LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract eerder beeindigen ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harrie

contract eerder beeindigen ?

Ongelezen bericht door Harrie »

Hallo,

Hier een vraagje over als ik het korting kado contract eerder beeindig.
Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij legio lease, het gaat hier om een korting kado produkt.
Mijn vrouw heeft het contract niet mee ondertekent, maar ik wel en heb het per fax naar Legio gestuurd.
Nu is mijn vraag als ik dit nu beeindig en ik schrijf op die brief (soort offerte volgens mij) die ze dan opsturen, "Ik doe deze betaling onder protest en onder voorbehoud van alle rechten" of ik dan nog recht heb om mijn ingelegde rente en koersverlies terug te krijgen als eegalease of leaseverlies de rechtzaak wint.
Ik heb mij bij de stichting leaseverlies aangesloten, bij pay-back nog niet en ik wou mij op 1 februari ook wel aanmelden bij eegalease.

bvd harrie

Ruud

Re: contract eerder beeindigen ?

Ongelezen bericht door Ruud »

wanneer je het onder voorbehoud van rechten en onder protest doet is er niks aan de hand.

m.v.g. Ruud

Harrie

Ongelezen bericht door Harrie »

Bedankt Ruud voor je reactie,

Ik denk dat ik het maar afkoop want ik kan er niet erg goed meer tegen.
Als ik het nu beeindig kost het mij nog ongeveer 19000 euro maar dan over 7 jaar in ieder geval niks meer en dan weet ik waar ik aan toe ben.
Anders moet ik over 7 jaar misschien ook nog een koersverlies betalen naast die rente van 7 jaar lang 230 euro.
En als de stichting of eegalease wint heb ik dus nog kans dat ik weer iets terug krijg.

m.v.g. harrie

joost

Ongelezen bericht door joost »

Je kunt je contract toch altijd beeindigen na 3 jaar dus even de kat uit de boom kijken wat de koersen doen Irak enz. Meestal als een oorlog begonnen is dan weten beleggers waar ze aan toe zijn en dan stijgen de koersen vaak weer.
gr joost

Anneroos

Ongelezen bericht door Anneroos »

Joost,

Adviseer jij Harrie om het contract te verlengen als de koeren weer stijgen? Of geef je heb het advies wat hij zelf zegt afbetalen en het vertrouwen er in hebben op de rechtszaak van Leaseverlies / Eegalease met een positief resultaat?

Ik zit zelf ook in hetzelfde dilemma betalen of verlegen met minimaal 1 en maximaal 3 jaar.

Graag hoor ik jou of de mening van anderen!!!

Anneroos

Ruud V.

Ongelezen bericht door Ruud V. »

Beste mensen,

de keuze die je maakt is een beleggingsbeslissing.
Je kunt je afvragen wat kan ik en wat verwacht ik (van de beleggingsmarkt)?

Wanneer je verplicht bent om alle rentetermijnen te blijven moeten doorbetalen tot het einde van je contract dan adviseer ik je; het contract niet tussentijds te beeindigen. de kans bestaat altijd dat de koersen nog verder zullen dalen maar de verwachting van de meeste (beleggings)adviseurs is dat dit niet nog eens zal gebeuren op korte termijn.

Wanneer je toch besluit je leasecontract tussentijds te beeindigen zou ik dit doen onder voorbehoud van rechten en onderprotest.

Je bent dan niet meer afhankelijk van wat de beurs de komende jareb gaat doen, en je weet dan wel waar je aan toe bent.

Mocht SLV of Pay-back alsnog de rechtszaak winnen tegen Dexia dan krijg je toch je geld terug!!

m.v.g. Ruud V.

Saskia

Ongelezen bericht door Saskia »

Hallo

Ons depot is over een paar maanden leeg.Wat moeten wij nu doen? wij zijn in de zestig en snappen er niets van.Alleen dat we een restschuld hebben van ong.40.000 euro.Wij kunnen geen geld meer opnemen.Is de konclusie dat wij ons huis moeten verkopen?Wie weet wat te doen?

bvd Saskia

Ruud930

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste Saskia,

ik zou het probleem eens voorleggen aan de bank die je had voordat je met Dexia in zee ging.

Wellicht kun je met hun tot een oplossing komen.
De kans is vrij groot dat je je huis moet verkopen; omdat de (rest)schuld van 40.000 euro wel erg hoog is.

Maar wanneer je je huis zelf verkoopt ontvang je er altijd meer voor dan wanneer dexia (via de rechter) je huis laat verkopen d.m.v. excutie!

Dan ontvang je doorgaans maar 70-80% van de waarde die je huis in de "vrije" markt had opgeleverd.

Tip: ga eens naar de bank en neem de contracten mee.

m.v.g. Ruud930

Gesloten