hoop dat Dexia nog iets van zich laat horen (buiten de rechter om)!

Ben al een half jaar brieven naar ze aan het sturen.

Eerst 2 "gewone" brieven, dan 3 aangetekende brieven. En 3 dagen terug nog een aangetekende brief met ontvnagstbevestiging terug gestuurd!

Nu maar afwachten of ik hier een reactie op krijg en zo ja-> wanneer?! En met welk resultaat.

Ik betaal gewoon niks meer vanaf heden, zal morgen ook de automatische incasso stopzetten.

Ik neem aan dat ze dan wel iets van zich laten horen!

m.v.g. Ruud930

Yvonne

Er is juist geen handtekening voor ontvangst. Die brief is zoekgeraakt. Misschien heeft iemand van de vervoersmaatschappij gedacht dat er een voor hem interessante waarde in zat. De brief ging immers naar de bank.
Ik heb hem voor de zekerheid nogmaals verzonden, maar nu via het postkantoor.
Zodra ik niet met zekerheid kan zeggen waar het mis is gegaan, ga ik geen risico nemen. Daarvoor staat er teveel op het spel.

Yvonne

Voor alle duidelijkheid: zelfs bij het traceertraject kunnen ze de brief niet meer achterhalen.
Want dat ben ik natuurlijk wel nagegaan.

Op het postkantoor hoorde ik dat een brief met handtekening voor ontvangst maximaal 3 weken in de postbus mag blijven liggen. Dan pas krijg je van het postkantoor bericht als iets niet is opgehaald en heb je alsnog een probleem.

Daarom had ik die brief met een vervoersmaatschappij meegestuurd. Want daar gat het normailier veel sneller en je kan het zelf via het internet traceren.

Yvonne

Als Dexia niet binnen minnelijke termijn (de termijn is immers 14 dagen na hun ontvangstdatum = handtekeningdatum voor ontvangst) heeft gereageerd, dan stuur ik een e-mail hierover naar Eegalease.
Ook als de post niet wordt aangenomen binnen redelijke tijd.
Iemand moet het Eegalease laten weten.
Wie volgt?

Ruud930

Beste Yvonne en andere,

heb vanmiddag op de tpg post site gezocht naar info over kwijtgeraakte aangetekende brieven met en zonder handtekening retour.

Bij beide gevallen scannen ze de brief en is hij via de consumentenlijn opvraagaar van tpg post.

Kost overigens wel 45 eurocent per minuut, maar ik werd binnen 2 minuten geholpen dus voor die 90 eurocent meer zou ik je eens adviseren hiernaar te bellen.

De internetsite was de gehele middag buiten gebruik.

Deze aardige mevrouw vertelde me dat de brief of gisteren was bezorgd of dat hij vandaag bezorgd zou worden!

Echter toen ik eens naar een andere firma iets stuurde had ik 2 werkdagen later al de retourkaart terug!!

Ik vermoed dat de mevrouw van de tpg lijn maar wat zei om me zoet te houden (althans ik kreeg sterk hiervan sterk de indruk!). Maar de druppel die bij mij even de emmer deed overlopen was toch de volgende uitspraak van tpg post->

Ik citeer->

het gebeurt geregeld dat de retourkaart niet wordt teruggezonden, dit is wel slordig van ons, maar ja het is niet anders.

Waarop ik (nog netjes) zei waarvoor betaal je dan 1 euro extra hiervoor, en bieden jullie deze service dan aan?

Hierop zei mevrouw-> ja, sorry ik kan er ook niks aan doen.

Toen heb ik maar wijselijk de telefoon neergelegd daar ik anders wellicht dingen had gezegd waarvan ik achteraf spijt had gekregen!

m.v.g. Ruud930

(trek zelf uw conclusies maar de wijze van afhandeling van de post is niet meer wat het geweest is!)

Yvonne

Jan, bedankt voor de url van de tracktrace van postplaza. De brief aan Dexia en aan Stichting Eegalease zijn inderdaad in ontvangst genomen. Ik heb er gelijk printjes van gemaakt als bewijs.
Nu nog even wachten op de handtekeningen voor ontvangst, dan zit ik aangaande die post wel safe.

En Ruud,
Soms gebeuren er rare dingen met post. Dan is de post bijvoorbeeld wel in de postbus geplaatst maar wordt nooit gelezen. Wat is dan je bewijs? Hij was immers wel aangekomen, maar Dexia kan dit alsnog ontkennen. Dat kan niet meer met ontvangstbevestiging.
Ik zeg dit niet voor niets. Wij hebben een bedrijf en weten inmiddels hoe noodzakelijk het is je overal goed tegen in te dekken. Zorg er altijd voor dat ze je juridisch niet onderuit kunnen halen.
De wereld wordt steeds gekker.

Ruud930

Beste yvonne,

wellicht heb je niet goed gelezen.

Ik schreef namelijk; heb eerst 2 "gewone" brieven naar Dexia verstuurd.

Toen 2x een (gewoon) aangetekende brief, omdat ik hierop ook geen reactie kreeg. Heb ik enkele dagen terug nogmaals die brief aangetekend MET handtekening retour (via het postkantoor) verzonden!!

Nu is dit 5 werkdagen geleden, vandaar dat ik gebeld heb met tpg post en deze zijden dat de brief gisteren (11-2-2003) of vandaag (12-2-2003) was afgegeven en dat de retour kaart ieder moment bij me in de bus kon komen!

Gistermiddag was de zoekpagina buiten gebruik, ik zal het alsnog eens proberen,

groetjes Ruud

(p.s. yvonne-> s6 met je zaak!)

jos

Ongelezen bericht door jos »

ruud & Yvonne.

Ik heb het ook even gecontroleerd, (bedankt voor de URL Jan), en mijn laatste is al twee keer aangeboden maar wordt niet in ontvangst genomen, hij staat nog steeds: in bestelling ja.
Het lijkt wel of ze ze niet meer op dit adres in ontvangst willen nemen, ik stuur ze naar hun postbusnr.

Jos.

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Bij mijn aangetekende zending (vernietigingsbrief Eegalease) staat op de site van TPG tracktrace:
'zending uitgereikt 10-2-2003 Amsterdam - F Roeskestr , bestelling'.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Staat dat er bij jullie ook? En, F Roeskestraat, zit Dexia daar? Of zitten daar de postbussen van TPG waar Dexia de handel ophaalt? Iemand daarmee bekend?
gr. rob v.d.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Een oplossing voor jullie probleem is het volgende wat bijna altijd door een advocaat wordt toegepast:
Stuur zowel een brief per aangetekende post met ontvangstbevestiging en stuur dezelfde (copie) brief per gewone post. Vermeldt in beide brieven het volgende:
"Deze brief zend ik u zowel per aangetekende post met ontvangstbevestiging als per gewone post toe."

Dan kan men haast niet ontkennen dat deze beide brieven nooit zijn ontvangen of niet worden geaccepteerd.

m.v.g. L. Blok

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Dat je wel een ontvangstbewijs hebt, betekent niet dat je een bewijs hebt van wat er in die envelop zat..

Het zal niet de eerste keer zijn dat daarmee geschermd wordt.

Ruud930

Beste meisje en andere lezers,

Heb op 8 februari j.l. ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging retour naar Dexia verzonden.

Ik heb vandaag netjes de retourkaart terug ontvangen.

Ik denk dat Dexia eerst kort naar de inhoud van de brief kijkt en aan de hand daarvan zullen ze bepalen wat verder te doen met deze brief (vermoed ik sterk).

Met de inhoud van mijn brief is NIET of nauwelijks te sjoemelen; daar: ik duidelijk heb vermeld wat erin zit, uit hoeveel pagina's mijn brief bestaat, ende brieven aan elkaar geniet!

Daarbij heb ik elke brief(pagina) getekend, dus zonder handtekening is de brief niet van mij!

Het kost Dexia meer tijd om hiermee te "rotzooien" dan om de inhoud serieus te bekijken en me een complete reactie terug te geven!

Ik heb vertrouwen in een goede afloop van mijn zaak!

Op de retourkaart staat alleen de naam van de persoon (+handtekening) van diegene die de brief in ontvangst heeft genomen!

hoop jullie hiermee enigzins geinformeerd te hebben (en misschien ook nog een beetje gerust gesteld)

m.v.g. Ruud930

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Rob v.d.:

Dexia zit niet in de Fred. Roeskestraat, daar zit wel een groot PTT-kantoor. Ik denk dat het klopt dat daar de postbus van Dexia kan zitten.

Gesloten