LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conceptbrieven (opgesteld door Sara Etty) gratis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ikwaseenbeetjedom

Conceptbrieven (opgesteld door Sara Etty) gratis

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Op de volgende site :

http://home.hccnet.nl/l.blok/

staan div. conceptbrieven voor verschillende doeleinden m.b.t. het legio lease probleem.
Allemaal echt glashelder en echt gratis.

Alle rechterlijke uitspraken en de uitspraken van DSI en nog veel meer informatie is er ook te vinden.
(Misschien iets voor al die mensen die van pure ellende niet meer weten wat ze hier moeten schrijven, behalve anderen te afkatten.

croosjes

Re: Conceptbrieven (opgesteld door Sara Etty) gratis

Ongelezen bericht door croosjes »

Dhr.Blok was en is een voorstrijder waar menigen een voorbeeld aan kunnen nemen.Maar ja iedereen heeft een goede reden om te stoppen.Ik denk dat de vereniging PAYBACK het juiste antwoord hier op heeft,iedergeval ik heb veel geleerd van deze strijder ook waren we het soms niet eens met elkaar.vrgr.andre de croos

Mary

Ongelezen bericht door Mary »

ik ben al een tijdje bezig om een brief aan Dexia te schrijven waarin ik wil meedelen dat ik wil stoppen met betalen, totdat er een definitieve uitspraak is geweest. Helaas kan ik hier geen conceptbrief van vinden, of een voorbeeld. Natuurlijk moet de brief een beetje goed opgesteld zijn. Weet iemand waar ik een soort voorbeeld hiervan kan vinden.
:oops:

wijzijnactief

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Naar wat voor voorbeeld brief ben je op zoek?
Dat maakt het wat makkelijker om te helpen!
Groet,
Wijzijnactief

Mary

gast33
hartelijk bedankt.

Wilfred

Ongelezen bericht door Wilfred »

Mary,

Het zelf opstellen van een brief kan best gevaarlijk zijn, tenzij je precies weet wat je doet. Zoals je zelf al aangeeft is ieder geval specifiek.

In het geval van bijvoorbeeld eegaleasers was het mogelijk om een standaardbrief te sturen. Als je wil aangeven te stoppen met betalen en vervolgens niet bestookt wenst te worden door incassobureaus en, erger, deurwaarders, komt dat een beetje naief op me over. Zo'n beslissing (die ik overigens toejuich) heeft namelijk ook gevolgen en wel van juridische aard.

Beter lijkt het me als je hulp inroept van een juridisch deskundig en onderlegd iemand. Naast charlatans die hier te kust en te keur zijn te vinden op het forum is er hier ook een aantal goedbedoelende en wellicht deskundiger lieden en instanties aanwezig. Ik verwijs hiertoe bijvoorbeeld naar Piet Pay-Back of de Gouwenaar die ikzelf een aantal malen gepromoot heb.

Dit natuurlijk geheel ter eigen beoordeling, waarbij de hoogte van de restschuld natuurlijk een rol zal spelen. Maar zelf een brief opstellen, al gebruik je een concept, daar zou ik niet aan beginnen.

In ieder geval succes!
Wilfred

Mary

Ik draai zelf ook al een tijdje mee met die WvD die ik in 1999 heb afgesloten en als ik alle berichten lees lijkt het wel alsnog ik de enige ben die nog steeds betaald. Ik betaal E 226,00 per maand en een van mijn directeuren die naar mijn dossier heeft gekeken en ook overleg heeft gehad met 2 juristen heeft mij aangeraden om als 1e de betalingen stop te zeggen (tot dat er een definitieve uitspraak is). Hij vertelde toen dat er allemaal brieven op deze forum staan waaruit ik dank een brief moest opstellen. In overleg met hem zou ik deze brief gaan versturen. Ik kan deze man alleen niet gaan lastig vallen met een voorbeeld brief, dus had hem verteld dat IK de brief zou schrijven, hij hem zou controleren voor verzending. Als ik niet meer betaal (wel mijn geld apart zou zetten) en zou vermelden dat ik geen Incassobureau op mij af wil krijgen, zou dat een eerste stap zijn. Maar ik raak een beetje de kluts kwijt en ben ook wel bang voor de gevolgen. Dexia is natuurlijk groter als ik.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Mary,

Jij hebt een winstverdriedubbelaar uit 1999 en je betaald nog steeds???
Naar mijn mening is de looptijd van de wvd slechts 3 jaar........kan er naast zitten natuurlijk.

vrgr,
Idaho

Mary

dat klopt maar omdat ik na drie jaar verlies had en er geen aanbod van Dexia bestond heb ik maar verlengd met 3 jaar in de hoop dat het beter zou worden, maar het is alleen maar slechter geworden. Helaas kan je dat van te voren niet weten, anders had ik hem na 3 jaar al weg gedaan, toen had ik maar E 3.000 verlies. Maar ja......

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

€ 226,-- per maand in een bodemloze put gooien, dat doet pijn en dan nog een forse restschuld aan het einde opgebouwd hebben, dat doet nog meer pijn. Ik zie tenminste niet dat je aan het einde van die volgende drie jaar nog winst kan behalen. Waarom ga geen juridisch advies inwinnen. Bij de meeste advocaten is een eerste gesprek gratis. Het gaat hier toch wel om heel veel geld. Zomaar stoppen kan ook consequenties hebben. Ik zelf heb wel tot het einde van het contract mijn maandelijke termijnen doorbetaald (niet de restschuld dus). Misschien zijn er mensen die het zelf ondervonden hebben? Er zijn er geloof ik niet zo heel veel die verlengd hebben.

En een juiste voorbeeldbrief hierover heb ik nog niet gezien.

Groet, Trudy

Gesloten