LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adreswijziging naar postbusadres

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gvd

Adreswijziging naar postbusadres

Ongelezen bericht door Gvd »

Ik wil geen post meer van Dexia ontvangen (wie wel :roll: ) dus ik wilde een postbusnummer aanvragen en vervolgens dit als mijn nieuwe adres doorgeven aan Dexia. Moet kunnen lijkt me en dan kijk ik zelf wel een keer per week of zo in het postvak bij het postkantoor of ik nog fanmail van ze heb. Maar Dexia kan me zo niks meer aangetekend versturen mochten ze dat al willen (terwijl omgeeerd dit geen probleem is)

Al met al lijkt me hier niets mee, heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan? dan wel op -en aanmerkingen?

PS
Mochten ze de adreswijziging niet accepteren dan gaat alle post van Dexia gewoon retour met 'adres onbekend'

Mo

Re: Adreswijziging naar postbusadres

Ongelezen bericht door Mo »

Bij postbus krijg je helaas nog steeds aangetekend.
Je krijgt een briefje van de TPG in je postbus dat er een poststuk afgehaald moet worden bij de balie.
Kom je deze niet afhalen dan gaat ie op een gegeven moment retour met de mededeling dat je deze geweigerd hebt. Dit omdat de TPG je een bericht heeft gegeven en je daar niet op reageerd.
Net zoals je dat aan een deur kunt doen.

En men kan van aangetekende en van belang zijnde post die steeds geweigerd wordt bij een postbus alsnog de bijbehorende adresgegevens opvragen.

Helaas, lukt hetgeen je zou willen dus niet en het kost je daarbij nog een knap bedrag voor huur van een postbus. :(

Sterkte

Mo

willem S

Ongelezen bericht door willem S »

het is wel slim om een postbus in amsterdam te nemen schat ik zo in!
wordt je daar gedagvaard....
of niet?

Mieneke

Ongelezen bericht door Mieneke »

En men kan van aangetekende en van belang zijnde post die steeds geweigerd wordt bij een postbus alsnog de bijbehorende adresgegevens opvragen.
Willem, lijkt me niet!
Laatst gewijzigd door Mieneke op 03 mei 2004 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

gast33

Ongelezen bericht door gast33 »

Allemaal mooi en aardige ideën. Maar de bijzondere voorwaarden gebieden dat je de juiste adresgegevens moet opgeven.

Bernts Eman

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gvd

Ongelezen bericht door Gvd »

Geen post van Dexia willen ontvangen is hetzelfde als je kop in het zand steken, zoals een struisvogel
Ik zei slechts dat ik de post niet thuis wilde ontvangen. Wie geeft bij jou de planten water en de goudvis te eten als je op vakantie bent? De buuf of familie? Dan wil je toch niet dat ze die correspondentie van Dexia/incassobureau's etc. op de deurmat zien liggen, of wel?
Misplaatste schaamte, dat weet ik ook wel, maar toch.

gast058

Ongelezen bericht door gast058 »

Ach, dan doet EDR via diezelfde buuf of familie wel onderzoek naar je na verloop van tijd... weten ze het ook :shock:

Mo

Mieneke
--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Willem, lijkt me niet!
Ik weet niet waarom jij denkt dat dit niet zo is Mieneke, maar Postbus betekent geen adresgeheim in bepaalde zaken.
Wanneer er rechtelijke zaken zijn of politionele zaken, mag t.a.t. je adres doorgegeven worden.

Zou anders wel heel makkelijk zijn om je van alles op deze manier te ontdoen. Postbus en je zou niet vindbaar meer zijn. Zouden alle allimentatie betalende vaders een postbus nemen. Alle mensen die drugs over laten zenden. Iedereen die regelmatig een overtreding waar boetes op staan. Nee helaas mag in bepaalde gevallen, wanneer benodigd het adres achter de postbus opgevraagd worden. Zelfs als burger kun je dit.

Maar goed, ik vind het een sterk argument van gvd, omdat hij het simpel weg niet thuis bezorgd wil hebben. Is geen valse schaamte is een logische redenering!

Mo
Laatst gewijzigd door Mo op 03 mei 2004 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

Nou ik neem in ieder geval geen postbus dan :D

Mieneke

Ongelezen bericht door Mieneke »

Mo
dát bedoel ik ook!
zó dan:
Geplaatst op 03 May 2004 14:12 door willem S
--------------------------------------------------------------------------------
het is wel slim om een postbus in amsterdam te nemen schat ik zo in!
wordt je daar gedagvaard....
of niet?
Willem, lijkt me niet!
Argumentatie:
En men kan van aangetekende en van belang zijnde post die steeds geweigerd wordt bij een postbus alsnog de bijbehorende adresgegevens opvragen

entertainer

Ongelezen bericht door entertainer »

zelfs Mo leest met haar juridische achtegrond over details heen :wink:
Het is mij al eerder opgevallen, maar de bedoeling is goed.

Overigens, het gevoel van schaamte dat gvd hiermee tracht te verbergen kun je ook anders stellen. Is het niet zo dat dexia zich belachelijk maakt met haar brieven en insinuaties per post.
Stel dat je een aangetekend schrijven gericht aan dexia moet versturen, dan moet je in feite met een masker naar het postkantoor opdat niemand je ziet. Bekijk het van de andere kant, iedere aangetekende die richting dexia gaat is al negatieve publiciteit.
Laatst gewijzigd door entertainer op 03 mei 2004 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

depositivo

Ongelezen bericht door depositivo »

achja wieniet :roll: :wink:
Bekijk het van de andere kant, iedere aangetekende die richting dexia gaat is al negatieve publiciteit.
wijs heelwijs! :)

entertainer

Ongelezen bericht door entertainer »

ach waren alle mensen wijs dan was de wereld een paradijs !

Mo

zelfs Mo leest met haar juridische achtegrond over details heen
Dus niet want onze Mieneke geeft toe het verkeerde commentaar bij de verkeerde quote te hebben gezet waardoor ik op het verkeerde been was gezet zie haar quote's.

Dus ook gij...ga je schamen :lol: :lol:

Alhoewel laat dat maar liever aan Dexia en consorten over als alles voor bij is!

Mo

DREAM

Ongelezen bericht door DREAM »

POST TIP

Als je nu eens adres regelt op Vinkenslag in Maastricht.

Kan Dexia daar af en toe meeliften met de politie en Essent.

Geen deurwaarder of wat voor Dexia hond dan ook durft daar te komen.

Gesloten