LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bericht Dexia van RTL-Z

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Bericht Dexia van RTL-Z

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ter informatie een bericht van de site van RTL-Z.

Veel mis met verkoop aandelenlease Dexia

Beurstoezichthouder Autoriteit-FM heeft bij Dexia Bank “een waslijst van ernstige overtredingen geconstateerd bij de verkoop van aandelenlease producten.”

Dit meldt het Financieele Dagblad vanochtend. Het oordeel is een steun in de rug voor de duizenden beleggers die verhaal willen halen bij de bank, en daartoe zelfs een aparte stichting in het leven hebben geroepen.

Dexia Nederland kondigde woensdag aan haar bankdochters Kempen & Co en Bank Labouchere een jaar na de fusie weer op te splitsen. De negatieve publiciteit rond de aandelenlease is een van de oorzaken van het mislukken van de fusie. Bank Labouchere verkocht aandelenlease onder de naam Legio Lease.

Schuld
Bij aandelenlease beleggen klanten met geleend geld. Door de zakkende koersen is de waarde van de belegging verdampt, de schuld blijft echter gewoon staan. Enige duizenden beleggers zijn of minderjarig of bejaard. Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten is al in april begonnen met een onderzoek. O.a. met het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie zou veel mis zijn.

De toezichthouder wil Dexia een boete opleggen, maar die komt als mosterd na de maaltijd. Een deel van de regels die overtreden zijn is pas in 1999 ingesteld, terwijl aandelenlease al sinds 1996 verkocht wordt. Daarnaast deed de toezichthouder pas vorig jaar haar eerste waarschuwing uitgaan voor beleggingsvormen als aandelenlease.

©rtlz.nl

Adrie

Re: Bericht Dexia van RTL-Z

Ongelezen bericht door Adrie »

Reactie publiciteit Dexia Bank Nederland

De Autoriteit Financiële Markten acht de publiciteit rondom het lopende onderzoek naar aandelenleaseproducten bij Dexia Bank Nederland voorbarig. Het betreffende onderzoek bevindt zich in een fase waarin hoor en wederhoor plaatsvindt met Dexia Bank Nederland. Pas na deze fase vindt oordeelsvorming plaats. De Autoriteit Financiële Markten is onderworpen aan de strenge geheimhoudingsplicht op basis van de Wet Toezicht Effectenverkeer 1995, die de Autoriteit verbiedt informatie openbaar te maken over de onder toezicht staande instellingen. Dit betekent inzake het onderzoek bij Dexia Bank Nederland dat de Autoriteit geen enkele uitspraak doet over de termijn waarin de onderzoeksbevindingen en de conclusies definitief zijn. Dit geldt ook voor eventuele maatregelen van de Autoriteit in het kader van dit onderzoek. De Autoriteit waardeert de inspanningen van Dexia Bank Nederland om met de stichting Leaseverlies tot overeenstemming te komen.

Voor meer informatie:
Persvoorlichting:
Berber Kroon: 020-553 5573
Seger Pijnenburg: 020-552 1347

Jan de Groot

Ongelezen bericht door Jan de Groot »

Wederom plaatst dhr. Blok éénzijdige info op dit forum. Volgens mij geldt nog steeds het recht van 'hoor en wederhoor', maar niet voor de alwetende meneer Blok.

Nogmaals: welke contracten, per wanneer, voor hoeveel in de maand, hoeveel verlies, op welke manier afgesloten?!
Jan de Groot

toet

Ongelezen bericht door toet »

Je zit er nog al mee he met meneer blok.Jij bent hier de storende factor.Jan de groot hou je kop en rot praatjes voor je .Ga radar vragen om jou eens hier te verwijderen.Als er een begint een zonde bok te zoeken doen er een stel gelijk mee.Stomme papegaaien.

Anne

Ongelezen bericht door Anne »

Toetttttttttt rustig aan,je zou je niet meer kwaad maken. Laat die onderkruipels toch hun gang gaan, ze maken zichzelf belachelijk. En volgens mij blijft dhr. Blok er ver boven staan, en radar kan altijd nog ingrijpen.

Blokje gewoon doorgaan hoor!!!!!
groet: anne

raymond de jager

Ongelezen bericht door raymond de jager »

Het onderwerp 'het leven' bevestigt nogmaals wat een raddraaier meneer Blok is (of wie het dan ook moge zijn). Hij probeert me kwaad te maken op Legio Lease maar ik ben nu alleen nog maar kwaad op hem. Meerdere keren heeft hij mij hoop gegeven en telkens blijkt hij weer zaken vals voor te stellen dan wel verkeerd te interpreteren.
Meneer Blok gaat u aub RTLZ kijken (dat is het enige waar u echt goed in bent).
Ray

toetje

Ongelezen bericht door toetje »

Anne aan de ene kant heb je gelijk.Maar ik verdenk een persoon die steeds onder een andere naam schrijf volgens mij is het steeds de zelfde die zo,n hekel aan de heer blok heeft.Ik kan mij niet voorstellen dat er opeens zoveel gekken hier opstaan.Aan radar gevraagd of zij kunnen uitzoeken waar ze vandaan komen.We horen er nog van .Als het goed is heeft legio lease hun email adres groetjes toet

Gekke Henkie

Ongelezen bericht door Gekke Henkie »

De grootste gek is Toet zelf.

De nieuwste Playstation 2 nu voor maar 199 Euro bij de Blokker.
Haast u, want op=op.

haai

Ongelezen bericht door haai »

Vanavond in 'Hart van Nederland': De gekte rond de tulp.

avondeten

Ongelezen bericht door avondeten »

Ik zit vol: geen toetje meer voor mij......

toet

Henk Waarom kom je niet eens naar rotterdam .Ik ben elke zaterdagmorgen om negen uur in school siva rekerdijk rotterdam.Niet onder de naam toet maar hendriks.Daar wordt je niet aleen geleerd om je eigen te verdedigen.Maar krijg je ook een goede training om met je kwaadheid om te gaan.Er is hier niemand die je balletjes wat hoger laten hangen.Dit is een uitnodiging ik denk dat het heel goed voor je zal zijn je bent echt van streek als je zoveel moeite doet om steeds maar weer onder een andere naam hier te schrijven.hartelijke groeten toet

eef

Ongelezen bericht door eef »

hoii Toet

ik kom un keertje op de sportschool naar je kijken..woon vlakbij... wil wel ff zien hoe je die gasten inmekaar timmerd .

trouwens ik train ook al wat jaartjes .....zullen we het samen doen.........

doeggg

Margaret

Ongelezen bericht door Margaret »

Laat jullie toch niet zo meeslepen.
Alleen reageren op deze forum , op mensen met verstand.
Anders is het zonde van de tijd.
Hier hebben gedupeerde niets aan, daar worden zij alleen nog triester van.

toet

Dag eef.Leuk bericht alleen zal ik nooit iemand aanraken.Maar ik denk dat voor deze jongen een sportschool heel goed zou zijn.Als ze niets anders te doen hebben om hier de mensen op te jutten en voor de computer te zitten is sport veel beter.Niet alleen lichamelijk maar geestelijk ook en als ik dit jongetje bekijk is hij echt ver heen .Groetjes uit Rotterdam toet

eef

Ongelezen bericht door eef »

Toetje hoi..

wij zijn nu aan onze 2e aanmaning toe en incasso word ingeschakeld .. wou je eigenlijk wel ff wat vragen er over vanwege dat jij wat in een ver gevorderd stadium bent

mijn email [email protected]

groetjes

Iwan

Ongelezen bericht door Iwan »

Liev menier.

Iwan nu heeft feitsenzaak opent in Delft. Asl u wolt u kunt krijg neues feits voor de ganse preis.Angebood is ook voor jau vreind Levco.

Iwan

Gesloten