LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Legio: Lesee automatisch eigenr effctn einde contract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans2

Brief Legio: Lesee automatisch eigenr effctn einde contract

Ongelezen bericht door Hans2 »

BELANGRIJKE MEDEDELING T.A.V. LEASEOVEREENKOMSTEN BETREFT OPTIMALISERING CLIENTENBESCHERMING!!!!!
Aanvulling op uw Leasecontract.

Na speurwerk:
Uit een brief van 1998.
(Bewijsstuk dat het over een huurkoopovereenkomst gaat??)
Dit zou vooral van belang zijn voor Eegaleasers.

LegioLease BV
Schiphol weg 5-7
Postbus 878
2300AW Leiden

Bank Labourchere N.V.
Amsterdam

Leiden, 23 april 1998

Leaseovereenkomstnummer(s):xxxxxxxxxxx

Betreft: Optimalisering cliëntenbescherming

Teneinde te bewerkstelligen dat uw rechten met betrekking tot de door u geleaste effecten onder alle omstandigheden –een eventueel faillissement van Legio-Lease en/of Bank Labouchere daaronder begrepen- adequaat gewaarborgd zijn heeft legio-lease, in samenwerking met bank Labouchere en na overleg met de Stichting Toezicht Effectenverkeer, voorzien in een samenstel van maatregelen gericht op een verdere bescherming van uw juridische positie.

In de eerst plaats zullen de door u geleaste effecten voorwaardelijk aan u worden overgedragen.
Dit geschiedt doordat de effecten op uw naam worden bij geschreven in de depot administratie van Bank Labouchere, zulks ter uitvoering van de in de overeenkomst vervatte verplichtingen van Legio-Lease de effecten voorwaardelijk aan u over te dragen onder de opschortende voorwaarde dat u aan al uw verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst heeft voldaan. Deze bijschrijving brengt mee dat Legio-Lease weliswaar de eigendom van de effecten behoudt zolang deze voorwaarde niet is vervuld,MAAR DAT U AUTOMATISCH EIGENAAR WORDT ZODRA DAT WEL HET GEVAL IS.
Zolang de voorwaarde niet is vervuld mag u uiteraard niet over de
effecten beschikken.

Als er daarvoor belangstelling is wil ik voor degeen die in het bezit wil komen van de hele brief. SA vragen deze te plaatsen op

http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl/

De afspraken met de Stichting Toezicht Effectenverkeer zijn natuurlijk ook automatisch overgegaan naar haar rechtsopvolger van Legio-Lease
nl Dexiabank
Laatst gewijzigd door Hans2 op 08 dec 2003 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

croosjes

Re: Brief Legio: Lesee automatisch eigenr effctn einde contract

Ongelezen bericht door croosjes »

hans2,heel goed van je;maar dit stelde volgens een aantal gedupeerde toen de tijd,jaar terug niet veel voor.Ik wist wel beter.vrgr.andre de croos

Hans2

Ik heb een copie naar Piet van Pay-Back gestuurd.
Dit ook om te vragen te beoordelen wat Payback vindt van deze brief, en de wijze waarop Legio-Lease de cliënt in wezen ging beschermen.

Ook om te laten zien hoe men toen de effectenleasecontracten opvatte en hun kennis te laten nemen van de toen toegezegde afspraken met de Stichting Toezicht Effectenverkeer.

Ik vermoed zelfs dat die afspraken er toen gekomen zijn onder druk van de Stichting Toezicht Effectenverkeer.
Legio-Lease was een cowboyfirma die denk ik zelf niet zo'n behoefte had aan strengere regels in het voordeel van de klant

Volgens mij zijn gemaakte afspraken nog steeds van toepassing

Misschien weet Dexia niets af van de brief die toen verstuurd is.

In ieder geval geven zij (Dexia)nu een hééééééééél andere interprentatie.van de overdracht van de effecten aan het eind van de leaseperiode

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

hans2,ik weet het nog heel goed hoe het ging;ten behoeve van de lease hebben wij de bescherming aangescherpt en nog transparanter gemaakt
We kunnen alleen maar afwachten op de dagvaarding.vrgr.andre de croos

Hans2

up

Gesloten