LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DAS rechtsbijstand

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
anoniem

DAS rechtsbijstand

Ongelezen bericht door anoniem »

Wie heeft er, net als ik een rechtsbijstandsverzekering bij DAS, al afgegsloten voordat de LL-ellende duidelijk begon te worden en kan mij zeggen of hij/zij ook heeft geprobeerd bij hen bijstand tegen LL te krijgen?

Ik krijg geen hulp van ze, omdat ik "er al vanaf geweten zou hebben" toen ik de verzekering afsloot, wat niet waar is, maar goed, dat kan ik niet bewijzen.

Premie pikken en klant laten stikken beleid, mijns inziens.

Wie weet er meer?

Sorry voor het anonieme. Zit midden in en rechtzaak die hier niets mee te maken heeft en de vijand leest mee....

Wat is de ingangdatum

Re: DAS rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Wat is de ingangdatum »

Wanneer is de verzkering afgesloten?

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Het moment waarop Stichting Leaseverlies met het probleem naar buiten is getreden is mijns inziens van belang; dus april 2002. Eerder konden we er immers geen weet van hebben.

Is rechtsbijstandsverzekering DAS afgesloten via een adviesbureau of assurantiekantoor? leg deze vraag dan ook bij hen voor. Zij handelen samen in DAS. DAS is er niet bij gebaat dat het assurantiekantoor geen contracten meer bij hen laat afsluiten.

Hoe zit de rechtsbijstandverzekering bij DAS in elkaar? Niet alles valt mogelijk onder je contract. lees hiervoor het contract goed door.
Bij ons hebben ze ook geen hulp verleend. Dit was omdat we de verzekering het jaar ervoor anders hadden afgesloten, namelijk alleen voor verkeersongevallen. DAS had in ons geval gelijk.

albert

Ongelezen bericht door albert »

Bijzondere polisvoorwaarden voor particulieren:

Arikel 4 De uitsluitingen sub d. in geschillen over de verhuur of exploitatie van goederen of zaken door een verzekerede en vermogensbeheer ( de eigendom, het bezit, de aan- of verkoop van effecten, aandelen, obligaties en pandbrieven daaronder mede begrepen)

Dus geen rechtshulp via de DAS

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Albert,

Is leasen gelijk aan in bezit hebben of eigendom?

Nee.

Er bestaat wel dekking bij de DAS, maar in dit geval
zegt DAS dat meneer of mevrouw op de hoogte was van de Legio Leaseproblematiek ten tijde van het afsluiten. In de periode van de drie maanden na ingangsdatum (eigenlijk wordt gekeken naar de datum ondertekening) mag deze problematiek ook niet naar voren komen. Dit is de zgn afkoelingsperiode.

En de conclusie van anoniem "Premie pikken en klant laten stikken beleid " tjaaa, typisch een reactie van iemand die nooit een bedrijf heeft gehad en te maken heeft gehad met het incalculeren van risico's.
Als die clausule er niet in stond zou elke L. de Behanger er misbruik van maken.

albert

Hoi,

Enige tijd geleden gevraagd aan de DAS of er mogelijkheden bestonden, dit heb ik als antwoord ontvangen. Trouwens de aanvulling op de polisvoorwaarden hadden zij enige jaren geleden al verstuurd.

Waarschijnlijk heeft de DAS toen de bui al zien hangen. Overigens heb ik een paar keer gebruik gemaakt van hun diensten en vind het een goede maatschappij. Dus kan ik deze vraag niet beantwoorden. Wil het wel voor je navragen.

Groeten.

albert

Sorry las dat je zelf al antwoord gaf op deze vraag. Vraagje ik heb deze polis al vanaf 1986 zij schrijven dat effecten en alles daar omtrent buiten de dekking valt. Heb jij een advies hierover ?

Albert

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Als Henriette, Ruud, Jan en wie nog meer ook er geen problemen mee hebben hoop ik hier een klein beetje aandacht aan te geven.

Ik denk, en ik zeg, denk, dus weet het niet zeker, maar zou het kunnen zijn dat effectenhandel en alles wat er mee te maken heeft te veel nietus/wellus zou worden met betrekking tot problemen wanneer koersstijgingen en dalingen aan de orde zijn.

Het zou (inderdaad) wel is kunnen dat de DAS een vooruitziende blik had.

vriendelijke groet (ook aan mijn grote vrienden elders).

Meisje

Wat dat betreft wil een verzekeringsmaatschappij altijd zo weinig mogelijk kosten maken. Natuurlijk zeggen ze dat dat niet onder de dekking valt. Gewoon de zaak aanhangig maken bij het SKV of VvV

albert

Meisje,

Ik heb dit via een fax voorgelegd aan de DAS en ben benieuwd naar het antwoord. Zal ik je vertellen als het bericht er is. Slim van je als je least ben je eigenaar.

Ik had het kunnen weten maar ja ben er al weer een tijdje uit.

Dag.

albert

ben je geen eigenaar

Meisje

Het zou kunnen zijn dat ze het bekijken als een soort van opzicht. Maar eigenlijk geld dat alleen als je eigendom van een ander beheert voor zo ver ik weet alleen bij schadeverzekeringen. En je bent natuurlijk niet de beheerder. Dat was Aegon/Dexia.

Ben, ook beroepsmatig, nieuwsgierig naar het antwoord.

albert

Heel simpel afgewezen.

Meisje

Ja, ik las de vorige keer niet de uitsluiting niet goed genoeg. Sorry voor de dode mus.

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Dat was ook een hele klus

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Opnieuw: bovenstaand bericht komt niet van mij.

Ik maak er zo even een apart topic van, hier word ik niet blij van.

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

voor Yvonne.S

yvonne s

Ongelezen bericht door yvonne s »

Wat is SKV en heb je toevallig ook een adres,zie het graag
op het forum.
groetjes yvonne s

Gesloten