Op de site van Dexia, staat een aantal interessante opmerkingen in het jaarverslag 2003 van Dexia (gepubliceerd 5 februari 2004).
Hierbij valt op dat in het totale jaarverslag van de Dexia Groep, de bedragen (Uitstaande beheerde activa & Uitstaande tegoeden van de private- bankingcliënteel) die in Nederland uitstaan NIET zijn meegenomen in de cijfers.... (mijn verklaring voor dit feit is dat Dexia op basis van boekhoudkundige regels geen cijfers mag opnemen die twijvelachtig/risicovol c.q. niet zeker zijn)
Een toelichting is hiervoor niet opgenomen, maar verder lezend kom ik de volgende alinea tegen:
Wat de activiteit in Nederland betreft (Dexia Bank Nederland en Kempen&Co), beliepen de uitstaande bedragen inzake private banking op 31 december 2003 EUR 2,1 miljard, wat stabiel is in vergelijking met 12 maanden eerder. Een positieve marktimpact compenseerde een lichte daling van de ingezamelde bedragen. De activiteit financieel beheer vertegenwoordigde een uitstaand bedrag van EUR 4,8 miljard, een stijging van +9,2% tegenover 31 december 2002, die vooral wordt verklaard door een positieve marktimpact. Voor de activiteit aandelenleasing, ten slotte, bedroegen de uitstaande kredieten eind 2003 EUR 3,3 miljard, een belangrijke achteruitgaan (-24,6%) tegenover eind december 2002.
In tegenstelling tot alle andere landen waar Dexia actief is, is er in Nederland sprake van een substantiele teruggang --->WAT EEN VERRASSING!!! Opvallend is wel dat Dexia een bedrag (3,3 miljard) uit heeft staan aan aandelenlease.
Momenteel spelen de leaseproblemen bij (volgens mijn schatting) circa 100.000 mensen in Nederland. Volgens mij hebben de meeste mensen een (rest)schuld van circa 10.000 euro. Dat zou al een bedrag van 1.000.000.000 = 1 miljard betekenen.Zou Dexia ook worden veroordeeld tot terugbetaling van de inleg (wat ik voorzichtig schat op ong. hetzelfde bedrag), zou Dexia worden aangesproken voor circa 2 miljard...
Totaal heeft Dexia (exlusief Nederland) 76,8 miljard euro uitstaan (Uitstaande activa op 31/12/2003). Dat zou toch een gevoelige klap betekeken voor Dexia....
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Activiteit van de groep Dexia in 2003
-
Ikwaseenbeetjedom
Re: Activiteit van de groep Dexia in 2003
ach, Philips leed twee jaar geleden ook een miljardenverlies, net als KPN om nu weer winst te maken.
Ik gun dexia ook wel eens een verliesje van een paar miljard.
Moeten ze in het vervolg maar op een eerlijke manier zaken doen,
ik heb geen medelijden met die lui, ze hebben (veel te) veel geld en houden nog genoeg over.
Was het niet ABN-Amro met ruim 3 miljard winst dit jaar?
Ik gun dexia ook wel eens een verliesje van een paar miljard.
Moeten ze in het vervolg maar op een eerlijke manier zaken doen,
ik heb geen medelijden met die lui, ze hebben (veel te) veel geld en houden nog genoeg over.
Was het niet ABN-Amro met ruim 3 miljard winst dit jaar?
Ik vind het zeer opvallend dat ze Nederland buiten de cijfers van de totale Dexia-groep hebben gehouden...
Ik ben nog op zoek naar een toelichting waarom ze deze move gemaakt hebben. De onzekerheid omtrent de uitkomst van de aandelenlease en de claim die ligt bij AEGON zal hier (neem ik aan) een grote rol bij spelen...
Ik ben nog op zoek naar een toelichting waarom ze deze move gemaakt hebben. De onzekerheid omtrent de uitkomst van de aandelenlease en de claim die ligt bij AEGON zal hier (neem ik aan) een grote rol bij spelen...
Klasse baskkkk... 
mvg, learner...
mvg, learner...