DEN HAAG - De Reclame Code Commissie vindt dat in een folder voor Sprintplan de risico's van het aandelenleaseproduct te weinig zijn belicht. Aegon, dat tussen 1997 en 2002 Sprintplan verkocht via dochter Spaarbeleg, is het niet eens met de kritiek van de commissie.
Via Sprintplan gingen mensen met geleend geld de beurs op. De commissie, die half juli uitspraak deed, heeft er vooral kritiek op dat in het reclamemateriaal voor Sprintplan het woord lening niet voorkomt. In plaats daarvan wordt gesproken van "voorgeschoten bedrag", aldus een woordvoerder van Aegon. Naar zijn zeggen is dat in dit geval precies wat het was.
"Sprintplan kende namelijk een garantie tegen beleggingsverlies", aldus de woordvoerder. Mensen blijven daardoor niet met een restschuld zitten, wanneer de aandelen minder waard worden.
Verschenen in SP!TS op maandag 26 juli 2004.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Reclamecommissie kritiseert Sprintplan[/b]
Re: [b]Reclamecommissie kritiseert Sprintplan[/b]
De Reclame Code Commissie blijt consequent. Eenzelfde uitspraak over de SprintPlan brochure heeft deze commissie ook al in 2001 en 2003 gedaan.