LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon stelt leaseklanten schadeloos voor euro 20 mln
Aegon stelt leaseklanten schadeloos voor euro 20 mln
Aegon stelt leaseklanten schadeloos voor euro 20 mln
Publicatiedatum: 17/2/2003
van onze redacteur
AMSTERDAM - Aegon haalt met onmiddellijke ingang het product 'Vermogensrendement' uit de markt. 'Vermogensrendement', dat optieconstructies combineert met een traditioneel aandelenleaseproduct, is in de de ogen van de verzekeraar te risicovol en onacceptabel 'naar de normen van vandaag'. Met de ongeveer 350 klanten worden gesprekken gestart over een schadevergoeding. Als alle klanten maximaal worden gecompenseerd, kost dit Aegon euro 20 mln, aldus een woordvoerder zondag.
'Vermogensrendement' is een financieel product waarbij Aegon een aandelenleaseproduct leverde. Beleggers lenen geld waarmee aandelen worden gekocht en betalen hier rente over. Via enkele tientallen tussenpersonen werden met de aandelenportefeuille optiecontracten geconstrueerd, die erg lucratief waren in tijden van stijgende aandelenkoersen. Beleggers konden hierdoor maandelijks hun leasecontract opzeggen. De opbrengsten van het optiecontract waren hoger dan de kosten van de rente van de lening en de boete van het opzeggen van het contract.
Het is het gecombineerde karakter van de constructie dat Aegon deed besluiten om het product te stoppen. Klanten van bijvoorbeeld het aandelenleaseproduct Sprintplan van Spaarbeleg is enige maanden geleden een voorstel gedaan om de looptijd van het contract op kosten van Aegon te verlengen.
Aegon is indirect betrokken bij de problemen van Dexia met Legiolease-beleggers. Legio is een onderdeel van Bank Labouchere, die Dexia in 2000 van Aegon overnam. Ruim 60.000 Legio-beleggers zijn een juridische strijd met Dexia aangegaan. Dexia onderzoekt of de overname van Labouchere kan worden teruggedraaid.
Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad
Publicatiedatum: 17/2/2003
van onze redacteur
AMSTERDAM - Aegon haalt met onmiddellijke ingang het product 'Vermogensrendement' uit de markt. 'Vermogensrendement', dat optieconstructies combineert met een traditioneel aandelenleaseproduct, is in de de ogen van de verzekeraar te risicovol en onacceptabel 'naar de normen van vandaag'. Met de ongeveer 350 klanten worden gesprekken gestart over een schadevergoeding. Als alle klanten maximaal worden gecompenseerd, kost dit Aegon euro 20 mln, aldus een woordvoerder zondag.
'Vermogensrendement' is een financieel product waarbij Aegon een aandelenleaseproduct leverde. Beleggers lenen geld waarmee aandelen worden gekocht en betalen hier rente over. Via enkele tientallen tussenpersonen werden met de aandelenportefeuille optiecontracten geconstrueerd, die erg lucratief waren in tijden van stijgende aandelenkoersen. Beleggers konden hierdoor maandelijks hun leasecontract opzeggen. De opbrengsten van het optiecontract waren hoger dan de kosten van de rente van de lening en de boete van het opzeggen van het contract.
Het is het gecombineerde karakter van de constructie dat Aegon deed besluiten om het product te stoppen. Klanten van bijvoorbeeld het aandelenleaseproduct Sprintplan van Spaarbeleg is enige maanden geleden een voorstel gedaan om de looptijd van het contract op kosten van Aegon te verlengen.
Aegon is indirect betrokken bij de problemen van Dexia met Legiolease-beleggers. Legio is een onderdeel van Bank Labouchere, die Dexia in 2000 van Aegon overnam. Ruim 60.000 Legio-beleggers zijn een juridische strijd met Dexia aangegaan. Dexia onderzoekt of de overname van Labouchere kan worden teruggedraaid.
Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad
Re: Aegon stelt leaseklanten schadeloos voor euro 20 mln
Dit persbericht van Aegon bevat een schadelijke leugen nl:Er wordt geschreven dat Aegon de gedupeerden van Sprintplan de mogelijkheid biedt om de looptijd van het contract op kosten van Aegon te verlengen. Dit is echter onjuist. Aegon biedt de mogelijkheid om een ander Sprintplan aan te gaan voor een duur van 4 jaar, terwijl er voor 3 jaar betaald moet worden. De garantie dat dit plan wel de prognoserendementen haalt wordt wederom niet gegeven, dus het risico wordt volledig bij de leasers neergelegd.
GAARNE NOG MEER REACTIRES OVER DEZE AEGON ACTIE!!!
GAARNE NOG MEER REACTIRES OVER DEZE AEGON ACTIE!!!
Zoals ik al zei, maar niemand wil het geloven, ook Aegon maakt u blij met een dode mus. Niet ineens allemaal doen alsof Aegon heilig is. Ze reserveren 20 miljoen en u roept hulde, Dexia een half miljard en u bent allesbehalve tevreden. Het zijn allebei voorstellen waar de serieuze foute gevallen mee gered kunnen worden en daar is alles mee gezegd. Vind ik dus. Op zich ook voldoende, want niet iedereen is misleid... Genoeg mensen liften mee op de stroom van serieuze klagers omdat ze balen van hun verlies.
Groeten hoor! Kees
Groeten hoor! Kees
Nou Kees,
Ik ben blij dat er meer mensen er hetzelfde over denken.
Tuurlijk zijn er een heleboel, het overgrote deel, mensen die zich bij Leaseverlies hebben aangemeld. Tuurlijk wisten ze dondersgoed wat het product inhield.
Maar ja, probeer dat maar eens op dit forum te zeggen zonder dat mensen meteen zeggen dat je 'vast en zeker' voor Dexia werkt.
Ik ben blij dat er meer mensen er hetzelfde over denken.
Tuurlijk zijn er een heleboel, het overgrote deel, mensen die zich bij Leaseverlies hebben aangemeld. Tuurlijk wisten ze dondersgoed wat het product inhield.
Maar ja, probeer dat maar eens op dit forum te zeggen zonder dat mensen meteen zeggen dat je 'vast en zeker' voor Dexia werkt.
Nou meisje, we wachten nu al met grote spanning op je volgende enorme bijdrage(s) op dit forum!
Nou Blokkie! Foei!
Ik zeg niets over of tegen jou en toch...
Volgens mij ben je een beetje verliefd op me.
Jouw gedrag is net als bij kleuters; alleen jij trekt me niet aan mijn haar(mmm mmm), maar probeert wél mijn aandacht te trekken.
Ik zeg niets over of tegen jou en toch...
Volgens mij ben je een beetje verliefd op me.
Jouw gedrag is net als bij kleuters; alleen jij trekt me niet aan mijn haar(mmm mmm), maar probeert wél mijn aandacht te trekken.
Meisje... ruik ik hier een romance...?
*zet kaarsjes neer*
*berevelletje voor de open haard*
*wijntje erbij*
Aan mij heeft het niet gelegen in ieder geval.
*zet kaarsjes neer*
*berevelletje voor de open haard*
*wijntje erbij*
Aan mij heeft het niet gelegen in ieder geval.
Nou zeg Meisje en Paula!
Jullie ruiken wel heel vaak romances en zijn nog romantisch ingesteld ook (open haard, kaarzen en wijn)! Wat een gezellige huiselijkheid op dit zakelijke forum ;-)
Groeten hoor! Kees
Jullie ruiken wel heel vaak romances en zijn nog romantisch ingesteld ook (open haard, kaarzen en wijn)! Wat een gezellige huiselijkheid op dit zakelijke forum ;-)
Groeten hoor! Kees