LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bericht voor de heer Blok

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
miljonair

bericht voor de heer Blok

Ongelezen bericht door miljonair »

Beste heer Blok,

Heb gisteren van Intrum Justitia 3 brieven gekregen
of ik binnen 8 dagen : 11.182,13
8.766,77
4.328,01 euro
wil overmaken.
Aangezien ik geen geld heb en ook niet wil betalen vraag ik
U om hulp ik ben aangesloten bij : Leaseverlies Pay-back
en Eegalease. wat kan ik en moet ik doen ben niet ingegaan
op het aanbod van Dexia
Beste heer Blok , ik wacht vol spanning op U antwoord.

alvast mijn dank,

miljonair

Henk Wester

Re: bericht voor de heer Blok

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Ik ben de heer Blok niet, maar ik wil toch graag reageren. Je bent aangesloten bij Eegalease en dus neem ik aan, dat je partner de contracten heeft vernietigd. Dan bestaan er geen contracten meer en dus ook geen schulden. Als Dexia meent iets te vorderen te hebben dan moet Dexia naar de rechter. Een rechter moet bepalen of er nog vorderingsrecht bestaat. Tot nu toe is niemand voor de rechter gesleept.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Dit is wat Sara Etty steeds weer benadrukt.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Een mogelijke oplossing van mij
Stuur bijvoorbeeld deze brief als eerste naar Dexia!!!.

Schrijf een dag daarna een brief naar het incassobureau dat je niet zult over gaan tot betaling
aan gezien je echtgenoot vernietiging heeft uitgeroepen over de afgesloten contracten..
Je verwijst naar de kopie die je Dexia hebt gestuurd, en die je als
bijlage nu meestuurt .
vr gr
Hans2

Betreft: - contractnummer .....................
- Uw schrijven d.d. ..........

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. (..-..-....) wil ik u nogmaals op het volgende wijzen.

Bij aangetekend schrijven d.d. heeft mijn (echtgenoot o.i.d.) de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. (..-..-....). Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst. U heeft dan ook geen vordering op mij die u uit handen zou kunnen geven aan een incassobureau. En voor een melding bij het BKR is geen enkele aanleiding. Indien u toch besluit de door u veronderstelde vordering uit handen te geven, zullen de daarmee gemoeide kosten voor uw rekening komen.

Bij schrijven d.d. (.. - .. -....) heb ik u reeds op bovenstaande situatie gewezen. In uw reactie op dit schrijven stelt u dat er van vernietiging geen sprake zou zijn. Dit standpunt vind ik onbegrijpelijk daar immers onweerlegbaar de vernietiging van de overeenkomst door mijn (echtgenoot o.i.d.) is ingeroepen. Indien u de houdbaarheid van die vernietiging betwist staat het u vrij om op grond van artikel 3:302 BW de rechter te vragen om een verklaring van recht aangaande de rechtsverhouding. Ik zou u in dat kader echter willen wijzen op de door de stichting Eegaleas mede namens mijn echtgenoot (o.i.d.) momenteel aanhangig gemaakte procedure omtrent hetzelfde dispuut. Om die reden wil ik u verzoeken eventuele procedurele maatregelen aan te houden tot die de Eegalease procedure is afgerond. Het oogt weinig zinvol om twee procedures te voeren omtrent hetzelfde geschil.

Sinds de vernietiging van de overeenkomst bestaat er een vordering op u uit onverschuldigde betaling. Tot op heden heeft u deze vordering niet voldaan, ondanks meerdere verzoeken hiertoe. Hoewel voor mij de mogelijkheid bestaat u tot betaling te dwingen in een juridische procedure ben ik bereid om die maatregel op te schorten in afwachting van de uitspraak in de zaak Eegalease.

In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en uitziend naar uw spoedige reactie,

In afwachting van een gerechtelijk uitspraak,

(..................................)

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste mil
De brief moet je nog wel aanpassen aan jouw situatie.
Dus niet helemaal compleet overschrijven.
Het is een conceptbrief.

Maak in iedergeval aan Intrum Justitia héél duidelijk dat er een procedure loopt tegen de Dexiabank, aangespannen door Eegalease,ingediend bij de rechtbank van Amsterdam onder rolnummer 2003-143
Dat je hangende deze procedure niet over gaat tot betaling.
Dat je middels een eerder schrijven Dexia daarvan op de hoogte hebt gesteld

miljonair

Ongelezen bericht door miljonair »

Hallo Hans,

Mijn dank voor jou reactie ik ben er heel blij mee,

groetjes,
miljonair

Gesloten