| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Minister wikt en weegt en wil zoeken naar een oplossing:h
-
Hans2
De Minister wikt en weegt en wil zoeken naar een oplossing:h
Beste mensen
Woensdag 25 juni is het vervolgdebat.Laat zien door jullie aanwezigheid hoe belangrijk dit debat is!!
Na dit debat gaat de kamer op zomerreces(vakantie).
Iedereen wil wat geruster de komende maanden ingaan.
In september beginnen de vergaderingen van de tweede kamer weer.
25 juni 2003
Dexiabank zal weer persoonlijk uitgenodigd worden als belanghebbende.Ook de DSI zal uitgenodigd worden.
Maar de grootste belanghebbende zijn wij....al degenen
die (nu het plaatje voor de minister duidelijk is geworden)
zitten met een totale gigantische restschuld.
Het probleem van de verliezers in deze zaak is een sociaal
probleem.
De minister heeft gezocht naar een oplossing voor dit gigantische maatschappelijke en sociale probleem. Laat hem weten dat het ons ernst is! Dit door te komen!!
Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 20-06-03, 10:34 uur
woensdag 25 juni 2003
Algemeen overleg : 19:15 tot ca. 21:15 uur in de Thorbeckezaal
's-Gravenhage, 19 juni 2003
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
i.a.a.: de Minister van Financiën
Vergadering van Uw commissie op:
woensdag 25 juni 2003 van 19.15 tot ca. 21.15 uur
=================================================
Algemeen overleg met de Minister van Financiën over consumenten-
bescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht).
Agenda:
De door de Minister toegezegde brief over o.a. een mogelijkheid van bindende arbitrage bij het beslechten van geschillen tussen afnemers en aanbieders van aandelenleaseproducten. De brief zal naar verwachting de Kamer op woensdagmorgen 25 juni 2003 bereiken.
Griffier : R.F. Berck
Tot woendag !!
Zet je naam hieronder als je wilt komen om nogmaals duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat ook op politiek niveau er maatregelen genomen worden die voor ons van groot belang zijn!(Ik noem alleen al de mogelijkheid dat verdere incasso voorlopig wordt opgeschort)
Woensdag 25 juni is het vervolgdebat.Laat zien door jullie aanwezigheid hoe belangrijk dit debat is!!
Na dit debat gaat de kamer op zomerreces(vakantie).
Iedereen wil wat geruster de komende maanden ingaan.
In september beginnen de vergaderingen van de tweede kamer weer.
25 juni 2003
Dexiabank zal weer persoonlijk uitgenodigd worden als belanghebbende.Ook de DSI zal uitgenodigd worden.
Maar de grootste belanghebbende zijn wij....al degenen
die (nu het plaatje voor de minister duidelijk is geworden)
zitten met een totale gigantische restschuld.
Het probleem van de verliezers in deze zaak is een sociaal
probleem.
De minister heeft gezocht naar een oplossing voor dit gigantische maatschappelijke en sociale probleem. Laat hem weten dat het ons ernst is! Dit door te komen!!
Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 20-06-03, 10:34 uur
woensdag 25 juni 2003
Algemeen overleg : 19:15 tot ca. 21:15 uur in de Thorbeckezaal
's-Gravenhage, 19 juni 2003
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
i.a.a.: de Minister van Financiën
Vergadering van Uw commissie op:
woensdag 25 juni 2003 van 19.15 tot ca. 21.15 uur
=================================================
Algemeen overleg met de Minister van Financiën over consumenten-
bescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht).
Agenda:
De door de Minister toegezegde brief over o.a. een mogelijkheid van bindende arbitrage bij het beslechten van geschillen tussen afnemers en aanbieders van aandelenleaseproducten. De brief zal naar verwachting de Kamer op woensdagmorgen 25 juni 2003 bereiken.
Griffier : R.F. Berck
Tot woendag !!
Zet je naam hieronder als je wilt komen om nogmaals duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat ook op politiek niveau er maatregelen genomen worden die voor ons van groot belang zijn!(Ik noem alleen al de mogelijkheid dat verdere incasso voorlopig wordt opgeschort)
-
L. Blok
Re: De Minister wikt en weegt en wil zoeken naar een oplossing:h
Even een aanvulling op bovenstaand bericht. Er kunnen 90 mensen in de Thorbeckezaal, dat zijn er 6 minder dan verleden week in de Troelstrazaal.
-
Ralph
Beste Hans2, mijnheer Blok et all,
Ik ben d'r (weer) bij.
Kijk d'r naar uit om jullie allemaal weer te zien.
Tot woensdag!
Mazzeltov;
Ralph
Ik ben d'r (weer) bij.
Kijk d'r naar uit om jullie allemaal weer te zien.
Tot woensdag!
Mazzeltov;
Ralph
-
Margriet
L.Blok hoe kunnen we er achter komen,hoeveel mensen komen? Groeten Margriet.
-
Hans2
Als er heel veel belangstelling is, is er een mogelijkheid tot volgen van het debat via de interne televisie in nog een andere zaal.
Zoiets moet aangevraagd worden.
Misschien zou in dat geval Pay-Back hier een rol in kunnen spelen.
Zoiets moet aangevraagd worden.
Misschien zou in dat geval Pay-Back hier een rol in kunnen spelen.
-
Hans
Ik vraag me toch af of de weg die Minister Zal wil inslaan met zijn DSI-klachtenprocedure straks de door velen met smart verlangde schadeloosstelling gaat opleveren. Naar ik begreep uit informatie op de site van Leaseverlies en elders, zijn er vorig jaar ongeveer een dozijn klachtprocedures voor de DSI-klachtencommissie over aandelenlease behandeld, waarvan er, volgens mij, maar één ten voordele van de klager is beslecht. Alle andere klachten zijn afgewezen. Vermoedelijk zal het straks ook zo gaan. Het enige wat Zalm dan heeft bereikt, is dat de situatie van nu, waarin de Klachtencommissie geen nieuwe klachten in behandeling neemt, wordt beeindigd. Naar mijn inschatting biedt een procedure voor de gewone rechter méér kansen op resultaat. Bovendien schijnt de doorlooptijd van een klacht bij de DSI-klachtencommissie tegenwoordig ook bijna een jaar te zijn, en dat komt al aardig in de buurt van een gemiddelde doorlooptijd van een rechtsgeding voor de gewone rechter van circa anderhalf jaar.
-
Hans2
Ralph
Misschien kun jij andere Hans beantwoorden.
Jij hebt uitgebreide notulen gemaakt.
Wat ik begrepen heb wil de Minister de know how gebruiken van de DSI i.v.m. beleggen, ....zorgplicht... misleiding...enz.
Ondertussen is er ook meer algemene kennis bovenwater gekomen over de slechte manier waarop contracten aan de man zijn gebracht en verkocht.
De DSI wordt in deze ook een adviesorgaan aan de minister.
Gaat een andere rol spelen in deze kwestie ,dan de rol die ze oorpronkelijk speelde als geschillen commissie.
De minister wil de DSI nog meer bevoegdheden geven.
Misschien kun jij andere Hans beantwoorden.
Jij hebt uitgebreide notulen gemaakt.
Wat ik begrepen heb wil de Minister de know how gebruiken van de DSI i.v.m. beleggen, ....zorgplicht... misleiding...enz.
Ondertussen is er ook meer algemene kennis bovenwater gekomen over de slechte manier waarop contracten aan de man zijn gebracht en verkocht.
De DSI wordt in deze ook een adviesorgaan aan de minister.
Gaat een andere rol spelen in deze kwestie ,dan de rol die ze oorpronkelijk speelde als geschillen commissie.
De minister wil de DSI nog meer bevoegdheden geven.
-
Ralph
In antwoord aan Hans en aanvulling op Hans2.
De minister wil de mogelijkheden bekijken van zowel een groep van wijze mannen/vrouwen als een speciale commissie van de DSI. Naar dit laatste gaat zijn voorkeur uit.
Deze commissie zal dan breder de zaak bekijken dan wat de DSI momenteel doet (goed verwoord Hans2!).
Overigens heb ik begrepen, en ook in here gepost, zonder respons, dat je na de uitspraak van de DSI, nog steeds naar de rechter kan stappen.
Doel van dit alles is om een zo goed als kosteloos alternatief te bieden, de minister noemde nadrukkelijk nog eens de hoge kosten voor rechtshulp, dit alles binnen een redelijke termijn. Wat hij hieronder verstaat zal a.s. woensdag wel duidelijk worden.
Anyway de minister, en ook de meeste commissie leden, waren het wel over een punt eens, en dat is dat er veel zo niet alles mis is (geweest) met de zorgplicht. Zowaar een sterk punt.
Persoonlijk, Hans, maar ook anderen, zou ik afwachten tot wat er a.s. woensdag besproken word. Op basis hiervan zou ik een plan de campagne opstellen.
Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Na woensdag zal ik beide aantekeningen uitwerken en naar mijnheer Blok, Pay-Back en SLV verzenden.
Mazzeltov;
Ralph
De minister wil de mogelijkheden bekijken van zowel een groep van wijze mannen/vrouwen als een speciale commissie van de DSI. Naar dit laatste gaat zijn voorkeur uit.
Deze commissie zal dan breder de zaak bekijken dan wat de DSI momenteel doet (goed verwoord Hans2!).
Overigens heb ik begrepen, en ook in here gepost, zonder respons, dat je na de uitspraak van de DSI, nog steeds naar de rechter kan stappen.
Doel van dit alles is om een zo goed als kosteloos alternatief te bieden, de minister noemde nadrukkelijk nog eens de hoge kosten voor rechtshulp, dit alles binnen een redelijke termijn. Wat hij hieronder verstaat zal a.s. woensdag wel duidelijk worden.
Anyway de minister, en ook de meeste commissie leden, waren het wel over een punt eens, en dat is dat er veel zo niet alles mis is (geweest) met de zorgplicht. Zowaar een sterk punt.
Persoonlijk, Hans, maar ook anderen, zou ik afwachten tot wat er a.s. woensdag besproken word. Op basis hiervan zou ik een plan de campagne opstellen.
Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Na woensdag zal ik beide aantekeningen uitwerken en naar mijnheer Blok, Pay-Back en SLV verzenden.
Mazzeltov;
Ralph
-
dhr.a de croos
allemaal,het enige waar de minister en de commisies naar kijken is wat kost dit?,hoeveel schade is er € en heeft het een rol-uit-systeem""lening of hypotheek"".
-
jaap
De insteek van de minister zal zijn "rust aan het front",
dus als een beslssing vooruitgeschoven wordt of als DSI beslist dat wij fout zaten heeft hij zijn doel bereikt.
De insteek van een advocaat zal zijn dat Dexia verantwoordelijk is voor onze restschuld en betaalde maandtermijnen.
Gelukkig houdt de SP (en wij) alles in de gaten maar er moet geen weg afgesloten worden voor ons.
dus als een beslssing vooruitgeschoven wordt of als DSI beslist dat wij fout zaten heeft hij zijn doel bereikt.
De insteek van een advocaat zal zijn dat Dexia verantwoordelijk is voor onze restschuld en betaalde maandtermijnen.
Gelukkig houdt de SP (en wij) alles in de gaten maar er moet geen weg afgesloten worden voor ons.
-
jaap
De insteek van de minister zal zijn "rust aan het front",