LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als je een auto least en hij gaat stuk hoef je hem toch ook

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
René

als je een auto least en hij gaat stuk hoef je hem toch ook

Ongelezen bericht door René »

Ik ben ook in die legiolease producten gestonken en heb nu € 23.000schade! Ik ben net klaar met mijn studie en had hard gespaard om nu wat te hebben en nu heb ik naast mijn studieschuld nog een € 23.000 schuld Ik was juist die aandelen gaan leasen omdat leasen bij de indruk opriep dat ik dan alleen de schade kon lopen voor maximaal het maand bedrag. Wat dat is toch als je iets least, dat je daarvoor het maandbedrag betaald wat meetal hoog is maar dat je verder geen zorgen hebt , zoals bij een auto. Als hij stuk haal je een nieuwe, dan hoef je toch ook niet die auto te betalen?

Maarten

Re: als je een auto least en hij gaat stuk hoef je hem toch ook

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi René,

Er zijn verschillende leasevormen. Als je een auto leased dan heet dat operational lease. Kenmerk hiervan is dat je geen eigenaar wordt van de auto. Het risico voor de auto blijft dan bij de lessor.

Aandelenlease lijkt nog het meest op financial lease (maar is het niet). Bij financial lease wordt de gebruiker (lessee) juridisch én economisch eigenaar.
Omdat je bij aandelenlease wel economisch eigenaar wordt maar geen juridisch eigenaar, is het eigenlijk ook niet eens financial lease. Ik denk dat ze de term lease hebben gebruikt omdat dat beginjaren 90 wel lekker treny klonk.

groet Maarten

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Denk je werkelijk dat een autoleasemaatschappij niet eerst gaat kijken of JIJ verantwoordelijk bent voor die kapotte auto?

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

...

want dat doen ze. Ze proberen de schuld in 1e instantie op jou af te schuiven als ze dat lukt. En dat Dexia nu ook.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Natuurlijk doen ze dat. Wat wil je daar nu mee zeggen dan?

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Maarten,

Zusje wil nu éénmaal graag meepraten, ze heeft haar pilletje blijkbaar ingenomen. Nu schrijft ze wartaal. Neem het haar maar niet kwalijk. Maandag gaat ze weer terug. Zusje praat alleen maar in het weekend.

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Nee hé, wéér een Up.

Zijn de luiers in de aanbieding of zo.

d

Ongelezen bericht door d »

[ bericht verwijderd door de moderator ]

Mr.t

Ongelezen bericht door Mr.t »

Lol, om ff van het onderwerp legio af te stappen.
De gemiddelde leaserijder, heeft 29% meer problemen met zijn auto dan diegene die hem contant betaald heeft.
Waarom? en dan quote ik de heer Ragella van Ministerie van V & W "Wat kan mij het schelen dat dat ding niet zo behandeld moet worden, als die stuk is krijg ik een nieuwe"
Hoe ik daarbij kom? hij heeft het mij zelf gezegd.
Ooooow, vandaar dat de gemiddelde lease rijder altijd diegene zijn die rechts inhalen, bumperkleven, ongelooooooflijk lang doortrekken in alle versnellingen, enz........
Ik heb mijn hart weer gelucht ;)

Zusje

Ongelezen bericht door Zusje »

Blijft de vraag waarom ?

Gesloten