LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij niet gebruikmaken van het Dexia Aanbod

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk.S

Bij niet gebruikmaken van het Dexia Aanbod

Ongelezen bericht door Henk.S »

Bij niet gebruikmaken van het Dexia Aanbod

1: Effecten verkopen
U dient een eventuele restschuld in een keer terug te betalen.

2: Effecten overnemen
U dient (het restant van) de hoofdsom in een keer terug te betalen.

3:Effectenlease-overeenkomst verlengen
U verlengt uw overeenkomst voor minimaal een jaar tegen commerciële tarieven

Wat heet met de rug tegen de muur gedrukt worden.

1 Heb het geld niet om de restschuld in een keer te betalen

2 Heb het geld niet om de restant van de hoofdsom in een keer te betalen

3 Zou ik kunnen doen maar vind het niet geloofwaardig overkomen en kans op nog meer verlies

Wat als ik niet kan betalen moet ik dan straks mijn huis verkopen.Mijn contract loopt in mei af dus veel tijd heb ik niet meer.

Wat te doen als straks deurwaarders voor de deur staan.

Hoe ver kan Stichtinglease verlies hier wat aan doen want echt duidelijk is het niet.

Met vriendelijke groet
Henk.S

Jean

Re: Bij niet gebruikmaken van het Dexia Aanbod

Ongelezen bericht door Jean »

Geachte, Ik begrijp de problematiek met betrekking tot Dexia. Ik zit redelijk dicht bij het vuur en hoor veel.
Dexia is niet van zinnens om snel toe te gaan geven, neen laten echt alles afhangen van de rechtszaken en de uitspraken. Dit zal gaan betekenen dat ze tot het gaatje gaan. Dat kost tijd. En zolang er geen uitspraken zijn is er geen direkte oplossing. Dat betekent stress en veel (psychische en fysieke) klachten.

Om die klachten te voorkomen is het toch eens raadzaam om als huizenbezitter te gaan kijken of het mogelijk is om de aandelenlease schuld weg te werken in je hypotheek. De huidige rentes zijn dermate laag dat het mogelijk is om de schulden weg te werken en toch minder te gaan betalen dan voorheen.....

Voor een 15 tal mensen op dit forum, degene die je haast niet meer tegenkomt, heb ik hypotheekberekeningen gemaakt en de uitdaging aangegaan. Vrijwel alle 15 kwamen er beter uit.

Ga echt eens praten met een fa of een fp van een bedrijf die je kunt en wilt vertrouwen. Loop eens binnen bij de Hypotheker, Huis en Hypotheek, Hypotheekshop en laat een berekening maken.

Praat eens over de renteprodukten van Bouwfonds, Woonfonds, SNS. Voor langere perioden vastzetten tegen het laagste tarief, Falcon (Fortispoot)!

Zie dit als een alternatier om uit de problemen te komen. Als je op SLV en Dexia moet wachten, dan weet ik dat dat nog heeeeeel lang kan duren.

Ben geen doemdenker, maar eea is realistisch en geschoeid op kennis in een netwerkje. Zei al, redelijk dichtbij!

Gesloten