LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract met minderjarige

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
raoel

contract met minderjarige

Ongelezen bericht door raoel »

Ik heb 3 jaar geleden een wv3 contract gesloten met de stiching legio lease.
Ik was toen nog maar 17 jaar oud, en me ouders hebben niet meegetekend.Ik was er niet van op de hoogte dat ik mijn contract kon ontbinden omdat ik nog minderjarig was. Tot na het aflopen van mijn contract. Toen ik legio hierop wees(dat ik nog minderjarig was) was de reactie van legio hierop dat ik met stilzwijgen het contract op meerderjarige leeftijd heb bekrachtigd door iedere maand netjes op tijd mijn termijnen af te lossen. Mijn vraag hierop is of dit ook gewoon kan. Is er geen handtekening nodig op meerderjarige leeftijd om het te bekrachtigen. Ik hoop dat jullie hierop goede raad weten want ik heb nu een restschuld van 12.000 euro op 20 jarige leeftijd:(.

c

Re: contract met minderjarige

Ongelezen bericht door c »

raol

zoek (op titel) in het form invullen
minderjarigen.
staat genoeg overin
suc6

Sara Etty

Re: contract met minderjarige

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Op dit forum staat inderdaad al het een en ander over contracten met minderjarigen maar daar wordt vooral gesproken over de situatie waarbij gehandeld werd door of samen met een wettelijk vertegenwoordiger. Dat is een ander soort situatie dan die van jou.

Minderjarigen zijn handelingsonbekwaam. Wanneer ze dan toch rechtshandelingen verrichten dan zijn die in beginsel vernietigbaar. De vernietiging kun je buiten rechte inroepen door middel van een brief aan de wederpartij. De termijn waarbinnen je tot vernietiging kunt overgaan begint te lopen op het moment dat je meerderjarig wordt en vanaf dat moment heb je drie jaar de tijd.
Overigens meen ik dat ‘bekrachtiging’ enkel mogelijk is bij nietige rechtshandelingen, en voor vernietigbare rechtshandelingen enkel bevestiging mogelijk is. Bevestiging kan nadrukkelijk of stilzwijgend door de tot vernietigen bevoegde persoon worden gedaan vanaf het moment dat de termijn voor het verjaren van het inroepen van de vernietiging is gaan lopen. Volgens mij is het feit dat je nadat je meerderjarige werd gewoon hebt betaald niet per definitie voldoende om bevestiging aan te kunnen nemen. Zeker niet wanneer je de vernietiging inroept op grond van handelingsonbekwaamheid en tevens dwaling.
Ik zou als ik jou was de zaak snel voorleggen aan een advocaat, zeker gezien de lopende verjaringstermijn, zoveel tijd heb je niet meer volgens mij.

Groet, Sara

Gesloten