LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Deurwaarder

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harm

De Deurwaarder

Ongelezen bericht door Harm »

Zoals ook op dit forum bekend is komen op dit moment bij verschillende mensen brieven van de deurwaarder binnen. Mensen schrikken zich terecht het apezuur en denken dat ze onmiddelijk moeten betalen. Maar LET OP: waarschijnlijk gaat het hier om zo genaamde sommatie exploten! Gisteren gesproken met een vriend die zelf deurwaarder is en die vertelde mij deze constructie. een sommatie exploot is niets meer en niets minder dan een middel om extra druk uit te oefenen op mensen om toch maar over te gaan om te betalen en af te zien van hun rechten. Krijg je dus een brief van een deurwaarder lees hem dan goed door en laat je niet direct verleiden om te betalen. Als de deurwaarder echt geld van je moet hebben gaat hij je dagvaarden en staat er in de brief ook een tijd en datum van de hoorzittng. Het geeft maar even weer aan wat Dexia allemaal in het werk steld om de gelden binnen te krijgen. Hoe is het toch mogelijk dat ze in het laatste programma van Trosradar nog beweerden dat ze met de klanten een oplossing wilden berijken. Ja een oplossing dat Dexia hun centen voor de volle 100% krijgt maar verder niets. We zullen ze een poepie laten ruiken de 21e.
Groeten Harm

EE

Re: De Deurwaarder

Ongelezen bericht door EE »

Hoi Harm

Ik denk ook dat ze ons erg bang willen maken, maar ze zoeken het maar uit daar in de Efteling genaamd Dexia Betaal niets en wacht af. Mensen zouden dat allemaal moeten doen, laat je niet bang maken en betaal niet je restschuld, laten we dat nu eens met 40.000 duizend mensen van de 80.000 niet doen kijken wat er gebeurd bij Dexia.

We sturen maar brieven (5 stuks aangetekend verstuurd)en ze reageren niet, maar komen met een aflossings regeling over 85 maanden x € 113 ...MAAR ...dan moeten we wel allebij tekenen en van onze rechten van de zaak Leaseverlies\Dexia afzien.....VReemd he......
Mensen blijf sterk en blij knokken tegen deze Maffia zaken.

j moret

Ongelezen bericht door j moret »

ik en meerdere hebben al eens gezegt dat er wel degelijk rechtzaken komen ik heb bv al bij een laaste waarschuwings brief een blanco dacht vaardiging gehad om mij en anderen er op voorte berijden ik moet nu voor 15 mei betalen doe ik dat niet gaan ze zeker gerechtelijke stappen ondernemen dus erkomen echt wel rechtzittingen oveleg dit maar met je vriend de deurwaarder

joost

Ongelezen bericht door joost »

Wat is dan het probleem?

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Nou het probleem is voor Dexia, als ze inderdaad een rechtzaak willen beginnen zullen ze ongeveer dezelfde dingen moeten bewijzen als de stichting Leaseverlies. Dat kan dus wel jaren gaan duren voordat er werkelijk een uitspraak is geweest van de rechter. Dexia zal echter niet zo snel geneigd zijn om spoedig een rechtzaak te beginnen omdat ze zelf ook niet zeker zijn van hun zaak.

Zelf klagen ze ook Aegon aan omdat ze de overname van bank Labouchere / Legio lease willen terugdraaien. Een ander middel was dat zogenaamde aanbod van ze waar volgens mij bijna geen hond op heeft gereageerd, dus tot de uitspraak NIET BETALEN MET ZIJN ALLEN!!!!

j moret

Ongelezen bericht door j moret »

dexia wil de recht zaak niet beginne maar de deurwaarders je heb een rest schuld die schuld moet je betalen we betalen niet dexia wil geld neemt deurwaarder deurwaarder zeg je ook ik betaal niet deurwaarder ga dus via gerecht geld halen en nu maar afwachten of de deurwaarder dat lukt zo als ik alles zie zal ik de eerste of een van de eerste zijn die voor de rechter moet komen

joost

Dexia moet naar de rechtbank de deurwaarder is aleen voor de dagvarding te brengen en de opdrachten avn de rechter uit te voeren. Dexia wil niet precederen dus nogmaals de vraag wat is het probleem.

Joost

joost

sorry voor de typefouten

An

Ongelezen bericht door An »

Nu Joost zeg dat wel. Gelukkig dat je het zelf ook ziet.

Joost mag het weten, wie?

EE

Ongelezen bericht door EE »

Ja Ja

B Suikerbuik

Ongelezen bericht door B Suikerbuik »

Ik ga Dexia eens bang maken, ik heb via startpagina zeerveel adressen van advocaten opgezocht en er inmiddels al zo'n 50 gemaild.
Ik ga kijken of we de rechtelijke macht op onze hand kunnen krijgen.
We hebben geen geld maar zijn wel met vele en misschien kunnen andere advocaten wel wat leaseverlies niet kan.
Ik denk maar zo, niet geschoten is altijd mis.

PS Brussel begint een aktie tegen Dexia brussel (hoofdkantoor) als ik meer weet meld ik jullie dit.

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

Voor zover mij bekend is er nog niemand van ons die de zaak voor de rechter gebracht heeft, waarschijnlijk omdat onze advocaten bang zijn dat bij een ongunstige uitkomst DExia direct tot actie over zal gaan.
Het omgekeerde geldt denk ik ook, zodra Dexia het voor laat komen en ze wordt in het ongelijk gesteld dan staan wij ineens een stuk sterker.
Kortom, het is tot nu toe alleen maar dreigen van beide kanten, wie begint ?.

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Goedemogen Jaap et al,

Of dat zo is, waag ik te betwijfelen. Los van de algemene feiten, zoals wij allen denken (in ieder geval voelen...) dat Dexia ons besodemietert heeft, telt in dit geval ook nog de individuele kwestie. Los daarvan kost een dergelijke procedure altijd tijd en helaas een hoop geld. Dat laatste is nou net wat de meesten in here niet hebben.

Vind overigens de toelichting/bijdrage van Ruud zeer interessant. Zit zeker wat in.

Cheerio,

Ralph

hans

Ongelezen bericht door hans »

Wat betreft die (dreigingen tot) dagvaarding. Vermoedelijk zal Dexia dit alleen doorzetten ten opzichte van personen van wie zij de indruk hebben dat de betrokken persoon zich niet georganiseerd heeft (via SLV, Eegalease of anderszins). Overigens, gaat het om een restschuld van méér dan 5.000 euro dat vindt de incassoprocedure voor de rechtbank plaats en wanneer de gedaagde volledig verweer voert (met zijn bij wet voorgeschreven advocaat) dan zal ook die procedure wel eens twee tot tweeënhalf jaar kunnen gaan duren. Gaat het om de invordering van een restschuld van minder dan 5.000 euro, dan kan de zaak voor de kantonrechter gebracht worden en dan gaat het (veel) sneller, wellicht minder dan een half jaar. Ook voor de kantonrechter kan uiteraard verweer worden gevoerd. Je bent als gedaagde dan ook niet verplicht om een advocaat in de arm te nemen, maar bijstand door een juridisch geschoold adviseur is wel aan te raden. Ik weet dat de consumentenorganisatie waarvan ik lid ben, de Vereniging Consument & Geldzaken (tel.20-6849055) al met de voorbereidingen bezig is om voor enkele van haar leden een verweer voor te bereiden in dit soort zaken.

moen

Ongelezen bericht door moen »

beste Hans,
heel goed bedoeld van jou, dat je de telefoonnummer geeft,maar ik denk dat ik Sara Etty op mijn knieen zal smeken met mij mee te gaan.gezien ze veel meer weet heeft van de zaak dan menig advocaten.
groeten moen

Harm

Ongelezen bericht door Harm »

Het blijkt dus wel dat het tot heden allemaal dreigementen zijn geweest en er is dus nog niemand echt gedagvaard.

Gesloten