| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen onder dwang?
-
klaas
Betalen onder dwang?
Hoi,
Mijn contact loopt vandaag af. dexia heeft mij allerlei aanboden gedaan het dexia aanbod. ik heb hen vorige week een brief gestuurd met de mededeling dat ik de schuld in een keer wil voldoen en dat ik hen daarbij aanklaag voor het feit dat ik verkeerd ben voorgelicht en dat ik nu wel betaal in afwachting van de resultaten van de stichting legioverlies. ik ga er tenminste vanuit dat ik nu gewoon nog overal recht op kan doen gelden. en tevens hebben ze van mij geen klagen ik ben in alle opzichten netjes geweest, al mijn rekeningen betaald en voldaan aan alle voorwaarden. Nu zij nog dan kan ik mij een nieuwe auto veroorloven winstverdriedubbelaar. Ahold zat ook in het pakket erg he! maar goed wie kan mij antwoord geven op het feit of ik nu nog steeds alle rechten heb.
alvast bedankt
Mijn contact loopt vandaag af. dexia heeft mij allerlei aanboden gedaan het dexia aanbod. ik heb hen vorige week een brief gestuurd met de mededeling dat ik de schuld in een keer wil voldoen en dat ik hen daarbij aanklaag voor het feit dat ik verkeerd ben voorgelicht en dat ik nu wel betaal in afwachting van de resultaten van de stichting legioverlies. ik ga er tenminste vanuit dat ik nu gewoon nog overal recht op kan doen gelden. en tevens hebben ze van mij geen klagen ik ben in alle opzichten netjes geweest, al mijn rekeningen betaald en voldaan aan alle voorwaarden. Nu zij nog dan kan ik mij een nieuwe auto veroorloven winstverdriedubbelaar. Ahold zat ook in het pakket erg he! maar goed wie kan mij antwoord geven op het feit of ik nu nog steeds alle rechten heb.
alvast bedankt
-
rene
Re: Betalen onder dwang?
Betalen houdt in afzien van alle juridische rechten! Spreekt voor zich he!
-
nadia
Volgens mij moet er hier iets recht gezet worden.
Wanneer je accoord bent gegaan met 1 van de voorwaarden van het dexia aanbod verspeel je je rechten.
Betaal je gewoon standaard je schuld af, verspeel je je rechten niet.
Dus het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Als je je schuld al hebt betaald en niet bent in gegaan op het aanbod kun je je gewoon aanmelden bij stichting leaseverlies.
gr. Nadia
Wanneer je accoord bent gegaan met 1 van de voorwaarden van het dexia aanbod verspeel je je rechten.
Betaal je gewoon standaard je schuld af, verspeel je je rechten niet.
Dus het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Als je je schuld al hebt betaald en niet bent in gegaan op het aanbod kun je je gewoon aanmelden bij stichting leaseverlies.
gr. Nadia
-
rob v.d.
Heb je je restschuld betaald terwijl je het aanbod hebt ondertekend, of ben je niet ingegaan op het aanbod en je restschuld betaald?
Bij het eerste geen rechten (mogelijkheid tot juridische chaims), bij het laatste wel!
Bij het eerste geen rechten (mogelijkheid tot juridische chaims), bij het laatste wel!
-
Hans2
Klaas je kunt beter niet betalen!
Je kunt Dexia een aangetekende brief schrijven waarin je melding maakt van het feit dat de Stichting leaseverlies
naar de rechter is gestap en lopende de procedure tegen de bank nog niet tot betaling over gaat.
Je bent je geld kwijt als je in deze fase van de ontwikkelingen tegen Dexiabank gaat betalen.
Je kunt Dexia een aangetekende brief schrijven waarin je melding maakt van het feit dat de Stichting leaseverlies
naar de rechter is gestap en lopende de procedure tegen de bank nog niet tot betaling over gaat.
Je bent je geld kwijt als je in deze fase van de ontwikkelingen tegen Dexiabank gaat betalen.
-
nadia
Hallo,
Het is niet gezegd dat je dan je geld kwijt bent, of ben ik nu abuis?
Enige nadeel wat eraan kleeft is als...... Dexia failliet gaat je je geld niet weer terug ziet.
Dat failliet gaan is ws wishfull thinking!
Het is niet gezegd dat je dan je geld kwijt bent, of ben ik nu abuis?
Enige nadeel wat eraan kleeft is als...... Dexia failliet gaat je je geld niet weer terug ziet.
Dat failliet gaan is ws wishfull thinking!
-
rene
Bij faillissement wordt er een curator benoemd die moet zorg dragen dat de gelden binnenkomen! Dus is ook niet echt een optie hoor!
-
nadia
Rene, dan is het juist wel een optie want als er dan een curator komt als Dexia verliest en failliet gaat dan zie je dus nog wel je geld terug.
-
nadia
Rene, ik begrijp jouw standpunt dus ook niet.
Ik heb het erover als DeXia failliet gaat en volgens mij kun je dan echt fluiten naar je geld hoor.
Ik heb het erover als DeXia failliet gaat en volgens mij kun je dan echt fluiten naar je geld hoor.
-
rene
de curator werkt voor het failliete bedrijf en moet zoveel geld van de klanten (wij dus) binnen zien te halen. Bedoelde dus dat het voor ons geen optie is dat Dexia failliet zou gaan!
-
nadia
Aha,ik had het erover als SLV wint, dus Dexia verliest en failliet wordt verklaard. Dan zit je dus inderdaad als je je schuld al hebt betaald in de penarie want dat zie je dus nooit meer terug.
Dan nog houdt als je betaald niet in dat je afziet van je rechten.
Dan nog houdt als je betaald niet in dat je afziet van je rechten.
-
rene
Iedereen moet het voor zich weten. Doe wat je gevoel je ingeeft en datgene waar je geen slapeloze nachten voor over houdt! Is tenslotte het belangrijkste he. Jij bent de enige die kan bepalen wat je wilt! Maar ik betaal niet en slaap nog steeds heerlijk!
-
rob v.d.
Mensen de discussie over failliet is allang passé hier op het forum. Lees de oude topics er maar op na, er zijn garantie van Moeder Dexia en ook de Nederlandse Bank houdt de vinger aan de pols. Je moet elkaar niet (weer) bang maken wat dat betreft. En verder moet iedereen het zelf weten of hij/zij de restschuld betaalt of. Er is hele goede documentatie over dit onderwerp in dit forum. Zie de belangrijke topic van Simone 'betalen of niet, enige info'. Die is net weer naar boven gehaald.
-
mieke
hallo allemaal,
Waar ik niemand over het gehoord is de aanbieding van vorig jaar! Mijn contract loopt in juni af maar vorig jaar heb ik het aanbod gekregen om mijn contract, vanwege de slechte resultaten, te verlengen met 3 jaar waarvan 1 vast en 2 vrij opzegbaar. Hebben jullie dit niet ontvangen? Ook heb ik het nieuwe aanbod gekregen met de bekende opties. Hierop heb ik gereageerd maar kreeg te horen dat ik hier niet voor in aanmerking kwam omdat ik vorig jaar al een keuze had gemaakt......... snappen jullie het nog? Begin zo langzamerhand helemaal het spoor bijster te raken. Wat ik me ook af vraag: Heeft Legio deze aandelen zelf nog in bezit of zijn ze "stiekum" verkocht en mogen wij blijven aflossen van onze "schuld" die misschien allang door hen is afgelost, graag reactie.
Waar ik niemand over het gehoord is de aanbieding van vorig jaar! Mijn contract loopt in juni af maar vorig jaar heb ik het aanbod gekregen om mijn contract, vanwege de slechte resultaten, te verlengen met 3 jaar waarvan 1 vast en 2 vrij opzegbaar. Hebben jullie dit niet ontvangen? Ook heb ik het nieuwe aanbod gekregen met de bekende opties. Hierop heb ik gereageerd maar kreeg te horen dat ik hier niet voor in aanmerking kwam omdat ik vorig jaar al een keuze had gemaakt......... snappen jullie het nog? Begin zo langzamerhand helemaal het spoor bijster te raken. Wat ik me ook af vraag: Heeft Legio deze aandelen zelf nog in bezit of zijn ze "stiekum" verkocht en mogen wij blijven aflossen van onze "schuld" die misschien allang door hen is afgelost, graag reactie.
-
nadia
Mieke, volgens mij is het standaard dat je kunt verlengen waarvan 1 jaar vast en 2 optioneel. WEl vreemd dat jij dan wel het aanbod hebt ontvangen. Ben jij toen in gegaan in het aanbod van verlengen en was je op de hoogte van je restschuld.
Rob.v.d, Het ging niet om mensen bang te maken, lees bovenstaande allemaal maar eens. Dus of dat dan passé is doet er dan niet toe. Het ging er puur om om duidelijkheid te krijgen in de zaak. Dat het voor jou al zo klaar als een klontje is wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
Daar is dit forum toch voor?
m.v.g. Nadia
Rob.v.d, Het ging niet om mensen bang te maken, lees bovenstaande allemaal maar eens. Dus of dat dan passé is doet er dan niet toe. Het ging er puur om om duidelijkheid te krijgen in de zaak. Dat het voor jou al zo klaar als een klontje is wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.
Daar is dit forum toch voor?
m.v.g. Nadia
-
klaas
beste luitjes het is wel grappig te zien dat het uitdraait op een gesprek over faillisement van dexia. ik ga doen wat hans2 zegt en zie wel wat de reaktie is van dexia op mijn schrijven. ik wacht eerst de reaktie van dexia op mijn vorige brief wel af en zie dan wel wat ze te melden hebben.