Verzekeraar Aegon heeft de omstreden leenproducten van voormalige dochter Bank Labouchere bewust bij klanten ‘door de strot geduwd’.
De risicovolle aandelenconstructies, die tienduizenden Nederlanders aan de bedelstaf hebben gebracht, zijn lange tijd aangeprezen door Aegon-bestuurder Johan van der Werf. Dit verklaren oud-Aegon-medewerkers in het maart nummer van Quote dat volgende week verschijnt.
De opmerkingen zijn uiterst pijnlijk voor de verzekeraar. Aegon verkocht Labouchere in maart 2000 aan het Belgische Dexia. Maar die bank wordt nu achtervolgd door boze beleggers. Ze stellen de Belgen aansprakelijk voor geleden verliezen. Een groep beleggers heeft een rechtszaak tegen Dexia aangespannen en hoopt op een miljoenenclaim.
De bang geworden Belgen proberen die claim door te schuiven naar de voormalige eigenaar en krijgen met de onthullingen een juridisch wapen in handen waarmee ze op Aegon kunnen schieten.
Een ex-Aegon-medewerker beweert in Quote dat Johan van der Werf, nu Aegon-bestuurder (toen directie-lid Aegon Nederland), de pusher was van de spaarproducten. Van der Werf zei: 'We duwen ze die spullen door de strot, alleen niet onder de naam van Aegon', verklapt een oud-medewerker.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon heeft de omstreden leenproducten van voormalige dochte
Re: Aegon heeft de omstreden leenproducten van voormalige dochte
Het verwijt van Dexia dat alleen Aegon lease contracten door de strot duwde en de schuldvraag probeerd door te schuiven klopt niet helemaal.
Hoeveel mensen hebben na maart 2000 een contract afgesloten bij Labouchere en/of Legio Lease?
Maw. de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Beide bedrijven zijn aasgieren en hadden zelf $$ tekentjes in de ogen door te gritsen naar de spaarcenten van nietsvermoedende spaarders.
Mvg Pieter
Hoeveel mensen hebben na maart 2000 een contract afgesloten bij Labouchere en/of Legio Lease?
Maw. de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Beide bedrijven zijn aasgieren en hadden zelf $$ tekentjes in de ogen door te gritsen naar de spaarcenten van nietsvermoedende spaarders.
Mvg Pieter
Als Dexia denkt een juridisch wapen te hebben tegen Aegon dan geven ze in feite toe dat deze produkten dus niet deugen.
Beste El,
Een vraag die mij naar aanleiding van jouw bijdrage intrigeert is naar het "waarom" van het door de strot duwen.
Natuurlijk kunnen wij/forumleden daar wel allerlei gedachten over ventileren, maar het wordt natuurlijk alleen maar interessanter om te weten waarom die verkopers het zo nodig op deze wijze moesten verkopen, want daarmee zeggen ze waarschijnlijk ook iets over de "kwaliteit" van het product en de eventuele juridische aansprakelijkheid. Ik hoop dat dat in "Quote" staat.
mvg.
Janh
Een vraag die mij naar aanleiding van jouw bijdrage intrigeert is naar het "waarom" van het door de strot duwen.
Natuurlijk kunnen wij/forumleden daar wel allerlei gedachten over ventileren, maar het wordt natuurlijk alleen maar interessanter om te weten waarom die verkopers het zo nodig op deze wijze moesten verkopen, want daarmee zeggen ze waarschijnlijk ook iets over de "kwaliteit" van het product en de eventuele juridische aansprakelijkheid. Ik hoop dat dat in "Quote" staat.
mvg.
Janh
janh,door de strot heen duwen;is waarschijnelijk zoveel
mogelijk verkopen van deze produckten voor de economie
in mekaar stort? en daar hadden ze gelijk in,want dit is
gedeeltelijk gebeurt.vrgr.andre de croos
mogelijk verkopen van deze produckten voor de economie
in mekaar stort? en daar hadden ze gelijk in,want dit is
gedeeltelijk gebeurt.vrgr.andre de croos
Hallo meneer De Croos!
Wat is het voordeel voor Dexia en Aegon dat de economie in elkaar stort? Geen enkel toch? Verder vraag ik me af hoeveel contarcten er verkocht zijn na maart 2000. Volgens mij zijn de meeste contracten toch van voor die tijd (gezien de beurs e.d.)
Groeten hoor! Kees
Wat is het voordeel voor Dexia en Aegon dat de economie in elkaar stort? Geen enkel toch? Verder vraag ik me af hoeveel contarcten er verkocht zijn na maart 2000. Volgens mij zijn de meeste contracten toch van voor die tijd (gezien de beurs e.d.)
Groeten hoor! Kees
Beste janh, wat dacht je van de provisie die deze 'verkopers' ontvingen voor ieder verkocht contrakt>
El,
Ik kan je vertellen hoeveel die provisie was.
Ongeacht de te betalen maandtermijn fl. 650,- per contract.
Dat gold voor de tussenpersonen die voor Bank Labouchere werkten.
Ik kan je vertellen hoeveel die provisie was.
Ongeacht de te betalen maandtermijn fl. 650,- per contract.
Dat gold voor de tussenpersonen die voor Bank Labouchere werkten.