LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BRANDENDE VRAGEN!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JsT

BRANDENDE VRAGEN!

Ongelezen bericht door JsT »

Beste forumlezers,

Zelf ben ik niet direct betrokken bij het "dexia-drama" maar heb een kennis die dat wel is. Ik heb me er tot zover eens in verdiept maar de hele kwestie roept bij mij wat vragen op. Wellicht dat iemand me helpen?!

Vraag 1:
Is het wettelijk toegestaan om als bedrijf iemand een aanbod te doen, maar in te trekken zodra rechterlijke procedures worden ondernomen?

Vraag 2:
Ik heb begrepen dat leden van leaseverlies die meegaan in de rechtzaak geen gebruik mogen maken van het dexia-aanbod. Ik krijg het woord "aanbod" maar moeilijk uit mijn mond. Het is meer een tactiek om mensen in hoek te Manoeuvreren en eigen schade te beperken. De vraag ik echter: Hoe zou dexia je kunnen onthouden van een aanbod terwijl je toch door gaat met de rechtzaak. Hoe weet dexia dat je bij leaseverlies bent aangesloten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze "praktische" vragen.

Met vriendelijke groet,

JsT

Hans

Re: BRANDENDE VRAGEN!

Ongelezen bericht door Hans »

1. Het gaat hier om een contract,
Dexiabank heeft een (contract)rechtsdeskundige een contract laten onwerpen dat mag.
Zij noemen het een aanbod.
Doormiddel van dit slim onttworpen aanbod/contract zet de bank de mensen voor het blok, en snijdt zij de weg af om via een jurische procedure alsnog te komen tot een eerlijker afwikkeling van de problemen met legioleasecontracten.
Het contract zit heel manipulerend en misleidend in elkaar.
Het is vooral bedoeld om de bank zelf in te dekken.
Niet tekenen!!!
De bank stelt dat zij handelt uit humanitaire gronden en dat zij tot niets verplicht is.
Wij moeten dus eigenlijk een beetje blij zijn.
Tegelijk zet zij de mensen onder druk, i.v.m een datum waarvoor het aanbod verzonden moet zijn.

Niet verzenden!
Dom ook van Dexiabank als je ziet hoeveel tijd , drukwerk en verzendkosten erin zijn gaan zitten.
Zij hebben het niet aangetekend verstuurd, zonder bewijs van ontvangst te vragen.
Als zij hun zaakjes netjes op orde hadden , konden deze kosten ook nog wel gemaakt worden.
Laat zij maar bewijzen dat je het formulier hebt ontvangen!.

2. Dexia weet niet dat je lid bent van Leaseverlies.
Maar bij een rechtzaak worden dossiernummers gebruikt.
Als je lid bent van Leaseverlies gaat je nummer mee naar de rechtbank .

Hopelijk heb ik je praktische vragen kunnen beantwoorden.

En dan nu als je niets getekend hebt.

Dexiabank zal een apart administratieregister moeten openen voor al die mensen die niet hebben getekend, want dat moet toch bijgehouden worden.
Wie gaat dat werk doen?
Wie wil er nog werken bij een bank waarin het vertrouwen en geloofwaardighied steed minder wordt.
Dexia-Nederland zou nog weleens failliet kunnen gaan aan
deze hele affaire.

Hans

helena

Ongelezen bericht door helena »

Het aanbod is niet aangetekend verzonden. Ze waren wel zo slim om te bellen of ik het had ontvangen. En of ik begreep wat het aanbod inhield. Nou (toen) niet helemaal. Dat heeft meneer haarfijn uitgelegd. Later, dankzij dit forum, kwam ik er achter dat men daar alles opneemt. Is mij niet verteld. Als je zelf belt, dan wordt op een bandje gemeld dat het telefoongesprek wordt opgenomen.
Dus pas op als je gebeld wordt.

Rina

Ongelezen bericht door Rina »

We hebben ook Dexia aanbod per post binnengekregen.
Het gekke is, dat onze contract WDV vorig jaar is geindigd
en we hebben betalingsregeling gedaan 24 maanden 115 euro betalen ( dit hebben we inmiddels al stopgezet de termijnbetalingen),het is toch echt krom dat we een Dexia aanbod hebben ontvangen.

Ik zal jullie eerlijk zeggen als ze proberen ons te bellen, en zodra ik ze aan de lijn krijgt dan scheld ik ze van top tot teen uit.

nooit en nooit op hun aanbod in gaan.

groetjes Rina

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Zie de aanklacht die ik tegen dexia heb gericht, reageer zodat het weer aan de top komt
Vast bedankt Hans

helena

Hans,

Welke topic bedoel je?

helena

Ik zie het al

Hans