Snel veel geld lenen en zo weinig mogelijk terugbetalen. Met die belofte verkochten tussenpersonen als Postkrediet de zogenaamde aflossingsversneller tot vlak voordat de aandelenkoersen duikelden. Er lijkt een parallel met de Legio Leasezaak.
Hoe werkte die 'aflossingsversneller'? Je sloot een lening af. Die was vijf jaar aflosingsvrij. Je sloot tegelijk een contract af voor de aflossingsversneller. Dat bleek achteraf een aandelenleaseconstructie te zijn (een woord dat in het adviesgesprek zorgvuldig werd vermeden). De financiele instelling spiegelde je een snelle stijging van de aandelenkoersen voor, waardoor binnen vijf jaar de totale schuld met gemak kon worden afgelost.
Dat het anders liep, weten we allemaal. Ik ben een van de gedupeerden. Ik leende via Postkrediet in totaal bijna 30.000 euro, waarvan de helft in aandelen zit. Mij werd in de reclamefolders van Postkrediet een dusdanig rendement voorgespiegeld dat ik na vijf jaar overal vanaf zou zijn. De adviseur onderstreepte de unieke voordelen van de constructie, maar wees niet op de risico's. Een risicoprofiel werd al helemaal niet opgesteld.
Ik ben vast en zeker de enige niet die door deze misleidende verkoopmethoden dieper in de schulden zit dan noodzakelijk was geweest. Wellicht kunnen wij gedupeerden ons aansluiten bij Leaseverlies, en/of zelf actie ondernemen om ons geld terug te krijgen.
Pierre
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aflossingsversneller DSB/Postkrediet; parallelen Legio Lease
Re: Aflossingsversneller DSB/Postkrediet; parallelen Legio Lease
Beste Pierre,
Wil je a.u.b. contact met ons opnemen onder [email protected]
Met vriendelijke groeten
De vereniging PAYBACK
Wil je a.u.b. contact met ons opnemen onder [email protected]
Met vriendelijke groeten
De vereniging PAYBACK