LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM wijst verzoek Consumentenbond over Aegon af

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ed

AFM wijst verzoek Consumentenbond over Aegon af

Ongelezen bericht door Ed »

AFM wijst verzoek Consumentenbond over Aegon af

Verzekeraar Aegon niet hoeft te letten op de tekorten op beleggingsrekeningen. Dat heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) gezegd tegen de Consumentenbond. Die had een klacht ingediend tegen Aegon.

Bewakingsplicht
De AFM heeft Aegon begin deze maand van de bewakingsplicht ontslagen. Een strikte toepassing van de regels ertoe zou leiden dat beleggers onverwacht veel geld op hun rekening moeten storten om hun beleggingsschuld weg te werken. Door de sterk gedaalde beurskoersen staan veel beleggers diep in het rood.

Bijspringen
De Consumentenbond had de AFM gevraagd de ontheffing terug te draaien. Volgens de bond had de aanbieder van beleggingsproducten zijn klanten veel eerder al moeten waarschuwen. Ook vindt de consumentenorganisatie dat de verzekeraar eventueel financieel moet bijspringen om de rekeningen van klanten op orde te krijgen.

Overleg
De Consumentenbond wil na de zomer opnieuw overleg met de toezichthouder over de zaak. Ook vindt de bond de informatie die AFM mag vrijgeven te mager. De beurswaakhond mag niet ingaan op individuele zaken en kon dus ook slechts melden dat het verzoek over Aegon is afgewezen.

©RTLNieuws.nl

Captain-America

Re: AFM wijst verzoek Consumentenbond over Aegon af

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Ed,

Interessante, actuele en vroege posting!

Zal mij benieuwen wat de resultaten van dit overleg, t.z.t., zullen zijn.

Overigens vraag ik mij af hoe de andere betrokken stichtingen/verenigingen hier tegen aan kijken.
Inhoudelijk meen ik hierover nog geen reactie te hebben mogen lezen/ontvangen.
Of zijn deze er toch wel geweest?

Mazzeltov;

Ralph

willem S

Re: AFM wijst verzoek Consumentenbond over Aegon af

Ongelezen bericht door willem S »

Hallo boppers,
ik vind dit goed nieuws!
Dit geeft aan dat het verplicht is om aan saldi bewaking te doen bij aandelenlease constructies. Dit is toch een van de zaken die Dexia niet denkt te hoeven uitvoeren?
:roll:

Gesloten