LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boonstra vrijgesproken; niet bewezen dat hij handelde met vo

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

Boonstra vrijgesproken; niet bewezen dat hij handelde met vo

Ongelezen bericht door Henk Wester »

In het journaal van acht uur vernam ik dat Cor Boonstra, die naar mijn idee wel met voorkennis in aandelen Endemol heeft gehandeld, is vrijgesproken. Hij mag weer enkele tonnen aan zijn vermogen toevoegen. Zijn vrouw werkt(e) als commissaris bij Endemol (toevallig!), Boonstra koopt (toevallig!) een partij aandelen Endemol, kiest voor de aankoop (toevallig)een Belgische bank wat hij nooit doet, zegt er (toevallig) bij dat er discreet gehandeld moet worden (dus:"Je houdt je bek, anders..") . Het aankoopgedrag van Boonstra wordt door de rechter "opmerkelijk" genoemd, maar het is niet te bewijzen dat hij met voorkennis in genoemde aandelen heeft gehandeld.
Rechters en advocaten zouden in hun opleiding eens geschoold moeten worden in kansberekening.
Dit is om woest van te worden als je je realiseert, dat banken mensen met een vooropgezet plan voor tonnen uitknijpen en "levenslang" krijgen, omdat ze zijn opgelicht.
Wat is dit voor een maatschappij?"

Charles

Re: Boonstra vrijgesproken; niet bewezen dat hij handelde met vo

Ongelezen bericht door Charles »

Zelfs de rechters zijn niet meer te vertrouwen.

bram van norg

Ongelezen bericht door bram van norg »

Henk, Charles
Mijn eerste reactie was ook van de wereld op zijn kop.

Maar Boonstra is wel degelijk veroordeeld en dan voor handelen met voorkennis ahold. En heeft dus een strafblad gekregen. En is publiekelijk al volledig de afrond in geduwd.

Lijkt me toch ook wel erg pijnlijk.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Ik heb geen medelijden met deze kerel. Die boete is mij bekend. Wat mij betreft veel te laag. Voor hem is dat bedrag wat voor de meesten onder ons 1 euro is.
Het gaat mij niet over de zaak AHOLD, maar over ENDEMOL. Dat riekt naar klassenjustitie.
Bedankt voor jullie reactie, Charles en Bram.

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Bram,

Het klopt dat Boonstra voor Ahold is veroordeelt, of hij hierdoor nu wel of geen strafblad heeft verkregen is mij vooralsnog niet duidelijk.

Dat Boonstra publiekelijk is afgebrand klopt ook.

Edoch wat de meesten zo vermoed ik, in ieder geval ondergetekende, is dat hij voor de Endemol zaak is vrijgesproken. Dat zijn zaken die natuurlijk voor geen meter kloppen. We hebben in onze geweldige maatschappij behalve zwart en wit, veels te veel, IMHO again that is, 'grijs' en daar moet is wat aangedaan worden.

Overigens ergerde ik mij ook nogal aan het commentaar, na/in het journaal, waar de advocaat Boonstra belde en waarna deze advocaat hautain meededeelde dat Boonstra in zake Endemol het wel aardig vond, ben de precieze woorden ff kwijt, kon zich d'r wel in vinden o.i.d. en inzake Ahold dat hij het onbehoorlijk o.i.d. vind.
...

And Justice for All...

Mazzeltov;

Ralph

John

Ongelezen bericht door John »

Die boete voor bongraaier is gewoon een weggeef prijsje.
Als die bobo's houden elkaar de hand boven het hoofd.
Wij betalen gewoon alles tot de laatste cent en dat tuig gaat met een flutstraf ervan door.
Schande maar wel weer erg Nederlands.

Gesloten