EERST DACHT IK OOK, DAN BEN JE PAS DOM ALS JE DAAR INTRAPT!
Zelf zijn we niet gedupeerd, maar door omstandigheden werden wij echter wel met deze leaseconstructies geconfronteerd. Na aardig wat uurtjes lezen en spitten in de leaseconstructie (in dit geval sprintplan van spaarbel(e)g) kwam ik wel tot de conclusie dat alles heel erg misleidend staat opgesteld. Zo lees je bv nergens in de folders dat je een lening aangaat. Ook wordt her woord "rente" nooit genoemd. Volgens spaar beleg heet dat maandelijkse inleg en komt die inleg ten goede voor jou "Sprintplanspaarrekening". Deze zogenaamde spaarrekening heeft trouwens het zelfde nummer als je sprintplan. Vervolgens denk je als je de folders leest (en trouwens ook je sprintplanovereenkomst) dat jou maandelijkse inleg (lees rente) tegen een percentage van 8% wordt gezet op die spaarrekening. Dit is helaas ook erg misleidend opgesteld want, wat blijkt nu: Je krijgt geen 8%, maar dat is precies de rente die je permaand betaald.
Als je eindelijk denkt dat je alles hebt gehad, zie je ook nog op papier dat je een garantiewaarde hebt. Dit is echter erg onduidelijk, maar na een telefoontje naar spaarbeleg is het helemaal duidelijk. Je krijgt namelijk altijd je inleg terug. Het einige risico wat je loop is dat je de rente mis kan lopen.!!!! Dat risico willen de meeste mensen wel lopen, omdat ze dan in iedergeval hun gespaarde centjes terug krijgen, ookal is dat dan in het ergste geval zonder rente.
DUS NIET:
Iedereen die denkt nu natuurlijk: Dat is mooi, er is toch zekerheid dat ik in iedergeval mijn ingelegde geld terug krijg. Maarja uiteindelijk blijkt dat je helemaal nooit iets hebt ingelegd, maar enkel rente hebt betaald!!!!
Ineens herinner je je dat er tijdens het telefoongesprek inderdaad gezegd is dat het enige risico wat je loopt is dat je de rente niet terug krijgt (in het ergste geval).
Op dit moment ben je erzelf ook wel achter dat je erin bent gelopen en ga je op internet opzoek naar informatie omdat je met je handen in je haar zit.
Vervolgens zijn er verenigingen zoals PAYBACK die veel proberen te betekenen voor diverse gedupeerden op dit gebied. Ook kom je op dit forum terecht en hoewel er ook veel hulp en goede raad wordt gegeven, worden mensen ook alleen maar om die reden dat ze "zo dom zijn om zoiets te tekenen" de grond in geboord.
Nadat ik me dus in de papieren verdiept heb, en geloof me jezelf er echt in verdiepen gaat wat verder als alleen maar even op internet de forums aflopen, ben ik er wel achter dat die mensen helemaal niet zo dom zijn! Het enige wat ze wel zijn, is dat ze door gladde verkopers en misleidende folders zijn genaa*d!!!!!!!!!
Als laatst wil ik nog even opmerken aan de medewerkers van Dexia, Spaarbeleg, Spaarselect en alle ander niet oprecht geinteresseerden die dit lezen dat....
Ach laat ook maar, laat ze maar praten en laat ze maar beledigen, ik weet iniedergeval wel beter!!!
Iedereen sterkte, en heel veel succes
Groeten,
Sander
P.S.
21 mei demonstratie in Amsterdam (DEXIA, LABOUCHERE, LEGIO)
allen komen hoor!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ".......dan ben je pas dom"
-
Anita
Re: ".......dan ben je pas dom"
Hoi Sander,
Ik ben er ZEKER!! We zullen het beter aanpakken dan in Breda, en hopen op een grote opkomst, toch???
Groetjes Anita
Ik ben er ZEKER!! We zullen het beter aanpakken dan in Breda, en hopen op een grote opkomst, toch???
Groetjes Anita
-
bram van norg
Re: ".......dan ben je pas dom"
Sander
Dank je voor je bijdrage. Voor mij een hart onder de riem. Heel herkenbaar.
Bram
Dank je voor je bijdrage. Voor mij een hart onder de riem. Heel herkenbaar.
Bram