LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief van Dexia: vandaag ontvangen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Frederica

Brief van Dexia: vandaag ontvangen

Ongelezen bericht door Frederica »

Vandaag ontvangen:

Brief van Dexia:

.....blablabala...

De keuzemogelijkheden die onze cliënten hebben bij het aflopen van het leasecontract worden in BEPAALDE gevallen aanmerkelijk verruimd.

Alle cliënten voor wie dit aanbod zal gaan gelden, ontvangen hierover voor april 2003 schriftelijk bericht. In dat verband zullen wij tevens op of omstreeks 15 januari 2003 een prospectus openbaaaar maken.....blabla.... Als u meer wilt weten raden wij u aan om onze speciale internetsite www.dexia-aanbod.nl te raadplegen.......blablabla.

/Unquote.

Vraag me af wat ze van plan waren met de mensen die onder protest hun restschuld hebben voldaan, alsmede wat nu weer onder BEPAALDE gevallen wordt verstaan

toetje

Re: Brief van Dexia: vandaag ontvangen

Ongelezen bericht door toetje »

Zelf ben ik erg wantrouwend tegen over dexia.Die voorstellen van hun zijn echt niets.Naar mijn mening proberen ze nog zoveel ze kunnen binnen te halen.Op rtlz zei een medewerker van de ombudsman als je beschikt over sterke zenuwen voorlopig niets doen.Ik ga net als voor 5 december me niet gek laten maken door dexia.Ik reageer nergens op.Pas als ze een papier kunnen laten zien van de rechtbank dan krijgen ze het.Verder voor dexia prettige feestdagen en dat er maar veel vuurwerk bij jullie mag vallen.toet

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Toetje toch, op die wijze, met vuurwerk, raak je nooit in coma!!

M.vr.gr.

john

Ongelezen bericht door john »

Ik denk dat de stichting nu zijn tanden moet laten zien, en al zijn leden op moet roepen om de vervolgtermijnen en de restschuld niet meer te betalen totdat de rechter hierover uitspraak heeft gedaan. Dexia probeert inderdaad nog zoveel mogelijk binnen te halen, en zie dat later nog maar eens terug te krijgen.
Hoe denken anderen gedupeerden over dit standpunt???

Gr. John

toet

Ongelezen bericht door toet »

Hij is leuk.Maar wil ik echt van me graat gaan dan moet er echt iemand anders dan dexia komen.En wat dat vuurwerk betreft ik zou haast wat anders zeggen.toet.Ben trouwens weer alles aan het lezen wat dexia voorstelt echt een drol uit eigen broek

dm

Ongelezen bericht door dm »

Wat dachten jullie om met 40.000 man met ze allen naar dexia voor de deur gaan staan ,dan horen ze het in wallstreet ook geloof me ze zullen een stuk vriendelijker worden die varkens

Bertus

Ongelezen bericht door Bertus »

Dm,

wist je trouwens dat het aandeel Dexia in Belgie gisteren gestegen is?
Die domme Belgen weten zeker niet wat er in Nederland met
"hun" (anno)Dexia gaande is.

Gegroet en sterkte,

Bertus

toet

Dm.Ik denk dat je een betere klap geeft als niemand iets betaald.Dan krijgen ze het behoorlijk druk.De datum die ze gebruiken 5 december en 1 april is ook erg gevoelloos.toet

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Donderdag jl. heb ik op RTL-Z de persconferentie gezien van
de Stichting Leaseverlies. Daar vertelde de voorzitter van
de Stichting, Dhr. Hooft Graafland, dat de Stichting geen
adviesen gaat verstrekken. In dit verband corrigeer ik Toet
even want degene die wel een advies gaf was niet De Ombuds-
man maar de directeur of voorzitter van de Consumentenbond.
Gisterenavond laat heb ik een reactie gegeven in het onder-
werp "Maar wat nu te doen". Dit zal ik in deze topic nog
even opnieuw plaatsen omdat dit mijn inziens ook een optie is om druk op de ketel te zetten. Hier volgd het:

Nu het overleg met de Stichting en Dexia is vastgelopen komt
er één van de vele problemen om de hoek kijken. Op de Site
van de stichting staat onder punt 21 van "veel gestelde vra-
gen" het volgende:
Normaal gesproken moet binnen drie maanden nadat Legio haar aansprakelijkheid heeft afgewezen een klacht worden inge-
diend bij de klachtencommissie DSI in Amsterdam. Gebeurt dat niet dan zal alleen de burgerlijke rechter (binnen vijf jaar)nog kunnen worden gevraagd te oordelen.

De Stichting Leaseverlies heeft inmiddels met Dexia en DSI afgesproken, dat Dexia Legio-klanten niet aan die uiterste termijn van drie maanden zal houden.
Zolang er overleg wordt gevoerd tussen de Stichting en Dexia hoeft er niet geklaagd te worden bij de klachtencommissie DSI.
Als het overleg tussen de Stichting Leaseverlies en Dexia niet tot resultaat zou leiden, dan zal Dexia u dat schrif-
telijk bevestigen. Na die schriftelijke bevestiging kunt u alsnog een klacht aan de klachtencommissie DSI voorleggen gedurende een periode van twee maanden te rekenen vanaf de datum van die mededeling.

Gaat Dexia inderdaad IEDEREEN schriftelijk bevestigen dat de onderhandelingen zijn vastgelopen? Volgens bovenstaand punt moeten ze dat doen. Stel dat 10% van de 40.000 aangemelde mensen bij de Stichting nu zegt dat men min of meer op safe wil spelen en ook een klaagschrift gaan indienen bij DSI, dan krijgt DSI in een korte tijd 4000 klachten binnen, althans binnen de 2 maanden die in het bovenstaande punt wordt vermeld.
Dit lijkt mij een reële optie want deze procedure bij DSI is
kostenloos, men moet maar afwachten hoelang het proces gaat duren - een normaal proces duurt al zo'n 3 tot 5 jaar - en met een klaagschrift bij DSI wed men dan op twee paarden.
Dan gaat er bij DSI binnen de korste tijd iets vreselijk mis
want deze 4000 klachten zal tot een volkomen disfunctioneren
van de Klachtencommissie leiden, buiten de klachten die ook
binnen komen van niet Legio/Dexia klagers.
Wellicht is dit een optie om eens te overwegen want hiermee
wordt er dan wel druk op de ketel gezet. Nee heb je nu en
ja kan je dan trachten van twee kanten zien te bereiken.
Gezien dat Dexia nu ook Aegon heeft gedagvaard, omdat Dexia
van mening is dat Aegon met Labouchere Dexia een kat in de
zak verkocht heeft, geeft Dexia eigenlijk zelf toe dat er
iets met Labouchere niet in orde was want anders gaat Dexia niet procederen tegen Aegon. Dit zou voor de Klachtencommis-
sie DSI weleens een punt kunnen zijn om dat nader in hun beoordeling te betrekken.

m.v.g.

L. Blok

toet

klop het was de consumentenbond.Dat maak voor mij niet zoveel uit.De woorden (niets)doen zijn voor mij al een geschenk.Het is koud buiten je merkt het hier het is druk.Prettig weekend meneer blok toet.

Rene

Ongelezen bericht door Rene »

-------------------------
Omdat wij niet verplicht zijn om onze cliënten een aanbod te doen, vinden wij dat daar van de kant van onze cliënten iets tegenover moet staan. Cliënten die willen deelnemen aan het Dexia Aanbod zullen moeten verklaren af te zien van enige juridische actie tegen Dexia over hun effectenleasecontract(en). De brochure die wij tezijnertijd zullen toezenden aan de cliënten die voor het aanbod in aanmerking komen, zal nadere informatie geven over de voorwaarden voor deelname aan het Dexia Aanbod. De voorwaarden zullen tezijnertijd ook op deze webpagina te lezen zijn.

----------------------

Als je ingaat op hun aanbod moet je dus verklaren af te zien van elke juridische actie???? zijn ze daar misschien bang voor??

Gesloten