| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Als een stelletje aasgieren
-
Hoven van Genderen
Als een stelletje aasgieren
Wie heeft de chat met advocaat Bos meegemaakt en wat vond u ervan ?
Ik vond het aan aanfluiting, als een stel aasgieren liepen ze de mensen het hoge restschulden eruit te pikken om afspraken mee te maken. Volgens mij is dit nog illegaal ook want advocaten mogen geen reclame maken.
Ik vond het aan aanfluiting, als een stel aasgieren liepen ze de mensen het hoge restschulden eruit te pikken om afspraken mee te maken. Volgens mij is dit nog illegaal ook want advocaten mogen geen reclame maken.
-
Gast
Re: Als een stelletje aasgieren
ADVOCATEN MOGEN WEL RECLAME MAKEN DIT IS IETS VAN 10JAAR GELEDEN DAT HET SL MAG
-
tvkijker
als ik het gisterenavond goed gehoord heb van advocaat Bos wegen de kosten van een advocaat niet op tegen een positieve uitkomst bij restschulden onder de 50.000 euro. Want de rekening van de advocaat is veel hoger dan de vergoeding die de rechter toekent, indien je althans de dor jou aangespannen procedure wint.
5000 euro dacht ik.
-
Maarten Banco
Ik vond het ook nogal een genante vertoning. Men reageerde inderdaad met name op mensen met hoge restschulden. Het was 40.000 euro restschuld waar Bos het over had en natuurlijk is het zo dat je een economische afweging moet maken maar het lijkt mij dat als je een restschuld hebt van bijv. 10.000 euro en je bent overtuigd van je gelijk dat je dan best 5.000,- over hebt voor advocaatkosten. Maar goed bij verlies lopen de kosten in het eerste geval met maar 12,5% van de restschuld op en in het tweede geval met 50%. Dat is natuurlijk zo.
Ik denk dat deze afweging dan ook in veel gevallen de schifting aanbrengt tussen mensen die daadwerkelijk in hun rechtsgevoel zijn aangetast en de (grote) groep mensen die wel hebben geweten dat er een groot financieel risico aanwezig was maar die gewoon niet hebben verwacht dat de beurzen zo zouden kelderen. Dit laatste is iets dat gewoon tot de mogelijke scenario´s behoorde en uit de explosieve stijging van de AEX was af te leiden. (niet dàt het gebeurde maar wel dat het een mogelijk scenario was). Ook Dexia had dat kunnen voorzien. Maar goed, bij Aegon zijn ze kennelijk wat slimmer dan bij Dexia.
groet Maarten
Ik denk dat deze afweging dan ook in veel gevallen de schifting aanbrengt tussen mensen die daadwerkelijk in hun rechtsgevoel zijn aangetast en de (grote) groep mensen die wel hebben geweten dat er een groot financieel risico aanwezig was maar die gewoon niet hebben verwacht dat de beurzen zo zouden kelderen. Dit laatste is iets dat gewoon tot de mogelijke scenario´s behoorde en uit de explosieve stijging van de AEX was af te leiden. (niet dàt het gebeurde maar wel dat het een mogelijk scenario was). Ook Dexia had dat kunnen voorzien. Maar goed, bij Aegon zijn ze kennelijk wat slimmer dan bij Dexia.
groet Maarten
-
tvkijker
het bedrag van 5000 euro is het maximum voor een procedure bij de kantonrechter. Daar kun je zelf procuderen. Die procedure verloopt overigens schriftelijk. Ken je iemand die je verdedigingen goed kan formuleren, zonder emotionale uitvallen naar de eiser, dan kan die de procedure ook voeren. Wellicht enkel voor een flesje wijn. De ondergrens voor het inschakelen van een advocaat zal best 40 mille zijn.
-
Maarten Banco
Nee het bedrag van 5.000 euro is hier het door mij veronderstelde bedrag aan advocaatkosten. Al dan niet naar de kantonrechter, met of zonder advocaat, is een ander onderwerp.
Er is ook geen ondergrens voor het inschakelen van een advocaat. Dit is gewoon een individuele afweging.
groet Maarten
Er is ook geen ondergrens voor het inschakelen van een advocaat. Dit is gewoon een individuele afweging.
groet Maarten