LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon stelt klanten aandelenlease schadeloos

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Maarten

Aegon stelt klanten aandelenlease schadeloos

Ongelezen bericht door Maarten »

Aegon stelt klanten aandelenlease schadeloos
15 februari 2003, 119:46

DEN HAAG (ANP) - Aegon trekt een bedrag van maximaal 20 miljoen euro uit om een aantal klanten van een aandelenleaseproduct schadeloos te stellen. Het bewuste product 'Vermogensrendement' wordt bovendien uit de markt gehaald. Een woordvoerder heeft dit zaterdag bevestigd.

Vermogensrendement is op beperkte schaal aangeboden door tussenpersonen met wie Aegon samenwerkt. Het product is naar eigen zeggen niet door de bankverzekeraar ontwikkeld, maar door een van de betrokken verzekeringsadviseurs. Aegon vindt niettemin dat het zijn verantwoordelijkheid moet nemen omdat het concern met de betrokken tussenpersonen bewust samenwerkt, aldus de woordvoerder.

Het product is een combinatie van aandelenlease- en optiecontracten. De optiecontracten moesten goeddeels zorgen voor de bekostiging van de deelneming aan de aandelenlease, maar door de malaise op de beurzen leverden de optiecontracten onvoldoende op. Bovendien vergde de aard van het product een snelheid van handelen, waartoe de betrokken vermogensbeheerders bij de dalende effectenbeurzen niet in staat bleken.

Een onbekend aantal van de in totaal 350 klanten heeft hierdoor omvangrijke verliezen geleden. Aegon gaat de komende maanden de klanten individueel benaderen.

bram

Re: Aegon stelt klanten aandelenlease schadeloos

Ongelezen bericht door bram »

Legio heeft voor 2000 een groot aantal jaren onder de vleugels van Aegon haar aktiviteiten ontplooit. Aegon was tot de verkoop aan Dexia 100% eigenaar van Legio. Weel gedupeerden inclusief mijzelf hebben, als niet ervaren beleggers, vertrouwen geschonken aan Legio, daar de grote naam van Aegon erachter stond (en ook werd gebruikt voor dit doel).
Ik vind dat Aegon dan ook voor een zeer groot deel schuldig is aan het Legio schandaal en mede zal moeten bijdragen aan het compenseren van de geleden schade.
Ik weet dat dit heel moeilijk is om gerealiseerd te krijgen. Maar ik wil dit beeld jullie toch voor ogen houden.

klaas

Ongelezen bericht door klaas »

Aegon bekent teminste schuld op deze mannier ,leuk voor de rechtzaak tussen Aegon en dexia

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

Hieruit zou geconcludeerd kunnen worden dat de geldverstrekker uit eindelijk moet zorgdragen voor
de zorgplicht. Bijvoorbeeld gebaseerd op de WCK-Wet
vrijbesteedbaar inkomen.
Arnoud

frank

Ongelezen bericht door frank »

Ik concludeer hieruit dat dit uitsluitend het product 'Vermogensrendement' betreft, maar ik ben echter
benieuwd of dit ook voor het Sprintplan geld. Wie kan mij hier meer over vertellen.

Adje

Ongelezen bericht door Adje »

Bepaalde mensen ja, Pay-back voelen jullie er niets voor om eens met dat advokatenkantoor R....berg te gaan praten. Met z'n allen moeten we toch een vuist kunnen maken.

Anita

Ongelezen bericht door Anita »

Wij zijn al met een advocatenkantoor bezig...

Groetjes Anita

Gesloten