LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract verlengen of niet??!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rene

Contract verlengen of niet??!!

Ongelezen bericht door Rene »

Ook ik ben een van de gedupeerden en vrijwel al m'n geld kwijt.
Ik moet voor 23 april beslissen of ik het contract wil verlengen (tegen 7%) of het restant 300 euro laten uitkeren.
Een adviseur van Legio adviseert mij toch door te gaan (logisch toch!!) omdat ik dan toch kans heb mijn geld binnen 1 tot drie jaar te verhogen of terug te verdienen.

Uiteraard heb ik ook een bezwaarschrift bij Legio ingediend.
Sta ik zwakker als ik het contract verleng?

Een vraag aan de andere gedupeerden:
Wat is nu wijsheid?
Wat hebben andere gedaan gedupeerden gedaan?

Met vriendelijke groet,
Rene

jacques

Re: Contract verlengen of niet??!!

Ongelezen bericht door jacques »

Vorig jaar zat ik in dezelfde situatie. Van de koerswinst die in de jaren daarvoor was opgebouwd, was bijna niks over. (Dat kwam omdat alle koersen kelderden, en dat verwijt ik Legio dus niet, zie mijn posting op dit forum).
Ik kon inderdaad ook verlengen. Daar geldt een minimum voor van een jaar, en daarna kun je opdracht tot verkoop geven op ieder moment. Maar je gaat dan wel een behoorlijk hoge rente betalen.

Het voordeel kan zijn dat in dat extra jaar de koersen flink stijgen (zoals ze momenteel doen), en dan haal je misschien die extra rentetermijnen er wel uit.

Maar voor hetzelfde geld gaat er iets erg mis, en dan ga je op twee manieren nog verder het schip in: in de eerste plaats doordat je een jaar lang rente betaalt, en in de tweede plaats omdat je pakketje na dat jaar nog minder waard kan zijn dan nu.

Bij mij ging het mis: ik verlengde een jaar, en in dat jaar zakte de koersen nog verder. Tot overmaat van ramp was het toen ineens 11 september, zodat de waarde nog verder zakte. Mijn jaar verlenging zit er nu op. Ik kan nu op elk moment opdracht geven tot verkoop, en als ik dat doe moet ik met de huidige koers nog steeds bijbetalen. Maar omdat er op dit moment wat stijging is, en alleen maar omdat ik nu op ieder moment kan uitstappen, waag ik het er nu wel op om nog heel even te blijven zitten.

Kortom Rene, als je verlengt zit je er in principe nog een jaar aan vast, het gaat je een flink bedrag aan rente kosten per maand, en als het heel goed gaat is dat de moeite waard, maar als het slecht gaat met de koersen wordt je verlies alleen maar groter. Sterkte met je beslissing.

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Rene,

Gewoon laten verkopen.
Loop je verder geen risico meer.
Gelukkig hoef je niet bij te betalen.

mvg.pwj.hoozemans

sannie

Ongelezen bericht door sannie »

ik moet dezelfde beslissing maken. Ik verleng hem een jaar
en kijk wel. Kwijt ben ik het al. Gezien de koersen de laatste maanden verwacht ik dat het weer zachtjes aan omhoog gaat. Vertrouwen in de Ned. economie en de euro.
De aandelen zijn van Ahold, ING en ABN sollide maatschappijen met goeie plannen voor de toekomst.

jack

Ongelezen bericht door jack »

Sannie, ik zou er nog eens heel goed over nadenken....

Walter

Ongelezen bericht door Walter »

Ik moet voor 23 april beslissen of ik het contract wil verlengen.....

Maar dan zonder de Call/optie en dat maakt het juist MOOI (kan) Walter

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Ben je m.i.7 dagen te laat met je beslissing Walter.

j. kiewiet

Ongelezen bericht door j. kiewiet »

Ik moest voor 18 april beslissen of ik wilde verlengen of niet , kontrakt loopt op 9 mei af. Verlenging kost 30 Euro per maand.ABN/AMRO en TPG lijken mij geen probleem, KPN echter wel. Als ik zie dat KPNQuwest in enkele weken is gedaald van 5 euro naar 90 eurocent, zoiets kan KPN ook gebeuren, dan heb ik nog eens 360 euro over de balk gesmeten. Ik denk dat ik het kontrakt laat aflopen, een claim deponeer bij Legio en mij aansluit bij de Stichting Leaseverlies.

9

Ongelezen bericht door 9 »

belangrijk

Ludo

Ongelezen bericht door Ludo »

Vertrouwen in de aandelen AHOLD, ING en ABNAMRO?
sorry, maar je leest geen kranten geloof ik!
dumpen die handel en je aansluiten bij PAYBACK - de beste optie.

Gesloten