| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daar zijn ze dan!!!!
-
Ron uit Den Haag
Daar zijn ze dan!!!!
Vanochtend was het zover, de EINDAFREKENINGEN van mijn twee WINSTVERDRIEDUBBELAARS lagen op de deurmat.
Binnen 10 dagen dus bij elkaar 11495,55 Euro storten.
Ik betaal welliswaar niet, maar was toch benieuwd welke koers ze hebben genomen van afgelopen maandag.
Ten aanzien van de slotkoers hebben ze me bij elkaar nog eens 337,60 Euro extra bestolen.
Maar maakt niet uit, morgen gaat mijn aangetekende brief de duer uit. (Mijn vrouw heeft de contracten al nietig verklaard)
Groet, Ron.
Binnen 10 dagen dus bij elkaar 11495,55 Euro storten.
Ik betaal welliswaar niet, maar was toch benieuwd welke koers ze hebben genomen van afgelopen maandag.
Ten aanzien van de slotkoers hebben ze me bij elkaar nog eens 337,60 Euro extra bestolen.
Maar maakt niet uit, morgen gaat mijn aangetekende brief de duer uit. (Mijn vrouw heeft de contracten al nietig verklaard)
Groet, Ron.
-
Ron uit Den Haag
Re: Daar zijn ze dan!!!!
Duer moet uiteraard deur zijn, en er stond echt met GROTE letter WINSTVERDRIEDUBBELAAR op. hahaha
Een reuze mop.
Groet, Ron.
Een reuze mop.
Groet, Ron.
-
Ron uit Den Haag
Maar eigenlijk ben ik helemaal niet blij, want ik had van mij VERDRIEDUBBELDE WINST een ander autotje willen kopen.
Groet, Ron.
Groet, Ron.
-
Pieter
Ron,
Ik heb vandaag hetzelfde mogen ervaren en zit in dezelfde situatie als jou. Ik ben erg benieuwd naar de brief die je gaat versturen, kun je mij een kopie sturen??
Pieter
Ik heb vandaag hetzelfde mogen ervaren en zit in dezelfde situatie als jou. Ik ben erg benieuwd naar de brief die je gaat versturen, kun je mij een kopie sturen??
Pieter
-
Ron uit Den Haag
Pieter,
Heeft jouw partner ook de contracten nietig verklaard, en dit ook aangetekend naar ze toe gestuurd?
Heeft jouw partner ook de contracten nietig verklaard, en dit ook aangetekend naar ze toe gestuurd?
-
Blara Ettie
Ik heb ook een afrekening gehad en ga waarschijnlijk wel betalen misschien kan Sara hierover nog war zeggen.
Blara.
Blara.
-
Pieter
Ja en daarna een brief ontvangen van Dexia dat ze het er niet mee eens waren, vervolgens heb ik weer een brief gestuurd dat ik de verdere premies onder bezwaar zou betalen.
-
Margreet
Pieter,
op de site van L. Blok staan een paar prima brieven die door Sara zijn gemaakt. Als je Eegaleaser bent moet je die beslist even bekijken. Nogmaals, morgen "hoor ik er ook helemaal bij" ;-(
Groet, Margreet
op de site van L. Blok staan een paar prima brieven die door Sara zijn gemaakt. Als je Eegaleaser bent moet je die beslist even bekijken. Nogmaals, morgen "hoor ik er ook helemaal bij" ;-(
Groet, Margreet
-
Ron uit Den Haag
Dat laatste heb ik niet meer gedaan daar ik nog maar 2 maanden had te gaan.
Wel heb ik de laatste termijn helemaal niet betaald, maar die staat op de eindafrekening in het zelfde rijtje als waar de eerste aflossingstermijn en resttant hoofdsom staan vermeld.
En ze noemen dat "totaal aan inhaalincasso's"
Dus ik zal de eerste aflossingstermijn en die inhaalincasso onder bezwaar betalen, maar de restschuld betaal ik niet.
Is dit de juiste weg? (kan iemand mij hierover inlichten aub.)
Wel heb ik de laatste termijn helemaal niet betaald, maar die staat op de eindafrekening in het zelfde rijtje als waar de eerste aflossingstermijn en resttant hoofdsom staan vermeld.
En ze noemen dat "totaal aan inhaalincasso's"
Dus ik zal de eerste aflossingstermijn en die inhaalincasso onder bezwaar betalen, maar de restschuld betaal ik niet.
Is dit de juiste weg? (kan iemand mij hierover inlichten aub.)
-
Hans2
beste Ron
Hierbij de conceptbrief van Sara.
Altijd aangetekend versturen.
Ze zijn verplicht hierop te antwoorden
Betreft:
- contractnummer .....................
- Uw schrijven d.d. ..........
Geachte heer / mevrouw,
Onlangs ontving ik uw schrijven d.d. (..-..-....) betreffende een aanmaning tot het betalen van een bedrag van (...... euro). Indien betaling uit zal blijven ziet u zich genoodzaakt de vordering binnen (..... weken / dagen)over te dragen aan een incassobureau en tevens melding te doen bij het BKR.
Bij aangetekend schrijven d.d. heeft mijn (echtgenoot o.i.d.) de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. (..-..-....). Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst. U kunt dan ook geen vordering uit handen geven aan een incassobureau en voor een melding bij het BKR is geen enkele aanleiding. Indien u toch besluit de door u veronderstelde vordering uit handen te geven, zullen de daarmee gemoeide kosten voor uw rekening komen.
Mijn (echtgenoot o.i.d.) heeft in eerder genoemd aangetekend schrijven u voorts verzocht het door mij onverschuldigd aan u overgemaakte bedrag a (..... euro) binnen (.... weken / dagen) te retourneren op rekeningnummer (............). Tot op heden heeft u hieraan geen gehoor gegeven. Ik verzoek u op korte termijn alsnog deze vordering te voldoen.
In de overtuiging u hiermee van dienst te zijn,
Met vriendelijke groet,
(..................................)
vr gr
Hans 2
Tot 21 mei!!!
Hierbij de conceptbrief van Sara.
Altijd aangetekend versturen.
Ze zijn verplicht hierop te antwoorden
Betreft:
- contractnummer .....................
- Uw schrijven d.d. ..........
Geachte heer / mevrouw,
Onlangs ontving ik uw schrijven d.d. (..-..-....) betreffende een aanmaning tot het betalen van een bedrag van (...... euro). Indien betaling uit zal blijven ziet u zich genoodzaakt de vordering binnen (..... weken / dagen)over te dragen aan een incassobureau en tevens melding te doen bij het BKR.
Bij aangetekend schrijven d.d. heeft mijn (echtgenoot o.i.d.) de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. (..-..-....). Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst. U kunt dan ook geen vordering uit handen geven aan een incassobureau en voor een melding bij het BKR is geen enkele aanleiding. Indien u toch besluit de door u veronderstelde vordering uit handen te geven, zullen de daarmee gemoeide kosten voor uw rekening komen.
Mijn (echtgenoot o.i.d.) heeft in eerder genoemd aangetekend schrijven u voorts verzocht het door mij onverschuldigd aan u overgemaakte bedrag a (..... euro) binnen (.... weken / dagen) te retourneren op rekeningnummer (............). Tot op heden heeft u hieraan geen gehoor gegeven. Ik verzoek u op korte termijn alsnog deze vordering te voldoen.
In de overtuiging u hiermee van dienst te zijn,
Met vriendelijke groet,
(..................................)
vr gr
Hans 2
Tot 21 mei!!!
-
Hans2
Met vriendelijk groet kun je in jouw situatie weg laten
natuurlijk.
Maar net als bij een aanrijding op de weg geldt, blijf in ieder geval rustig en vriendelijk.
Je kunt ook schrijven,
In de hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
natuurlijk.
Maar net als bij een aanrijding op de weg geldt, blijf in ieder geval rustig en vriendelijk.
Je kunt ook schrijven,
In de hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
-
Ron uit Den Haag
Klasse Hans 2,
Maar die brief heb ik niet nodig, maar wellicht kan Pieter hier iets mee.
Wat ik bedoelde was hoe om te gaan met die eerste aflossingtermijn op je eindafrekening, en de inhaalincasso. (van die laatste termijn die ik niet heb betaald)
Dat zou ik nog wel graag willen weten.
Thanks
Groet, Ron.
Maar die brief heb ik niet nodig, maar wellicht kan Pieter hier iets mee.
Wat ik bedoelde was hoe om te gaan met die eerste aflossingtermijn op je eindafrekening, en de inhaalincasso. (van die laatste termijn die ik niet heb betaald)
Dat zou ik nog wel graag willen weten.
Thanks
Groet, Ron.
-
Hans2
Je hebt met 2 keuzen.
1 Betalen van de 2 laatste rekeningen onder protest
en onder voorbehoud want het zijn konracten die jij bent aangegaan.
Als ze betaalt zijn kunnen zij je niet contrctbreuk ver wijten.
2. Hellemaal niets meer betalen, wat niet aangeraden wordt
door SLV een EEgalease.
Je gaat daarna een procedure aan die niet aanggeven wordt door beide stichtingen, maar waartoe Sara Etty onder andere het intiatief heeft genomen.
Hierbij stel je dat de kontrakten (die je ondertussen keurig hebt betaald)
wettig niet geldig zijn omdat deze gezien de gezinsbeschermde clausules in de wet deze nietig zijn verklaart door jouw vrouw.
Beste Ron niet alleen pakken wij ze juridisch aan
ook zetten wij ze voor het blok, omdat ze het lef hebben gehad mensen zodanig te manipuleren dat ze nu in de problemen zitten.
Aanpakken de bank met die zogenaamde finaciële adviseurs, de jongens die dat werk deden, wisten niet eens hoe je dat woord moest opschrijven, laat staan wat dat was financieel adviseren.
Ze waren ingehuurd om wanprodukten aan de man de brengen,
meer niet!!
1 Betalen van de 2 laatste rekeningen onder protest
en onder voorbehoud want het zijn konracten die jij bent aangegaan.
Als ze betaalt zijn kunnen zij je niet contrctbreuk ver wijten.
2. Hellemaal niets meer betalen, wat niet aangeraden wordt
door SLV een EEgalease.
Je gaat daarna een procedure aan die niet aanggeven wordt door beide stichtingen, maar waartoe Sara Etty onder andere het intiatief heeft genomen.
Hierbij stel je dat de kontrakten (die je ondertussen keurig hebt betaald)
wettig niet geldig zijn omdat deze gezien de gezinsbeschermde clausules in de wet deze nietig zijn verklaart door jouw vrouw.
Beste Ron niet alleen pakken wij ze juridisch aan
ook zetten wij ze voor het blok, omdat ze het lef hebben gehad mensen zodanig te manipuleren dat ze nu in de problemen zitten.
Aanpakken de bank met die zogenaamde finaciële adviseurs, de jongens die dat werk deden, wisten niet eens hoe je dat woord moest opschrijven, laat staan wat dat was financieel adviseren.
Ze waren ingehuurd om wanprodukten aan de man de brengen,
meer niet!!
-
Hans2
Opmerking:
Ik reageer direkt, typfouten laat ik staan, je begrijpt wel wat ik bedoel, ga er geen spellingscontrolle over heen halen
Ik reageer direkt, typfouten laat ik staan, je begrijpt wel wat ik bedoel, ga er geen spellingscontrolle over heen halen
-
Ron uit Den Haag
Ik snap het Hans 2, hartstikke bedankt.
Ik ga de aflossing en inhaalincasso betalen, maar vermeld in de brief die ik aangetekend op laat sturen over het feit dat mijn vrouw de contracten op (datum) nietig heeft verklaard enz.... dat ik die bedragen onder protest hebt gedaan.
Groet, Ron.
PS. Dieter,
Ik hoop dat jij hiermee ook bent geholpen.
Ik ga de aflossing en inhaalincasso betalen, maar vermeld in de brief die ik aangetekend op laat sturen over het feit dat mijn vrouw de contracten op (datum) nietig heeft verklaard enz.... dat ik die bedragen onder protest hebt gedaan.
Groet, Ron.
PS. Dieter,
Ik hoop dat jij hiermee ook bent geholpen.
-
Hans2
Ron
houdt de zaken gescheiden!!
1. Schrijf een kort briefje waarin je A. meldt dat je de eindafrekening hebt ontvangen.
B.Je deelt ze mede dat je deze laatste twee rekeningen onder voorbehoud en en onder protest betaalt!!!
Zet dit ook op de bank/girooverdracht die je aan ze overmaakt.(onder voorbehoud en onder protest)
Dit korte briefje zou ik maar gewoon versturen.(dus niet aangetekent)
WEL AANGETEKENT zou ik de conceptbrief van Sara Etty aan de bank versturen.
Er wordt hiermee een heel nieuwe situatie gekreëerd,
vooral als je ook door blijft gaan met niet betalen.
Wat gezien deze stap ook heel consequent is
houdt de zaken gescheiden!!
1. Schrijf een kort briefje waarin je A. meldt dat je de eindafrekening hebt ontvangen.
B.Je deelt ze mede dat je deze laatste twee rekeningen onder voorbehoud en en onder protest betaalt!!!
Zet dit ook op de bank/girooverdracht die je aan ze overmaakt.(onder voorbehoud en onder protest)
Dit korte briefje zou ik maar gewoon versturen.(dus niet aangetekent)
WEL AANGETEKENT zou ik de conceptbrief van Sara Etty aan de bank versturen.
Er wordt hiermee een heel nieuwe situatie gekreëerd,
vooral als je ook door blijft gaan met niet betalen.
Wat gezien deze stap ook heel consequent is
-
Hans2
-
Ron uit Den Haag
Hans2,
Aangezien de eindafrekening geen aanmaning was naar mij toe, heb ik de brief wat aangepast en ook aangepast aanfezien ik 2 contracten had.
En wat betreft die inhaal incasso en eerste aflossingstermijn, dat schrijf ik ze inderdaad wel apart.
Hier volgt mijn brief. (graag een reactie)
Betreft: - contractnummers 74...... en 74......
- Uw schrijven d.d. 29 april 2003
Geachte heer / mevrouw,
Onlangs ontving ik uw schrijven d.d. 29 april 2003 betreffende de eindafrekening van 2 (niet bestaande) contracten en het verzoek tot het betalen van een bedrag van (in totaal) 11495,55 euro.
Bij aangetekend schrijven d.d. 5 februari 2003 heeft mijn echtgenote de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomsten op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen op 10 februari 2003. Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van overeenkomsten noch van enig vorderingsrecht van U op mij voortvloeiend uit deze overeenkomsten.
Mijn echtgenote heeft in eerder genoemd aangetekend schrijven u voorts verzocht het de door mij onverschuldigde aan u overgemaakte termijnen te retourneren op rekeningnummer 1234567. Tot op heden heeft u hieraan geen gehoor gegeven. Ik verzoek u op korte termijn alsnog deze vordering te voldoen.
In de overtuiging duidelijk te zijn verblijf ik,
Hoogachtend.
Ron uit Den Haag.
Aangezien de eindafrekening geen aanmaning was naar mij toe, heb ik de brief wat aangepast en ook aangepast aanfezien ik 2 contracten had.
En wat betreft die inhaal incasso en eerste aflossingstermijn, dat schrijf ik ze inderdaad wel apart.
Hier volgt mijn brief. (graag een reactie)
Betreft: - contractnummers 74...... en 74......
- Uw schrijven d.d. 29 april 2003
Geachte heer / mevrouw,
Onlangs ontving ik uw schrijven d.d. 29 april 2003 betreffende de eindafrekening van 2 (niet bestaande) contracten en het verzoek tot het betalen van een bedrag van (in totaal) 11495,55 euro.
Bij aangetekend schrijven d.d. 5 februari 2003 heeft mijn echtgenote de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomsten op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen op 10 februari 2003. Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van overeenkomsten noch van enig vorderingsrecht van U op mij voortvloeiend uit deze overeenkomsten.
Mijn echtgenote heeft in eerder genoemd aangetekend schrijven u voorts verzocht het de door mij onverschuldigde aan u overgemaakte termijnen te retourneren op rekeningnummer 1234567. Tot op heden heeft u hieraan geen gehoor gegeven. Ik verzoek u op korte termijn alsnog deze vordering te voldoen.
In de overtuiging duidelijk te zijn verblijf ik,
Hoogachtend.
Ron uit Den Haag.
-
Hans2
Beste Ron
Een goede brief
Afwachten hoe Dexia reageert.
Laat het weten als je weer bericht krijgt.
Gote kans dat zij zeggen dat er geen reden tot vernietiging bestaat.
Maar je weet ze spelen graag voor eigen rechter.
Een echte rechter zal dat uiteindelijk bepalen!!!
vr gr
Hans 2
Een goede brief
Afwachten hoe Dexia reageert.
Laat het weten als je weer bericht krijgt.
Gote kans dat zij zeggen dat er geen reden tot vernietiging bestaat.
Maar je weet ze spelen graag voor eigen rechter.
Een echte rechter zal dat uiteindelijk bepalen!!!
vr gr
Hans 2
-
Henk Wester
Ron uit Den Haag,
Waarom zou je nog iets betalen als je vrouw de contracten vernietigd heeft. Er bestaan nu geen contracten meer en dus ook geen maandtermijnen en wat dies meer zij. Als Dexia nu meent iets te vorderen te hebben dan moet Dexia naar de rechter en die beslist of er voor Dexia nog vorderingsrecht bestaat. Je schrijft ze maar dat je pas weer betaalt als de rechter besloten heeft of er nog vorderingsrecht bestaat. Ik heb hetzelfde gedaan. Dat kan alleen met een zgn. rode kaart die je bij de bank kunt krijgen. Deze rode kaart is er voor automatische incasso's die in een contract zijn vastgelegd. Blijven ze toch afschrijven dan heeft de bank daar een oplossing voor.
Waarom zou je nog iets betalen als je vrouw de contracten vernietigd heeft. Er bestaan nu geen contracten meer en dus ook geen maandtermijnen en wat dies meer zij. Als Dexia nu meent iets te vorderen te hebben dan moet Dexia naar de rechter en die beslist of er voor Dexia nog vorderingsrecht bestaat. Je schrijft ze maar dat je pas weer betaalt als de rechter besloten heeft of er nog vorderingsrecht bestaat. Ik heb hetzelfde gedaan. Dat kan alleen met een zgn. rode kaart die je bij de bank kunt krijgen. Deze rode kaart is er voor automatische incasso's die in een contract zijn vastgelegd. Blijven ze toch afschrijven dan heeft de bank daar een oplossing voor.