In maart 2001 liep een winstverdriedubbelaar contract bij LL met een verlies van f 8.500,00. In november 2000 heb ik Legiolease gevraagd of ik dit contract kon afkopen, dit kon niet omdat het een contract voor 36-maanden was, aldus de medewerker van LL. Op dat moment was de waarde van dit contract nog redelijk positief.
In april en juni 2000 heb ik nog twee contracten afgesloten die ik nu wel kan afkopen ???????
Tevens heeft mijn echtgenote diverse faxen gestuurd en om ontbinding van deze contracten gevraagd, daar zij deze contracten niet had ondertekend. etc
Vanmorgen mochten wij dan eindelijk antwoord krijgen van Bank Labouchere waarin zij o.a. ingaan op deze feiten als volgt:
In zijn brief van 24 mei 2002 stelt u dat u onjuist bent voorgelicht omtrent de mogelijkheden van tussentijdse beeindiging van de overeenkomsten. Wij verstrekken aan de tussenpersonen alle informatie over onze produkten, zodat zij elke klant kunnen informeren. (niet dus)
Over de mede-ondertekening van de echtgenote het volgende:
U stelt zich beiden op het standpunt dat de overeenkomsten door u beiden getekend, hadden moeten worden.
Dit standpunt onderschrijven wij niet. De effectenlease-overeenkomsten zijn dan ook onaantastbaar.
Over de financiele positie:
Wij hebben wel degelijk gekeken naar uw financiele positie.Zoals u weet toetsen wij voor de totstandkoming van een overeenkomst iedere klant bij de BKR. Hiervan maken wij ook melding in onze brochures.
Als ik destijds geweten had dat het hierom leningen ging van zo'n 11,5% dan had ik beter een andere hypotheek kunnen nemen tegen 4,5% misleiding van de ergste soort!!!!!
Ten slotte schrijven ze nog : Wij zijn in beginsel niet verantwoordelijk voor het handelen of nalaten van tussenpersonen, zoals blijkt uit de jurisprudentie van de klachtencommissie DSI.
Ik heb geen zin meer om nog langer met deze bank te corresponderen, het is duidelijk dat hun mening totaal verschilt met alles wat Radar in hun voorbeeld bezwaarschrift stelt.
Hopelijk gaan Radar, De consumentenbond en de Stichting Leaseverlies binnenkort over tot actie.
Tenslotte wil ik alle gedupeerden, waarvan het contract een dezer dagen afliep sterkte wensen, want het was zeer droevig gesteld met de koersen dezer dagen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brief van Bank Labouchere
Re: Brief van Bank Labouchere
Voor alle duidelijkheid dit contract liep af in maart 2001.
Natuurlijk kan je afkopen. Heb dat bij 6 gedaan (alleen de 36 maanden). Dat is mijn redding geweest. Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt (toen). Maar ik wist van iemand die dat in 1999 ook gedaan had. Na tig keer bellen heb ik alles afgekocht in 1999 en 2001, Wouter
Want dit is/gaat natuurlijk een DRAMA worden dat ze de laatste 65 jaar nog niet meegemaakt hebben met deze beurs!!!! En dalingen zijn nog lang niet over. Zie WALL STREET vandaag weer. Er is al sprake van een AEX van 280/300 dus.......... (ook 2 koersplannen WEG en dat slaapt een stuk rustiger). Geloof me maar: WEGWEZEN UIT AL DIE LEUKE DINGEN: Koersplan, Sprintplan (dat kan al niet meer) enz., enz. En NOOIT meer doen, Wouter
Wouter ik wou dat ik jouw verstand had. De tussenpersoon en LL verzekerden mij dat ik dit contract niet kon afkopen.
Dag.
Dag.
Mij is het ook niet gelukt.
Ik weet maar een ding: met deze "Haaien" HARD BALL
gespeeld moet worden.
Ik weet maar een ding: met deze "Haaien" HARD BALL
gespeeld moet worden.