LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] big brother award 2004
big brother award 2004
De bevolking is dom en niet in staat de issues van Europa te onderscheiden van binnenlandse politiek, althans volgens Bolkestein (zie zijn nieuwste boek: De grenzen van Europa). Dezelfde Bolkestein is vandaag tijdens de European Corporate Governance Conference koningklijk onderscheiden. Schandalig. In 2003 heeft Europees Commissaris Bolkestein namens de Commissie een overeenkomst met de VS gesloten waarin de EU zijn privacy-wetgeving opschort om zo de overdracht van passagiersgegevens aan de VS mogelijk te maken. Het Europees parlement heeft hevig geprotesteerd en heeft het Europees Hof van Justitie gevraagd de overeenkomst ongedaan te maken. Bolkestein is dan ook een van de genomineerden voor Big Brother Awards 2004. In 2003 gingen de Nederlandse Big Brother Awards naar: Minister van Justitie Donner, meerdere advocatenkantoren, de Immigratie- en Naturalisatiedienst en het wetsvoorstel uitgebreide identificatieplicht. Op zondagavond 24 oktober a.s. reikt Bits of Freedom voor de derde keer de Big Brother Awards uit. Een van de hot issues is de handel in adresgegevens door banken en financiele instellingen via Interpay. Met de award wordt de persoon, het bedrijf of de overheidsinstelling te kijk gezet die zich het afgelopen jaar te buiten zijn gegaan aan het controleren van burgers en afbreken van hun privacy.
http://www.bigbrotherawards.nl/
http://www.bigbrotherawards.nl/
Re: big brother award 2004
Michiel, ik begrijp ook niets van Bolkestein. Gegevens verstrekken aan de U.S.A. is prima, zolang er sprake is van wederkerigheid, dus dan ook gegevens van Amerikanen hier naar toe. Die verplichting is er dus niet?
Klopt wat moet Europa met al die gegevens, de Amerikanen zijn volledig paranoide zie artikel Luchtvaart overtreedt wet privacyregels passagiers (NRC).
Bij PNR-gegevens gaat het niet alleen om nummers van creditcards maar ook om bijvoorbeeld speciale wensen voor maaltijden, waaruit iemands godsdienst valt af te leiden. Ook gevoelige medische gegevens, reisschema's en adressen behoren tot de PNR. De Amerikaanse douane-autoriteiten kunnen bij een aantal luchtvaartmaatschappijen simpelweg de gegevens uit het reserveringssysteem downloaden zonder dat van enige filtering of selectie sprake is. De Amerikanen bewaren de persoonsgegevens bovendien veel langer dan volgens de Europese regelgeving is toegestaan, terwijl te veel Amerikaanse functionarissen er toegang toe hebben. Ook ontbreekt een onafhankelijke instantie voor klachten. ,,Door de gegevens zeven jaar te bewaren, hebben ze iemands hele geschiedenis'', zegt Europarlementariër Boogerd.
Het item omtrent Bolkestein hoort niet in dit forum thuis!!
Goed lezen Marit. Op dit forum is al bericht (o.a. door anoniem1) dat adresbestanden van Dexia verhandeld worden.Een van de hot issues is de handel in adresgegevens door banken en financiele instellingen via Interpay.
Gezocht: Wie weet er veel van de kwestie legio lease?
Leuk al topic's over:
De Politiek;
De graaiers;
De Corruptie
ML smult ervan.
Niet dat hij gedupeerde is maar toch dit is voor hem de plek hier kan hij zich uit leven.
In de wereld van klokkenluiders voelt hij zich blijkbaar niet thuis.
Zoals zijn allias al doet vermoeden Michiel houd ervan van zich te doen spreken. LUIDENS het oordeel van.................
Bijna bekender dan DExia timmert hij elek dag vrolijk aan de weg.
maar vooral op dit speciaal voor Legio Lease benadeelden.
En U?
Voor de echte gedupeerden is het circus op dit forum al helemaal niet meer te volgen.
Daarom kom je een NOODKREET tegen op forum waar je het helemaal niet zou verwachten bv.
MARKPLAATS.nl
http://www.marktplaats.nl/markt/contact ... 3D%26wp%3D
Beschrijving: en kan een paar vragen beantwoorden.
Ik heb een contract afgesloten bij Legio Lease,( nu Dexia) en mijn partner heeft niet ondertekend, dus kan ik mijn ingelegde geld terug krijgen?
De drie jaar van mijn contract zijn nog niet voorbij en ik betaal maandelijks nog een vast bedrag.
Moet ik dit blijven doen totdat het contract is afgelopen, of kan ik nu ook eerder stoppen?
Ik hoop dat iemand het weet.
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 26-09-2004, 21:52
Gezien: 415 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: catootje (E-mail de adverteerder)
Telefoonnummer: -
Regio: Zuid-Holland
Graag wil ik het echte probleem van deze gedupeerde onder de aandacht brengen van de echte experts die wel raad weten voor hun gemelde probleem.
Doet U mee?
Suc6 catootje
Moraal dit forum is GEEN plek voor politiek gestoei.
Als er zoveel belangstelling voor is lijkt het mij beter bij de Tros een forum
MAATSCHAPPELIJKE ONTWRICHTING in te richten.
Hij lijkt mij dat daar nog meer behoefte aan is dan het simpele feit dat 600.000 mensen gewoon door een BANK opgelicht zijn.
AEGON
La BOUCHERE
FORTIS
RABOBANK
AMRO
en natuurlijk de TOP schraper Piet Bloemink
De laatste is er zelfs tros op dat hij een waanzin financiele contractie heeft bedacht die anno 2000 mensen tot wanhoop drijft, en vaak in een uitzichtloze positie bracht.
Leve de BANKEN en haar klerken die van niets wisten;
Leve de witte boorden criminelen;
Leve de RAMP toeristen die ervan smullen dat het mensen slecht gaat.
Leuk al topic's over:
De Politiek;
De graaiers;
De Corruptie
ML smult ervan.
Niet dat hij gedupeerde is maar toch dit is voor hem de plek hier kan hij zich uit leven.
In de wereld van klokkenluiders voelt hij zich blijkbaar niet thuis.
Zoals zijn allias al doet vermoeden Michiel houd ervan van zich te doen spreken. LUIDENS het oordeel van.................
Bijna bekender dan DExia timmert hij elek dag vrolijk aan de weg.
maar vooral op dit speciaal voor Legio Lease benadeelden.
En U?
Voor de echte gedupeerden is het circus op dit forum al helemaal niet meer te volgen.
Daarom kom je een NOODKREET tegen op forum waar je het helemaal niet zou verwachten bv.
MARKPLAATS.nl
http://www.marktplaats.nl/markt/contact ... 3D%26wp%3D
Beschrijving: en kan een paar vragen beantwoorden.
Ik heb een contract afgesloten bij Legio Lease,( nu Dexia) en mijn partner heeft niet ondertekend, dus kan ik mijn ingelegde geld terug krijgen?
De drie jaar van mijn contract zijn nog niet voorbij en ik betaal maandelijks nog een vast bedrag.
Moet ik dit blijven doen totdat het contract is afgelopen, of kan ik nu ook eerder stoppen?
Ik hoop dat iemand het weet.
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 26-09-2004, 21:52
Gezien: 415 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: catootje (E-mail de adverteerder)
Telefoonnummer: -
Regio: Zuid-Holland
Graag wil ik het echte probleem van deze gedupeerde onder de aandacht brengen van de echte experts die wel raad weten voor hun gemelde probleem.
Doet U mee?
Suc6 catootje
Als er zoveel belangstelling voor is lijkt het mij beter bij de Tros een forum
MAATSCHAPPELIJKE ONTWRICHTING in te richten.
Hij lijkt mij dat daar nog meer behoefte aan is dan het simpele feit dat 600.000 mensen gewoon door een BANK opgelicht zijn.
AEGON
La BOUCHERE
FORTIS
RABOBANK
AMRO
en natuurlijk de TOP schraper Piet Bloemink
De laatste is er zelfs tros op dat hij een waanzin financiele contractie heeft bedacht die anno 2000 mensen tot wanhoop drijft, en vaak in een uitzichtloze positie bracht.
Leve de BANKEN en haar klerken die van niets wisten;
Leve de witte boorden criminelen;
Leve de RAMP toeristen die ervan smullen dat het mensen slecht gaat.
Joshua werk jij soms bij de gedachtenpolitie? Poltiek heeft alles
met legiolease te maken. Zijn jouw 792 berichten allemaal even
relevant en opbouwend? Songteksten, oproepen om de dexia
website plat te leggen, oproepen om met een club van 100 man
die "de harde lijn voorstaan" naar Amsterdam te trekken.
Is vrijheid van meningsuiting een goed recht of is er een instantieGeplaatst op 11 Oct 2004 21:45 door Joshua
Er is sprake van een groep van 100 gemotiveerde mensen die een
harde lijn voorstaan. Veel mensen zijn kwaad genoeg om het tegen
de 240 man in A'dam tot een treffen te laten aankomen.
nodig om meningen vooraf te toetsen? Goed plan om wat meer
afstand te nemen van dit forum maar houd je er dan ook aan.
wouw ML geweldig.
Wat een vuur maar ik meen de spijker bij jouw op de kop te hebben geraakt.
Inderdaad ik neem wat afstand. Dit zal echter mij niet beletten jouw net zo nauwlettend als jij blijkbaar mij hebt gedaan te volgen.
Blijf alert maar toom je maar wat in. Tenslotte was jij de figuur die alles op een bierviltje kwijt kon. Daar merkt ik de laatste tijd weinig van.
Heb plezier Leef je uit. Blijkbaar heb je de TIJD.
Kusje
Joshua
Wat een vuur maar ik meen de spijker bij jouw op de kop te hebben geraakt.
Inderdaad ik neem wat afstand. Dit zal echter mij niet beletten jouw net zo nauwlettend als jij blijkbaar mij hebt gedaan te volgen.
Blijf alert maar toom je maar wat in. Tenslotte was jij de figuur die alles op een bierviltje kwijt kon. Daar merkt ik de laatste tijd weinig van.
Heb plezier Leef je uit. Blijkbaar heb je de TIJD.
Kusje
Joshua
Joshua wees niet bevreesd, voor mensen die de draad kwijt zijn is er altijd nog de topic die alles op een rijtje zet. En mocht dat niet baten, je noemde al het bierviltje. Proost.Voor de echte gedupeerden is het circus op dit forum al helemaal niet meer te volgen.
-
Twee Giganten althans de lange verhalen strijden. Maar morgen doet mijn eigen rechter gewoon uitspraak. Uw zaak is uitgesteld tot woensdag, [Want dat is blijkbaar de enige dag waarop ze werken] 4 weken later en dan weer 4 weken later later later later. Dat staat jullie allemaal te wachten.
Lfs Ad
Lfs Ad
Sterkte maar weer Ad We zijn toch benieuwd
Bolkestein wint Big Brother Award
Gepubliceerd op zondag 24 oktober 2004
AMSTERDAM (ANP) - Eurocommissaris Frits Bolkestein heeft zondag een Big Brother Award in de wacht gesleept. Burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom reikt de prijs jaarlijks uit aan personen en bedrijven die burgers overmatig controleren en het niet zou nauw nemen met de privacy.
Bolkestein krijgt de award omdat hij als Europees commissaris een overeenkomst met de Verenigde Staten sloot over de overdracht van de passagiersgegevens. Ook het Digidoor project in Almere kreeg een Big Brother Award. Het project van scholen verzamelt gegevens van basisschoolleerlingen. De informatie is beschikbaar via internet. Volgens Bits of Freedom ontbreekt een reglement en hebben de ouders van de leerlingen nooit informatie ontvangen.
Gepubliceerd op zondag 24 oktober 2004
AMSTERDAM (ANP) - Eurocommissaris Frits Bolkestein heeft zondag een Big Brother Award in de wacht gesleept. Burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom reikt de prijs jaarlijks uit aan personen en bedrijven die burgers overmatig controleren en het niet zou nauw nemen met de privacy.
Bolkestein krijgt de award omdat hij als Europees commissaris een overeenkomst met de Verenigde Staten sloot over de overdracht van de passagiersgegevens. Ook het Digidoor project in Almere kreeg een Big Brother Award. Het project van scholen verzamelt gegevens van basisschoolleerlingen. De informatie is beschikbaar via internet. Volgens Bits of Freedom ontbreekt een reglement en hebben de ouders van de leerlingen nooit informatie ontvangen.