LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actie: automatische incasso's massaal stoppen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

actie: automatische incasso's massaal stoppen

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Dit lijkt me een beter idee dan Dexia een beetje treiteren met condooms, bakstenen en dergelijke. Gewoon naar de bank om een zogenaamde "rode kaart" te halen en met zijn allen die automatische incasso's blokkeren. Ze hebben dan een veelvoud aan incassobureaus nodig dan er in Nederland bestaan. Zolang de zaak onder de rechter is, betalen we niets meer. Wie doet er mee?

Sara Etty

Re: actie: automatische incasso's massaal stoppen

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Henk Wester,

Tenzij het eega situaties betreft is dit een onverstandig advies. Zo lang er een contractuele relatie bestaat dienen beide partijen bij het contract zich te gedragen naar de eisen gesteld in dat contract. Niet betalen betekent dat je in gebreken bent en dat rechtvaardigd acties van de crediteur, hoe verre gaand die ook mogen zijn in uw ogen.

Indien u werkelijk niet wilt betalen en zich daar sterk voor wilt maken dan kunt u het beste een advocaat benaderen om te bezien op welke juridische gronden u de contractuele relatie teniet kunt doen. Die is immers de basis van alle ellende. Indien die gronden ontbreken of u niet wenst op die wijze uw woorden kracht bij te zetten zit u met een betalingsverplichting en niet nakoming daarvan brengt u enkel verder in de problemen en kosten. Ik hoop dan ook oprecht dat u hier nog even goed over zult nadenken want het is al erg ingewikkeld zoals het is immers. Verzet tegen kan in deze situaties alleen actief, niet passief, dan is het effect enkel negatief.

Met vriendelijke groet,
Sara

Henk Wester

Dank je Sara,
Je hebt gelijk dat dit slechts een mogelijkheid voor Eegaleasers is. Dat ben ik, of beter gezegd dat is mijn vrouw.
Wat vind je van zo'n actie van de groep mensen, die zich hebben aangesloten bij Eegalease. Volgens jou bestaat er geen contract meer en zal Dexia via de rechter moeten bezien of er nog een vorderingsrecht bestaat.
vr. groet,
Henk

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Ja, maar dan gaat het dus niet om opschorten maar om de individuele gevolgen van de ingeroepen vernietiging waar men zich naar blijft gedragen jegens Dexia. Kortom: ik hoef niets te betalen aan Dexia want daar is geen grond voor, Dexia moet echter wel aan mij betalen want daar is nu wel een grond voor zijnde vordering uit onverschuldigde betaling.
Dit is iets anders dus dan het door jou hier voorgestelde.
Groet, Sara

piet

Ongelezen bericht door piet »

Hallo Henk,

dexia krijgt nog 1 kans, op 21 mei doen wij hun een aanbod dat ze niet kunnen weigeren.
Als ze nee zeggen krijgen zij de rode kaart.
Wordt vervolgd.

Groeten,
Piet

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Piet,
wij steunen je !!!

Sonja.

Henk Wester

Piet, laten we over deze actie contact met elkaar blijven houden.

Gesloten