LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De macht, tragiek of verraad of beiden!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Verstandig

De macht, tragiek of verraad of beiden!

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mensen,
Het is naïf en onwijs te veronderstellen, dat wij uitsluitend met Legio te doen hebben. Nu weten wij, dat de fiscus de belastingaftrek ingetrokken heeft en Legio ziet dit als broodroof. Zet een vleesdoordraai mechanisme in elkaar en ging het halen bij de kleine spaarder door deze te wurgen met de bedoeling zo de fiscus een trap terug te geven in zijn kruis. Nu is de beurt aan de overheid om terug te slaan. Maar deze zwijgt in alle talen met de staart tussen benen, terwijl Jan Publiek van de ellende jankt en doodbloedt.
De grote vraag is of de Overheid in staat is Jan Publiek te beschermen en Legio terugpakt bij de strot? Of misschien de weg van minder weerstand gebruikt,of missschien een carte blanche afgeeft net zoals bij Spaarbeleg; onderling een uitweg vinden, die voor Jan Publiek onbekend blijft. In dit geval van Legio, zal het ook niet onwaarschijnlijk zijn, immers hier gaat het om gemakkelijke gelden van de machteloze Jan Publiek en niet van gespierde Multi Nationals, die een welgerichte kogel zal kunnen lossen. Hier kan het ergste gevreesd worden, namelijk het loedersysteem:de zaak omdraaien, zoals Erasmus U.R. het reeds gedaan heeft, door een onbelangrijke onderdeel van het geheel te voorzien van veel franje toeter en balonnen veel bla bla, om zo de ware toedracht van het bedrog af te dekken. Thans vraagt men zich onschuldig af, heeft iemand iets verkeerd gedaan, wij zien geen fouten in tegendeel wij zien prima werk!!
Ik vrees, dat geheel de zaak dan intransparant gemaakt zal worden, waardoor de mogelijkheid tot een onderlinge compromis realistischer zal worden.
Dan blijft er nog een uitweg en hoop voor Jan Publiek over namelijk de rechter. Maar ja, nu gebleken is dat universiteiten in acute geldzorg zitten en het loopt over bij Legio en rechters zijn verlengstukken van deze heilige instellingen en het geld komt bovendien de kleine spaarder toe, dan wordt de zaak zeer link. De werkelijkheid is dan, dat Jan Publiek drie maal vermoord zal worden: door Legio, de overheid en de rest.
Indien de vork inderdaad zo in de steel zit, dan is deze Nederlandse samenleving hard op weg maffiosie te worden, als het al niet zo is. Nog vers in de geheugen een publieke moord en thans een publieke roof, tot dan toe ongestraft! De macht overheerst en kennelijk mag en kan alles.De burgerij is onbeschermd, omdat de beschermer zelf verdwaald is en neemt opvallend de allure van: "**** the world" en huilt in eigen belang, luidkeels met de wolven mee.
Wij slachtoffer moeten het hoofd koel blijven houden en heel attent blijven: indien wij naar het Binnenhof moeten, dan maar naar het Binnenhof. Legio had onder de motto betrouwbare en solide trentmatige aandelen aan de man gebracht, terwijl in feite deze aandelen, waarvan de koersen een abnormale hoogte bereikt hadden, en thans als een steen naar beneden kelderden, absoluut ongeschikt waren voor welke beleggings dan ook en zeker aandelen met forse lease bedrage. Een aandeel in zulke neerwaartse val, gebruikt men niet als belegging, zeker niet wanneer forse lease bedragen ermee gemoeid zijn, mits men duistere bedriegelijke plannen heeft. Deze plannen werden dan ook uitgevoerd en de ellende en ernstige bekommernissen zijn voor velen alom vertegenwoordigd. Deze improductieve aandelen hadden sinds ze aankocht werden in december 2000, géén centieme opgebracht, maar werden aangeprezen als solide en betrouwbaar en zullen vanaf dag één voor de cliënt aan werk gaan. Nu is het anderhalf jaar geleden, zelfs niet binnen een paar jaren, valt er met zulke dode honden, hazen te vangen. Alles houdt risico's in ook beleggen. Heel de wereld belegt,wat is er slecht aan, maar met bedrog en misleiding wordt de zaak geheel anders dan zakelijke risico's lopen.
Een schande is dit, weergaloze schande. Nederlandse Overheid waar blijft de openheid, waar blijft de bescherming tegen de macht der reuzen? Vreemdelingen genieten een betere bescherming in dit land dan de burgers, die met de rug tegen de muur gezet worden en afgemaakt tot op de grond toe en verder nog; kunstmatige schulden, die ze nooit zullen kunnen vereffenen en lijdzaam en verziekt van de ellende eronder gebukt gaan. Moeten er nog meer doden vallen om algemene bescherming los te krijgen? Zoals het nu gaat, kan men voor de lol in de kroeg ongestraft cyaancali in de bier doen, en U kijkt werkloos ernaar. Hoe diep moet de decadentie en verval invreten voordat er iets gedaan wordt?
Wij zetten ons strijd voort, al moeten wij in de hel ons gelijk gaan halen!!

Jan

Re: De macht, tragiek of verraad of beiden!

Ongelezen bericht door Jan »

Als je alle scherpe zakenlui aan het kruis wilt gaan nagelen kun je beginnen met Bill Gates en blijft er vervolgens geen aandeel meer over om te kopen en is ons aller probleem opgelost.
Zijn álle problemen opgelost.

Verstandig

Beste Jan,

Indien je met scherpe zakenlui, curruptie, bedrog en misleiding bedoelt, dan zijn wij uitgepraat.
M.v.g.

kees

Ongelezen bericht door kees »

Ik geloof nog steeds in "onschuldig, tot het tegendeel bewezen is". Wie denkt Radar dat zij is?? In ieder geval geen rechter.

Radar suggereert dat de uitspraak van DSI een precedent werking kan hebben. Als we goed de kranten hebben gelezen, heeft de directeur van het DSI aangegeven dat het gaat om een individuele uitspraak en dat deze uitspraak geen precedent werking mag en kan hebben. Nu vraag ik mij af wie er misleidend is. Legio (die alles in leesbaar Nederlands in de brochures zet) of Radar, die uitspraken van het DSI negeert en alleen leest wat zij wil lezen.

Ik probeer met mijn betoog geen partij te kiezen, maar ik ben wel van mening dat er op dit forum dingen maar eenzijdig beligt worden. Probeer eens rationeel te denken in plaats van emotioneel. Dan heb je meer greep op de zaak en kan je je alleen op de feiten baseren. En daar gaat het tenslotte toch om.

Verstandig

Beste Kees,

Mijn argumentatie is glashelder en overduidelijk en U gaat er niet op in. U heeft het over emotie.
Wat zeker is, dat U heeft gereageerd en kennelijk omdat U zich bijbetrokken voelt, hetgeen emotie impliceert.

Al bij al is mij uw ingenomen standpunt zeer onduidelijk.

et vriendelijke groeten.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

verstandig,wat een betoog en een uitleg?kort en krachtig.
Sorry;zo begeleid je geen forumgedupeerde.vrgr.andre de croos

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Aardig dat deze topic eens naar boven is gehaald. Ik had het nog niet eerder gezien. Het bevestigt al wat ik dacht ... Explicieter hoef ik toch niet te worden?

Verstandig

Wanneer de honden tegen de maan blaffen, kijk ik TV.

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Tenslotte:
KIJK NIET TE VAAK ACHTEROM
WAT ACHTER ONS LIGT
WERD TE LICHT
SOMS TE ZWAAR GEWOGEN
IS IN EN OM ONS HEEN
VOORBIJ GEGAAN

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Vooral langdurig tv blijven kijken. Misschien steek je er nog wat van op.

dhr.a de croos

verstandig,ze zeggen ook wel eens als de ganzen roepen
dan is er onraad op een afgesloten terrein;daarom kijk om
je heen voor dat je iets doet of roept.vrgr.andre de croos

dhr.a de croos

allemaal,blijf alert.vrgr.andre de croos

Verstandig

A.de Croos,
Heb jij de moed en de kennis niet om zoals ik met iets origineels te komen, dan als een verwende luis constant in de kraag van iemand te gaan zitten parasiteren en zelfs absoluut niet in staat is om met iets eigends te komen, en daarbij de pretentie aanmeet dit forum te kunnen begeleiden en ondersteunen. Het ligt absoluut niet aan jou om te oordelen in welke mate mijn artikel een begeleidende waarde heeft m.b.t. dit forum. Ik kom op voor mijn belangen en op mijn manier en dit is de bedoeling van dit forum. Als toevallig ook jouw belangen ermee gebaat zijn, prima. Zo niet, dan kom je als een kerel met gezonde tegenargumentie t.a.v. het geplaatste artikel. Bij jou is onderkruiping tot eigen glorie en een ander uitspelen door suggestieve opmerkingen, een lompe karaktertrek geworden. Dit is het ergste wat iemand zou kunnen overkoemn; door eigen blindheid zijn lafhartigheid beschouwen als een heldendaad en almaar onophoudelijk blijft doorbijten om zijn eigen achterlijkheden en tekortkomingen af te dekken.

up

Ongelezen bericht door up »

Allways look to the bright site of life...
The answer my friend is blowing in the wind...
blowing in the wind...

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Getverdemme,

Wat een vervelend-reactie Verstandig!!!

Hoezeer de Croos je ook het bloed onder je nagels vandaan haalt, deze buitenproportionele reactie zegt meer over jou dan over hem. Je bent een ordinaire, zielige stakkerd.
En helemaal niet zo verstandig (intellectueel) als je
jezelf graag profileert.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Heer Verstandig,

Zou ik u mogen verzoeken om in ieder geval wat meer respect van u te mogen verwachten als u over een ander schrijft, ook al toont die ander dat respect niet! !

m.v.g. L. Blok

dhr.a de croos

allemaal,ik wou alleen maar aantonen hoe dhr.verstandig
in elkaar zit,nouw moeten we alleen maar hopen dat hij met beide voeten op de grond blijft lopen en niet naast zijn
schoenen.Het gaat je goed dhr.verstandig,blijf in je zelf
geloven en prijs je zelf,vrgr.andre de croos

Verstandig

Dear friend"Up",
Believe me, how bright and nice life is, sometimes, however,you should have to kick back!
Regards!

Verstandig

Meisje, je kan de pot op!!
Zie je niet, dat die vent voor één of ander reden continue op mijn nek zit! Even van het forum weggaan helpt niet hij blijft maar spitten. Indien je toch iets wil zeggen richt je tot hem, anders zwijgen meid!!

Verstandig

Meisje, je kan de pot op!!
Zie je niet, dat die vent voor één of ander reden continue op mijn nek zit! Even van het forum weggaan helpt niet hij blijft maar spitten. Indien je toch iets wil zeggen richt je tot hem, anders zwijgen meid!!

Gesloten