LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contracten en minderjarigen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Els

contracten en minderjarigen

Ongelezen bericht door Els »

Mijn drie minderjarige kinderen hebben in november 2000 per post ieder zelfstandig een WinstVerDriedubbelaar afgesloten
Zij waren toen respectievelijk 15, 14 en 12 jaar oud. In mijn herinnering heb ik hun contracten, op eigen initiatief wel mede ondertekend. Vanuit de Legio Lease zijn er nooit vragen gesteld over hun aanmelding. Zij zijn gewoon geaccepteerd.
Ik citeer uit de Volkskrant van 13 april 2002: "Er zijn vermoedens dat er ook door minderjarigen leasecontracten zijn afgesloten. Dit is 'zelfs met toestemming van de ouders' streng verboden. Minderjarigen mogen alleen met schriftelijke toestemming van de kantonrechter beleggen." Wie kan gefundeerd zeggen of dit juist is?

Raymond

Re: contracten en minderjarigen

Ongelezen bericht door Raymond »

Ik vraag me af wat voor hun geld als minderjarig; ikzelf was toen 19, en dat is wettelijk minderjarig, maar geld dat ook hiervoor???

kees

Ongelezen bericht door kees »

Beste Els,

Jouw vraag kan naar mijn mening het beste beantwoord worden door Legio zelf. Waarom stuur je geen briefje? Krijg je een schriftelijk antwoord terug. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En hoef je hier niet te vissen bij mensen die het volgens mij ook niet weten. Succes!

Groet,

Kees

Josine

Ongelezen bericht door Josine »

Els,

als dat zo is, moet dat terug te vinden zijn. Dat betekent daqt je je geld terug zou moeten krijgen (zonder winsten, maar gelukkig ook zonder verliezen)

Was het andersom geweest, dat je enorme winsten had gemaakt ipv verliezen, hadden ze dan namelijk met hetzelfde argument je ook geen winsten hoeven uitkeren, alleen je inleggeld!!!

Gesloten