LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Birka

Betalen restschuld

Ongelezen bericht door Birka »

Mijn contract loopt af in april en ik blijf met een behoorlijke restschuld zitten. Nu ben ik niet van plan om vóór de uitspraak van de rechter deze restschuld te betalen. Ik ben namelijk bang dat ik dat geld nooit meer terug zal zien als wij (hopelijk) ooit door de rechter in het gelijk gesteld worden.
Mijn vraag: Is het verstandig om het Dexia te laten weten dat ik de restschuld niet betaal zolang er geen rechterlijke uitspraak is? Wat doen jullie?
Groetjes Birka

els

Re: Betalen restschuld

Ongelezen bericht door els »

Beste birka als je overeenkomst laat verlengen op de oude manier onder protest heb je uitstel van executie en dan maar hopen dat het de komende drie jaar beter gaat nu ahold weer we zijn er gewoon ingeluisd maar ik heb het geld niet om de restschuld te betalen dus maar hopen

Linda

Ongelezen bericht door Linda »

Ik ben ook niet van plan mijn restschuld te betalen, trouwens ik heb het geld niet eens. Als mijn contract afloop dan zullen ze wel contact opnemen, dan vertel ik het ze wel. Eerder niet wat heeft het voor zin, denk het niet echt.

Linda

Hoi Els,
Als je 3 jaar gaat verlengen is je restschuld misschien nog wel groter dan nu, die gok durf ik niet te nemen. Bovendien wil ik niet meer verder met Legio, ik hoop nu maar op de stichting.

els

beste linda,

ik ken dit soort praktijken wij (mijn man en ik) hebben zo'n zelfde akkefietje gehad met het grijze kenteken wel een hoedje geen hoedje op je auto om het grijze kenteken te behouden kortom het kwam er op neer € 1000,00 betaald voor dat hoedje maar toch de volle pont wb betalen ik weet niet meer wat ik moet geleoven ik hoop alleen maar dat de komende drie jaar de aandelen stijgen en als de rest schuld na drie jaar nog hoger zijn zien we wel weer kortom het komt hier gewoon op neer hoe je het ook doet het kost altijd geld ik geloof nergens meer in je moet het zelf doen je kan overal wel lid van worden kan jouw die € 40,00 nou schelen kan er ook nog wel bij maar voorlopig is er menig huisgezin dat geen oog meer dicht doet het duurt allemaal te lang heb je vanavond tv gezien over ahold dacht je nou echt dat je van die grote jongens kan winnen nou geloof het nou maar niet ze hebben lekker hun zakken gevuld en wij kunnen barsten de kleine man is altijd de l.........l, maar positief blijven hoor

Linda

Inderdaad Els, de kleine man is vaak de dupe, maar ik blijf toch hopen op de stichting. Nu moet ik wel zeggen dat dat ook van dag tot dag anders is. De ene keer ben ik positiever dan de andere keer, maar ook ik heb er slapeloze nachten van. Waar doe je nu goed aan, dat weet ik ook niet. Maar ik heb een beslissing genomen, en maar hopen dat het de goede is(zal weer wel niet). Voor iedereen zijn er toch weer andere omstandigheden, daarom moet je maar doen wat je zelf de beste oplossing vind. Ik sta achter mijn beslissing, maar ik weet nog steeds niet hoe ik mijn schuld ooit moet betalen. Probeer het maar te rekken, maar als ze daadwerlijk geld gaan eisen, ik moet er nog niet aan denken zeg. Ik probeer maar positief te blijven, dat ia alles wat ik op dit moment kan doen toch.

els

linda, ik weet helemaal niet wie je bent maar ik merk wel dat je net zo wanhopig ben als ik inderdaad het enige wat we kunnen doen is vertrouwen maar dat deed ik drie jaar geleden ook vond het wel leuk folder in de bus binnen drie jaar je geld verdubbelen daar kan je niet tegen aan werken toch!!!!!!!! nu blijkt gewoon dat we tot ons 80ste wel moeten blijven werken laten we nou maar doen wat we denken dat goed is ik zeg het heel eerlijk de stichtingen die geld vragen en het beste met je voor hebben ik weet het niet die mensen kennen we ook niet het is onze laatste strohalm en daar moeten we ons aan vast houden ik wens iedereen een hoop succes en dat we niet naar de je weet wel gaan daar werken we te hard voor maar het lijkt wel als je hard werkt dat je daar voor gestraft wordt ik wordt er zo moe van ga geloof ik ook maar naar de sociale dienst dan ben je binnen drie jaar van al je schulden af als ik het nu uitreken doe ik er 8 jaar over sorry voor mijn negatieve gedachte is morgen weer anders

EE

Ongelezen bericht door EE »

Lieve els en linda

Doe net zoals wij en velen (restschuld van € 9300 ) niet betalen...Met Klem Betaal Niet...doen we met zen allen niet.. As we met 20 of 30.000 mensen niet betalen zullen ze wel wakker worden.... Dus Nooit betalen en niet bang zijn.

groetjes

els

beste ee

maar krijg je dan geen problemen met deurwaarders daar nem ik zo bang voor dat ze beslag gaan leggen op je spullen.

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Beste Els, Linda en andere lotgenoten,
Deurwaarders kunnen alleen aan de deur komen met een schrijven van een rechter (dus ná een rechtzaak).
Wel zullen we, want ik ga het ook allemaal meemaken zeer veel brieven en telefoontjes krijgen van Dexia en later justitionele incasso bureaus, en dat zal geen pretje zijn.
Ik zal ze allemaal beantwoorden met dezelfde mededeling, nl.
Dat ik niet begrijpe het.
Ik zet deze week (want volgende maand gaat de laatste aut. betaling plaatsvinden) de aut. incasso stop en wacht ik rustig af.
De maand termijn van euro 116,95 ga ik maandelijks op een aparte spaar rekening storten in afwachting van de uitspraak.
Maar uh...begrijpe ik niet doe.
S6 all

Gesloten