LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De spaarselect killer

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rob

De spaarselect killer

Ongelezen bericht door Rob »

Dit is mijn eerste stap naar buiten met mijn ellende, ik heb pas vorige week ontdekt hoe diep ik in de puree zit.
Baas boven baas ? Het kan altijd erger

Ook ik heb mijn overwaarde van ons huis (109000 gulden) via het advies van de spaarselect aasgier in een depot laten zetten.
De bedoeling was dat dit depot gedurende 5 jaar de leasekosten zou
opbrengen van het leasecontract voor een omvangrijke aandelenpot. Echter ik had er geen weet van dat
dit depot ook op de markt belegd was ! En nou... over een maand, 2,5 jaar eerder als gepland, is hij leeg en moet ik ineens 953 euro per maand gaan bijbetalen.
Met een gezin met 3 studerend/schoolgaande thuiswoners kan ik al geen euro meer extra uitgeven en lenen op een compleet verpand huis is ook geen optie.
Daarnaast heb ik via dezelfde "spaar adviseur" nog voor 78000 gulden aandelen laten leasen welke over 2 maanden moeten worden terugbetaald.

Ik zie op dit moment nog geen uitweg.
Het gaat hier al niet meer om geld terugkrijgen maar overleven!

Alle inzendigen op deze site van lotgenoten steunen mijn moreel wel maar bieden mij nog geen uitweg.

Voor mij is er maar een mogelijkheid: procederen tot het bittere eind! Ik denk dat alleen door de krachten te bundelen er een kans bestaat om het pleit te winnen.
Ik ga me dan ook opgeven bij Payback, Leaseverlies en wat dies meer, hoewel ik vind dat dit niet mijn actiebehoefte dekt.

Het lijkt mij wel wat als mensen met een SS(Spaarselect) Persoonlijk Financieel Plan van gelijke strekking en signatuur zelf kunnen samenspannen in een juridische procedure al of niet met steun van bovengenoemde stichtingen.

Ik hoop dat iemand mij wat goede adviezen aan de hand kan doen.

Sonja

Re: De spaarselect killer

Ongelezen bericht door Sonja »

Hoi Rob,
Geef je zo snel als mogelijk op bij die stichtingen.
Zolang de rechtzaak loopt, hoef je volgens mij (nog) niet te betalen.
Er zijn nu al gevallen op tv, over een maand worden
organisaties als breekijzer, kassa etc. overstelpt met
soortgelijke situaties als de jouwe, en over 2 of 3 maanden
is het helemaal feest.
Wacht af.
Sterkte, Sonja.

piet

Ongelezen bericht door piet »

Hallo Rob,
Ook ik heb een overwaarde effect via spaar select afgesloten.In mijn geval 102000 gulden. Nu ook depot leeg, hoofdsom staat op 40000 euro verlies, de tweede hypotheek kan ik ook niet meer aflossen, betaal zelf de maandelijkse rente hierover en ben ook nog in het bezit van een winstverdriedubbelaar die op 25000 euro verlies staat.
Ik heb me aangesloten bij leaseverlies, eegalease en de vereniging PAYBACK.
Als je kijk op www.pay-back.nl zie je dat er voor gedupeerden van spaar select een aparte commissie is die zich hier mee bezig houdt.
Wil je meer advies mail naar [email protected]
Sterkte en groeten,
Piet

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Als ik bovenstaande bedragen zie, dan hoef ik niet meer te zeuren over een restschuld van ongeveer 5500 euro....
Sterkte allemaal.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Hallo Sonja en Piet,

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden.

Sonja, ik zag jouw afhandelingsvoorstel in dit forum: Dexia betaalt alle rente terug en wij nemen de aandelen over. ik ook al allerlei mogelijke oplossingen zitten te bedenken van alles terugdraaien to de pijn samen delen (met Dexia). Maar zijn er oplossingsrichtingen bekend?
Sturen bovengenoemde stichtingen aan op bepaalde schikkingen?
Deze vraag richt ik aan alle forum lezers. Wie kan daar iets op zeggen?

nadia

Ongelezen bericht door nadia »

Hallo Rob,

Volgens mij zijn er nog geen van dat soort schikkingen gedaan. Wel wou ik even zeggen, dat ik (zelf ll-gedupeerd) erg schrok van je verhaal. Ik wil je dus bij deze heel veel sterkte wensen en zeker voor jou dat er een oplossing komt want dit is een schande!

Ruud930

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Ik heb ALS STUDENT zijnde 18.000 euro schuld momenteel, gelukkig lopen mijn plannen nog 1 en 2 jaar, maar dan nog zal mijn schuld boven de 10.000 euro uitkomen!
Ik heb al moeite om mijn maand termijnen a 225 euro per maand te voldoen, hoe verwacht Dexia dan dat ik die 10.000 euro dan ga ophoesten?

Het enigste wat ik nog kan is hopen op Stichting Leaseverlies en hopen dat ik d.m.v. de hardheidsclausule mijn schuld krijg weggescholden.
Voor mij is het (momenteel) een hopeloze situatie en zie ik nog geen licht aan het einde van de tunnel, het lijkt me eerder een bodemloze put!!

m.v.g. Ruud

el

Ongelezen bericht door el »

Ruud930 als je met de hardheidsclausule in zee gaat moet je
het aanbod tekenen hetgeen betekent dat je af moet zien van
juridische stappen en dus de Stichting Leaseverlies niets
meer voor je kan doen.

el

Ruud930, dit betekent ook nog eens dat je voor iets tekent waarvan je niet eens weet wat het voorstel is.
Je tekent dus je eigen doodvonnis want van de commissie van seniele oude witte boorden criminelen hoef je niet zoveel te verwachten.
Als ze vinden dat jij het makkelijk kunt betalen dan heb je geen poot meer om op te staan en kun je niets meer doen.

WH

Ongelezen bericht door WH »

Rob en Piet,
Als ik in jullie schoenen stond zou ik niet op een collectieve uitspraak wachten. Dat kan nog jaren duren. Mijn advies is: Ga naar een Bureau voor Rechtshulp en overleg met hun of het niet zinvoller is individueel een juridische procedure te starten. Met deze hoge schulden kun je, zo lijkt mij, toch geen jaren wakker blijven liggen. Laat je eerst heel goed voorlichten. Daarnaast kun je je volgens mij ook bij de st. Legioverlies aanmelden. Een extra kans op genoegdoening.
Veel sterkte en wijsheid.
WH

el

Rob voor jou ook een vreselijke situatie, ik zit min of meer indezelfde problemen als jij.
Kijk even op de site van Leaseleed (en adviesverlies) of
zij wat voor je kunnen doen.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Rob, graag gedaan.
Richtlijnen, ik weet het niet officieel.
Ik zit gewoon zelf te denken wat schappelijk is
voor beide partijen , die eventueel in de
rechtzaak te gebruiken zijn.
Het kan gewoon niet zo zijn dat we 100% terugkrijgen,
wat ik wel hoop, want dit is misdaad.
In het uiterste geval kan mijn voorstel eventueel
aangevoerd worden.
Gewoon meedenken en nadenken wat je zelf acceptabel zou
vinden.
Sterkte. Sonja.

Gesloten