LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boze moeders staan tijdens protest tegen Dexia voor een dich

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet

Boze moeders staan tijdens protest tegen Dexia voor een dich

Ongelezen bericht door Piet »

Boze moeders staan tijdens protest tegen Dexia voor een dichte deur

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, donderdag
Boze moeders, gepensioneerden en andere gedupeerde leasebeleggers van Dexia stonden gisteren in Amsterdam op de barricades. Ze eisen van de bank een incassostop van de betalingen die zij elke maand moeten doen, omdat ze in het verleden een aandelenleasecontract bij de kredietverschaffer afsloten. Onder valse voorwendselen, vinden de demonstranten die door gedaalde aandelenkoersen nu met torenhoge schulden zitten. Bij Dexia kregen zij echter nul op het rekest.
Enkele tienduizenden gedupeerden hebben inmiddels een rechtszaak aangespannen tegen Dexia, omdat zij zich misleid voelen. Het kan echter wel tien jaar duren voordat er een uitspraak komt, terwijl de maandelijkse betalingen gewoon doorlopen. Onlangs bood Dexia de boze klanten een betalingsregeling aan. Zij moeten dan wel van een claim afzien.
Yvonne Cornelisse uit Amsterdam liep gisteren voor haar dochtertje van twaalf mee in de demonstratie. Een paar j aar geleden vonden moeder en dochter dat er verstandig omgesprongen moest worden met het zakgeld van dochter Stephanie. „Toen de folder van Dexia in de bus viel, besloten we daar aan mee te doen, omdat ons verteld was dat we geen verlies konden leiden. Inmiddels is Stephanie haar spaargeld kwijt en heeft ze een schuld van € 8000. Ik weet niet hoe ze dat terug moet betalen”, aldus een woedende moeder Cornelisse.
Leo van der Loo uit Oosterhout zegt er slapeloze nachten van te hebben. „Toen er zo´n jongen van Aegon op mijn stoep stond heb ik nog wel specifiek naar de risico´s gevraagd, maar die waren er nauwelijks, werd mij verteld. Die jongen zei dat het ging om een pensioenverzekering. Een appeltje voor de dorst. Ik was gek als ik het niet zou doen. Nu ben ik de overwaarde van mijn huis kwijt. Dat is ruim € 45.000. En de schuld is nog niet betaald, maar ik heb geen geld meer, dus ben ik vorige maand gestopt met betalen. Ik kan niet anders. We zien wel wat er gebeurt.”

Dexia heeft bekendgemaakt dat het hard zal optreden tegen wanbetalers. Begin deze maand stelde de bank dat er meerdere incassobureaus ingezet zullen worden om de schulden te innen van klanten met een aflopend contract. „Alle restschuld wordt dan in één keer geïnd”, zei Dexia-bestuurslid Luc van Thielen toen.
Gisteren stonden de tweehonderd demonstranten voor een dichte deur bij Dexia. Slechts drie leden van de belangenvereniging Payback, die de protestactie organiseerde, mochten binnen komen en stonden na drie minuten alweer op de stoep. Voorzitter van Payback Jurgen Weber:
„Ze blijven bij hun standpunt en willen niet met ons praten. Dan gaan we gewoon door met actie voeren. Op 18 juni op het Malieveld zijn de fractievoorzitters van alle politieke partijen uitgenodigd om te praten.” Ook van het Europees Parlement wordt binnenkort steun verwacht.

sigrid

Re: Boze moeders staan tijdens protest tegen Dexia voor een dich

Ongelezen bericht door sigrid »

Ik heb gisteren tegen de hoofdeur gepist, ben het zat. Kon niet poepen anders had ik dat tegen de zijdeur gedaan

gerda

Ongelezen bericht door gerda »

graag wil ik reageren op het artikel in de telegraaf van 22 mei.Bij dexia doen ze net of het om een kleine groep huismoeders gaat die gedupeerd zijn! De groep gedupeerden worden naar mijn gevoel als een stelletje imbicielen neergezet, en dta het maar om ongeveer 200 zou gaan.
Waar laten ze die overige 79.800 gedupeerden, die zich in de stichtingleaseverlies hebben verenigd???Die tellen niet mee???? Ik vind het persbericht een lachertje!!!

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Ik vind het stuk een goed stuk, totdat ze beginnen dat dexia meerdere incassobureau´s gaat inschakelen. Schande!
Er zijn mensen onder ons die het echt niet meer kunnen betalen. En de restschuld in 1 keer?! Ze zijn daar echt kierewiet. Mijn complimenten voor pay-back.
Maar die lui van dexia, nee die hebben nu helemaal voor mij afgedaan. En verder sluit ik me aan bij gerda.
Maar Gerda onthoud wij zijn geen imbicielen, die figuren van dexia zijn imbicielen.

gerda

Ongelezen bericht door gerda »

Dexia kan 100X deurwaarders inschakelen, naar ik heb begrepen kunnen die niets ondernemen zolang het door st.l.v. en eegaverlies onder de rechter is gebracht. Of maak ik een denkfout??

hein

Ongelezen bericht door hein »

deurwaarder komt toch wel, alleen of er geld is is de vraag

Gesloten