LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biertje? Dexia gaat down, Feestje kan beginnen!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
[email protected]

Biertje? Dexia gaat down, Feestje kan beginnen!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Gasten, nog 5 dagen en Dexia gaat down, ze kunnen zeker de aankoop van aandelen niet bewijzen. Dus sla de kratten met bier maar alvast in. Binnen kort is het feesten!!

Natuurlijk beginnen we alvast met bieren :lol:

Spongebob

Re: Biertje? Dexia gaat down, Feestje kan beginnen!!

Ongelezen bericht door Spongebob »

Zal wel weer worden verdaagd, de belangen en consequenties van een verlies van Dexia zijn te groot.

rob69

Ongelezen bericht door rob69 »

ik hoop et ook inzagirl!

rob

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Inzagirl com down pak een stoel ga even zitten en denk aan de huid van de beer!!

Pas dan; Proost.sante ,scol,cheers enz!!

Overigens wel een opwekkende tekst!

VR gr
Pluutje

jaapaap

Ongelezen bericht door jaapaap »

Stel dat uitspraak 25/8/4 wel afkomt en dat de uitspraak huurkoop is;
wat is dan de vervolgstap?

Kunnen dan de maandelijkse (door) betalingen van de vernietigde WVD direct 2004 worden stopgezet? Moet Dexia
op grond van deze uitspraak, per direct de inleg terugstorten en de restschuld kwijt schelden?

Wie het weet mag het zeggen??????

Mvg

Jaapaap :wink:

nemo

Ongelezen bericht door nemo »

ik moet zeggen dat ik geen bier lust,maar mocht het zo ver komen dat wij in het gelijk gesteld worden, dan drink ik een hele krat bier leeg.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Nog 5 dagen.. je merkt aan dit forum dat we allemaal alleen nog maar aan het wachten zijn.
Huurkoop daar zal de rechter volgens mij wel in meegaan, omdat vooral legio lease zelf wilde dat het huurkoop was (vandaar die extra betaling van Fl. 100,=) om juridisch eigenaar over de effecten te kunnen blijven.
Op Arnhem en Roermond na beslisten alle rechters in Nederland ook al dat het huurkoop is, tenminste de WV3D dan.
Dus ik ga ook het bier alvast koud zetten.

Arnhem vertrouw ik niet zo, waarom zo'n andere mening dan de rest van de rechters in Nederland? Ik geloof er niets van dat dexia ook daadwerkelijk aandelen heeft gekocht voor alle contracten, maar misschien dat die Arnhemse rechter ook opties als bewijs laat gelden.

Of we ons geld direct terug krijgen na een voor ons gunstige uitspraak dat denk ik van niet, dat wordt nog jaren en jaren procederen.
Daarom is het beter als er mensen zijn die nog steeds betalen om direct daar mee te stoppen en van dat geld een advocaat te raadplegen.
Van het kwijtschelden van een restschuld is dan geen sprake meer, omdat die simpelweg blijkt nooit te hebben bestaan. Maar die advocaat heb je nodig om je inleg terug te krijgen en als je inleg minder is dan de advocaatkosten zullen gaan bedragen, dan is dat jammer en ben je die inleg gewoon kwijt! Reden te meer om niets meer te betalen want terugkrijgen kost veel geld. dexia komt dat echt niet brengen.

jaapaap

Ongelezen bericht door jaapaap »

Indien je nu een advocaat neemt en de uitspraak op 25/8 is huurkoop, kun je dan als eegaleaser wel meteen je inleg terugvorderen?
Of duurt dit ook nog jaren?

mvg

Jaapaap

Louis

Ongelezen bericht door Louis »

Als het huurkoop is gaat Dexia in beroep en dan kan het nog heel lang duren. Bovendien moet je bij een uitspraak=huurkoop zelf gaan procederen tegen Dexia.

erwinl

Ongelezen bericht door erwinl »

Waarom worden niet meerdere producten onderzocht.
Korting kado b.v. heeft precies dezelfde constructie

Na het voldoen van een laatste bedrag ben je eigendom van de aandelen.
Korting kado stond ook aangegeven als HK bij het BKR.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Erwinl

ja erwinl dat klopt dat kortingkado bij het b.k.r stond geregsteerd
Waarom zou dat niet worden onderzocht,voordat er weer een rechter opstaat die met de bewering komt,geenhuurkoop.
Dexia heeft dan toch alles laten veranderen.
Knoeien met gegevens,ik denk dat ik ook maar wat ga knoeien met de contracten,en veranderingen aan ga brengen?

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Zonder veel woorden!!

Legio-Lease WVD Anno 1999-2000 Dexia WVD Anno maart 2003

Koersstijging Koersstijging/daling
gemiddeld per jaar

6% ƒ ........... + 15% € ..........
8% ƒ ........... + 10% € ..........
10% ƒ ........... + 5% € ..........
12% ƒ ........... ─ 5% € .........
14% ƒ ........... ─ 10% € .........
16% ƒ ........... ─ 15% € .........
18% ƒ ...........
20% ƒ ...........
Over wijzigen [knoeien] gesproken!!!

Great Bear

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 19 Aug 2004 14:03 door [email protected]

--------------------------------------------------------------------------------

Gasten, nog 5 dagen en Dexia gaat down, ze kunnen zeker de aankoop van aandelen niet bewijzen. Dus sla de kratten met bier maar alvast in. Binnen kort is het feesten!!
Ik hoop het! Vergeet niet dat die vuile oplichters geld hebben om Rechters om te kopen.
Corruptie is troef in Nederland!

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Corruptie is troef in Nederland!
Jaarlijks wordt er gekeken in welke landen fraude en corruptie het MINST voorkomt. Nederland steeg het afgelopen jaar naar de 5e plaats.

Corruptie troef in Nederland? Kletskoek! Corruptie komt hier weinig voor. Er zijn dus maar 4 landen waar het beter is, en zo'n 200 landen waar het slechter is.

Great Bear

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 21 Aug 2004 17:01 door Hollander

droom maar lekker verder Hollander!

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik droom niet, ik baseer mij op feiten, op goed onderbouwde cijfers, op de harde waarheid.

Veel mensen op dit forum baseren zich op leugens, valse voorstelling van zaken, fantasieën en onbewijsbare complottheorieën, luchtkastelen en dromen. Ik niet!

john uit goirle

Ongelezen bericht door john uit goirle »

Actueel(archief) - Dinsdag 29 Juni 2004
Archief
Winstverdriedubbelaar werd een strop
Hoe kun je de waarde van uw spaargeld verdriedubbelen? Met een product dat “winstverdriedubbelaar” heette gingen duizenden beleggers in zee. Om uiteindelijk te verzuipen.

Zowat 500 beleggers die zich bij de neus genomen voelen door Spaar Select hebben klacht neergelegd bij het gerecht. Slechts 500 in België? Er zijn nog enkele duizenden die wel klagen maar nog geen juridische stappen hebben ondernomen. In Nederland zijn er tienduizenden die in de problemen kwamen door hun spaarcenten te investeren in “effectenleaseproducten”. Wat was er aan de hand?

SLAPEND RIJK
Toen eind van de vorige eeuw de aandelenbeurzen explodeerden werden spaarders voorgehouden dat ze geld konden lenen n met dat geld aandelen konden kopen. Zolang de rente die moet betaald worden op zo’n lening lager was dan de winsten die gemaakt werden op de beurs was het voor iedereen feest. Je kon dus rijk worden door geld te lenen, aandelen te kopen en verder rustig af te wachten. Liefst onder wuivende palmbomen want het motto luidde: “je moet niet werken voor geld, je moet geld voor u laten werken”.

Maar aangezien bomen nooit tot in de hemel groeien en aandelenbeurzen regelmatig klappen krijgen en crashes beleven, kwam er een einde aan de droombeleggingen. De aandelen daalden in waarde, de leningen moesten worden terugbetaald.

NIET KOPEN, WEL HUREN
Ook dat zou geen probleem mogen geweest zijn zolang de verkoop van de aandelen nog meer had opgebracht dan het terug te betalen krediet. Maar die problemen en de daaruit voortvloeiende sociale rampen, waren toen, in de glorietijd van de aandelenleaseproducten nog niet aan de orde.

De naam van het product zegt het een beetje: beleggers kopen aandelen op afbetaling, op krediet, ze leasen ze om een moderne uitdrukking te gebruiken.

De gekochte aandelen zijn eigenlijk nooit eigendom van de beleggers tot de aangegane lening is afbetaald. Na de forse beursdalingen ontwaakten duizenden beleggers uit de droom. Ze waren plotseling niet meer rijk, velen zelfs straatarm.

WANBETALERS
Het product werd letterlijk “uitgevonden” in Nederland door een kleinere bank die later werd overgenomen door Dexia, de Frans-Belgische bankgroep die een gat in de markt had gevonden: uitbreiden naar Nederland en gelijktijdig de toverformule van het aandelenleasen naar België en Frankrijk te brengen. Iedereen moest toch rijk kunnen worden!

Tienduizenden gedupeerden in Nederland liggen aan maanden in de clinch met Dexia. Sommigen eisen een schadevergoeding van de bank wegens onzorgvuldigheid bij het verstrekken van informaties over de risico’s bij dergelijke producten. Anderen weigeren de lening af te betalen. Bemiddelingspogingen mislukten tot hiertoe. De bank is verstrikt geraakt in een web van juridische procedures.

Dexia sleept duizenden 'wanbetalers' voor de rechter. En tienduizenden beleggers dagen Dexia omdat ze zich misleidt voelen.

Dexia heeft zo’n 3 miljard euro te goed van Nederlandse particulieren maar bezit nog steeds niet teruggegeven waarborgen voor zowat 2 miljard euro. Blijft toch nog een krater van 1 miljard euro. Twee belangrijke vonnissen worden komende weken verwacht.

MOOIE NAMEN
De mislukte beleggingen werden door handige verkopers aan de man gebracht onder klinkende en bloemrijke namen als Feestplan, Cash Clicken, Happy Geldmandje en (lees goed) Winstverdriedubbelaar. Het uit Nederland naar België overgewaaide Spaar Select had dan een iets minder prozaïsche naam. En maakte, in verhouding, hier minder slachtoffers.

Het leaseproduct dat door Spaar Selecht eerst onwettig in België werd aangeboden wordt niet meer verkocht. Er kunnen geen nieuwe slachtoffers bijkomen. Een schorsing door de toezichthouder op spaar- en bankproducten CBFA is inmiddels opgeheven.

Inmiddels werd het gerecht overrompeld door zo’n 500 gedupeerden die klacht indienden. Zij worden nu verzocht zich eventueel burgerlijke partij te stellen. Later dit jaar moet de raadkamer van Antwerpen beslissen of de zaak naar de strafrechter zal worden doorverwezen.

Jan L. Bauwens

bron:http://www.seniorennet.be/Pages/Nieuws/ ... =2&ID=2079

er zijn ook leuke forums en site in belgie over dexia en alles waar dexia in vinger in heeft . zoek onder google maar naar "dexia forum belgie" dan vind je alles waar dexia bij betrokken is.

dexia heeft ook een groot belang in een aantal merken en producten zoals max havelaar en zit ook in de clusterbom industie.
waar valt dexia niet allemaal mee zwart te maken.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

idd. dexia krijgt straks een paar klappen en zn bek dat wil je niet weten. Als dexia straks lam is geslagen dan zijn wij dat ook maar dan van het bieren!! Lekker uit ons pan en feeeesten!! :lol:

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

kijk, dat vind ik nu het mooie van inzigagirl. In al haar ellende blijft ze ervan overtuigd dat achter de wolken altijd de zon schijnt, ook al kunnen daarachter nog veel donkerdere wolken schuil gaan. Dat is nou het voordeel van alcohol: in goede en in slechte tijden, het helpt altijd...

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten