| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agenda vaste commissie Financiën
-
L. Blok
Agenda vaste commissie Financiën
Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 11-06-03, 21:35 uur
woensdag 18 juni 2003
Algemeen overleg : 190 tot ca. 210 uur in de Troelstrazaal
's-Gravenhage, 4 juni 2003
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
i.a.a.: de Minister van Financiën
Vergadering van Uw commissie op:
woensdag 18 juni 2003 van 19.00 tot ca. 21.00 uur
=================================================
Agenda:
Algemeen overleg met de Minister van Financiën over:
- Consumentenbescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht);
- Vragen van het lid Kant (SP) aan de Minister van Financiën
over het beleggingsproduct Sprintplan (Ingezonden 1 mei 2003); mededeling (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1356);
- Vragen van het lid De Haan (CDA) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 28 maart 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1171);
- Vragen van het lid Kant (SP)aan de Minister van Financiën over de informatie inzake het beleggingsproduct Sprintplan (Ingezonden 1 april 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1170);
- Vragen van het lid Kant (SP) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 27 februari 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 963);
- Vragen van de leden Crone en Heemskerk (beiden PvdA)aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 26 februari 2003);
Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 960);
Vragen van het lid Wijn (CDA) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 12 juli 2002); Antwoord (Vergaderjaar 2001-2002, nr. 1504);
- Vragen van het lid Marijnissen(SP) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 9 april 2002); Antwoord (Vergaderjaar 2001-2002, nr. 1083).
Griffier : R.F. Berck
N.B. Aan de Minister is in overweging gegeven tijdig voorafgaand aan het overleg een brief met zijn standpunt terzake aan de Kamer toe te zenden.
Laatste wijziging: 11-06-03, 21:35 uur
woensdag 18 juni 2003
Algemeen overleg : 190 tot ca. 210 uur in de Troelstrazaal
's-Gravenhage, 4 juni 2003
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
i.a.a.: de Minister van Financiën
Vergadering van Uw commissie op:
woensdag 18 juni 2003 van 19.00 tot ca. 21.00 uur
=================================================
Agenda:
Algemeen overleg met de Minister van Financiën over:
- Consumentenbescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht);
- Vragen van het lid Kant (SP) aan de Minister van Financiën
over het beleggingsproduct Sprintplan (Ingezonden 1 mei 2003); mededeling (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1356);
- Vragen van het lid De Haan (CDA) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 28 maart 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1171);
- Vragen van het lid Kant (SP)aan de Minister van Financiën over de informatie inzake het beleggingsproduct Sprintplan (Ingezonden 1 april 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 1170);
- Vragen van het lid Kant (SP) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 27 februari 2003); Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 963);
- Vragen van de leden Crone en Heemskerk (beiden PvdA)aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 26 februari 2003);
Antwoord (Vergaderjaar 2002-2003, nr. 960);
Vragen van het lid Wijn (CDA) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 12 juli 2002); Antwoord (Vergaderjaar 2001-2002, nr. 1504);
- Vragen van het lid Marijnissen(SP) aan de Minister van Financiën over Legio Lease (Ingezonden 9 april 2002); Antwoord (Vergaderjaar 2001-2002, nr. 1083).
Griffier : R.F. Berck
N.B. Aan de Minister is in overweging gegeven tijdig voorafgaand aan het overleg een brief met zijn standpunt terzake aan de Kamer toe te zenden.
-
jaap
Re: Agenda vaste commissie Financiën
ik meen al eens een keer gelezen te hebben dat de minister alleen in de toekomst ter verkoming iets wil doen maar dat gedupeerden van dit moment zelf naar de rechter moeten gaan, dat de regering nl niet bevoegd is een bank of zo tot iets te dwingen.
Dus valse verwachtingen voor ons?
Dus valse verwachtingen voor ons?
-
jaap
en als de minister in het gunstigste geval een beroep op Dexia doet en ze herinnert aan zorgplicht en zo dat Dexia dan zeg : "hebben we al gedaan, 2x een aanbod, goed van ons he".
-
el
Je hebt gelijk Jaap, ik denk dat het inderdaad zo gaat, mijn beetje hoop is gevestigd op Agnes Kant.
-
el
Elisabeth, niet te optimistisch zijn, er zijn al eerder vragen gesteld hierover in de kamer, dit heeft toen ook niets opgeleverd.
Het zal er op uit draaien dat men vind dat de AFM en DSI of de civiele rechter dit maar moeten oplossen.
Het zal er op uit draaien dat men vind dat de AFM en DSI of de civiele rechter dit maar moeten oplossen.
-
Radar
Beste Elisabeth,
Helaas hebben we je berichten moeten verwijderen aangezien deze zijn gepost onder het mailadres van de redactie.
TROS Radar
Helaas hebben we je berichten moeten verwijderen aangezien deze zijn gepost onder het mailadres van de redactie.
TROS Radar
-
elisabeth.
O, jeetje natuurlijk, ik snap het, sorry, sorry.
En el:optimistisch blijven is mijn enige redding. Ik hou het liever open en als ik het dan toch van te voren in ga vullen doe ik het liever met het vertrouwen dat we eindelijk weer eens wat houvast krijgen. De tijd is wel rijp zo langzamerhand. We zitten al zolang in het onzekere.
En vragen stellen is wel iets anders dan een debat, dacht ik.
En el:optimistisch blijven is mijn enige redding. Ik hou het liever open en als ik het dan toch van te voren in ga vullen doe ik het liever met het vertrouwen dat we eindelijk weer eens wat houvast krijgen. De tijd is wel rijp zo langzamerhand. We zitten al zolang in het onzekere.
En vragen stellen is wel iets anders dan een debat, dacht ik.
-
el
Elisabeth,natuurlijk begrijp ik dat je het ook van de positieve kant bekijkt, maar ik wilde je alleen maar waarschuwen dat het resultaat van het 'algemeen overleg' in de kamer ook wel eens tegen zou kunnen vallen, ik ben namelijk van mening dat de politiek niet echt van plan is om hier iets aan te doen, hooguit om dit in de toekomst te voorkomen.
-
jaap
ik geef mezelf geen valse hoop, heb ik afgeleerd toen de aandelen stegen...............en daarna zakten....
Hoewel, nu met 307 ?, toch weer beetje hoop.
Wel denk ik dat er een postieve werking van zo'n debat uitkan gaan richting Dexia als de minister Dexia met name op haar vordelijkheid durft te wijzen. Dat Dexia dan niet om ons maar om de negatieve publieker opinie jegens haar zwicht.
Maar verder heb ik nog een appeltje met de minister zelf te schillen, die schaft ineens de aftrek van de vooruitbetaalde rente af, terwijl mijn winst daar voor een deel op was gebaseerd. Dus moet hij ook maar eens over de brug komen.
(heb ik Agnes al eens gevraagd, dus wie weet noemt zij mij op 18 juni. Als dat zo is ga ik haar kussen.
Hoewel, nu met 307 ?, toch weer beetje hoop.
Wel denk ik dat er een postieve werking van zo'n debat uitkan gaan richting Dexia als de minister Dexia met name op haar vordelijkheid durft te wijzen. Dat Dexia dan niet om ons maar om de negatieve publieker opinie jegens haar zwicht.
Maar verder heb ik nog een appeltje met de minister zelf te schillen, die schaft ineens de aftrek van de vooruitbetaalde rente af, terwijl mijn winst daar voor een deel op was gebaseerd. Dus moet hij ook maar eens over de brug komen.
(heb ik Agnes al eens gevraagd, dus wie weet noemt zij mij op 18 juni. Als dat zo is ga ik haar kussen.