LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Stichting reageerd nergens op, wat nu te doen???
De Stichting reageerd nergens op, wat nu te doen???
Beste forumlezers,
Vooropgesteld dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb
omdat ik (nog) geen lid ben van de Stichting, constateer ik
dat vooral de laatste weken steeds meer berichten op het fo-
rum verschijnen waarbij gedupeerden steeds vaker een oproep
doen aan de Stichting omdat bij diverse van de gedupeerden het water tot aan de lippen staat. Helaas blijft de Stich- ting zwijgen in alle talen en blijkbaar heeft dit tot gevolg
dat er nu, naast de Stichting, een vereniging is opgericht die ook voor de belangen van de gedupeerden op wilt komen. Tevens las ik zaterdag jl. dat er wat mensen het initiatief hadden genomen om te onderzoeken of er mogelijkheden waren om individueel te gaan procederen en zojuist las ik dat om een of andere reden dit initiatief alweer is gecanceld. Ook een familie in Deventer wil gemeenschappelijk iets onderne- men voor gedupeerden met een product van Aegon.
In mijn ogen zijn al deze initiatieven begrijpelijk maar een
versnippering van krachten en kan dat alleen maar leiden tot
grote misverstanden.
Zelf heb ik direct nadat Legio eindelijk mij had meegedeeld
dat zij, op de protestbrief van Radar, alle aansprakelijk-
heid afwezen, een klaagschrift ingediend bij DSI. Dit is ook
de reden dat ik (nog) geen lid ben van de Stichting om be-
paalde zaken niet te doorkruisen.
Ondanks mijn (nog) niet lid zijn, wil ik toch meedenken om
al de mensen die de Stichting om reactie gevraagd hebben op
de precaire situatie waarin men verkeerd of binnenkort komen
te verkeren, om de Stichting te verzoeken daar nu eens op te
reageren. Daar is deze Stichting toch voor opgericht en be-
talen mensen de 45 euro voor. Dit doen ze toch niet om niets
meer van deze Stichting te vernemen, zeker als de bedragen
van hun verlies hen in financiële problemen brengen. Of zie
ik dit helemaal verkeerd?
De Stichting heeft verwachtingen gewekt en zal toch ééns moeten reageren?
Enkele mensen op dit forum hebben ook al verklaard dat men herhaald diverse malen e-mails heeft gestuurd aan de Stich- ting met vragen, maar daar geen antwoord op krijgen.
Ook heb ik al vele noodkreten van mensen zien staan waarbij
men zegd: "Stichting doe iets."
Hoe zouden we de Stichting - dat zijn toch in principe de leden - zover kunnen krijgen dat men naar hun leden toe nu eens enige informatie te verstrekken en antwoord te geven op de meest urgente vragen i.v.m. financiële problemen?
Mijn voorstel zou kunnen zijn dat ieder die vindt dat de Stichting nu eens wat informatie moet verstrekken, een e-mail te zenden en hun hierom verzoeken. Als vele mensen uit dit forum dat zouden doen dan moet dat toch effect hebben.
Wellicht zijn er forumlezers met nog andere ideeën. Deze nodig ik uit om hier te reageren!!
Het e-mailadres van de Stichting is:
[email protected]
m.v.g.
L. Blok
Vooropgesteld dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb
omdat ik (nog) geen lid ben van de Stichting, constateer ik
dat vooral de laatste weken steeds meer berichten op het fo-
rum verschijnen waarbij gedupeerden steeds vaker een oproep
doen aan de Stichting omdat bij diverse van de gedupeerden het water tot aan de lippen staat. Helaas blijft de Stich- ting zwijgen in alle talen en blijkbaar heeft dit tot gevolg
dat er nu, naast de Stichting, een vereniging is opgericht die ook voor de belangen van de gedupeerden op wilt komen. Tevens las ik zaterdag jl. dat er wat mensen het initiatief hadden genomen om te onderzoeken of er mogelijkheden waren om individueel te gaan procederen en zojuist las ik dat om een of andere reden dit initiatief alweer is gecanceld. Ook een familie in Deventer wil gemeenschappelijk iets onderne- men voor gedupeerden met een product van Aegon.
In mijn ogen zijn al deze initiatieven begrijpelijk maar een
versnippering van krachten en kan dat alleen maar leiden tot
grote misverstanden.
Zelf heb ik direct nadat Legio eindelijk mij had meegedeeld
dat zij, op de protestbrief van Radar, alle aansprakelijk-
heid afwezen, een klaagschrift ingediend bij DSI. Dit is ook
de reden dat ik (nog) geen lid ben van de Stichting om be-
paalde zaken niet te doorkruisen.
Ondanks mijn (nog) niet lid zijn, wil ik toch meedenken om
al de mensen die de Stichting om reactie gevraagd hebben op
de precaire situatie waarin men verkeerd of binnenkort komen
te verkeren, om de Stichting te verzoeken daar nu eens op te
reageren. Daar is deze Stichting toch voor opgericht en be-
talen mensen de 45 euro voor. Dit doen ze toch niet om niets
meer van deze Stichting te vernemen, zeker als de bedragen
van hun verlies hen in financiële problemen brengen. Of zie
ik dit helemaal verkeerd?
De Stichting heeft verwachtingen gewekt en zal toch ééns moeten reageren?
Enkele mensen op dit forum hebben ook al verklaard dat men herhaald diverse malen e-mails heeft gestuurd aan de Stich- ting met vragen, maar daar geen antwoord op krijgen.
Ook heb ik al vele noodkreten van mensen zien staan waarbij
men zegd: "Stichting doe iets."
Hoe zouden we de Stichting - dat zijn toch in principe de leden - zover kunnen krijgen dat men naar hun leden toe nu eens enige informatie te verstrekken en antwoord te geven op de meest urgente vragen i.v.m. financiële problemen?
Mijn voorstel zou kunnen zijn dat ieder die vindt dat de Stichting nu eens wat informatie moet verstrekken, een e-mail te zenden en hun hierom verzoeken. Als vele mensen uit dit forum dat zouden doen dan moet dat toch effect hebben.
Wellicht zijn er forumlezers met nog andere ideeën. Deze nodig ik uit om hier te reageren!!
Het e-mailadres van de Stichting is:
[email protected]
m.v.g.
L. Blok
Re: De Stichting reageerd nergens op, wat nu te doen???
Even mierenneuken: je hebt het ovre de leden van de stichting, maar een stichting heeft geen leden. Alleen een vereniging heeft leden...
Beste Michel,
Het is alweer een jaar of tig geleden,dat ik van de HBS afkwam en niet niet zo goed meer op de hoogte ben van rechts- en wetskennis: Wil jij mij even uitleggen wat een Stichting precies inhoudt, behalve dat een Stichting geen winst mag maken, weet ik er niets van.
Op de site van StichtingLeaseverlies onder Welkom bij Let op: Uw persoonlijke vragen. Staat:
De Stichting streeft ernaar om de aangesloten leden die niet beschikken over toegang tot het internet etc. Als het waar is wat jij schrijft, dan weet de Stichting er ook niets van of wel ?
Albert
Het is alweer een jaar of tig geleden,dat ik van de HBS afkwam en niet niet zo goed meer op de hoogte ben van rechts- en wetskennis: Wil jij mij even uitleggen wat een Stichting precies inhoudt, behalve dat een Stichting geen winst mag maken, weet ik er niets van.
Op de site van StichtingLeaseverlies onder Welkom bij Let op: Uw persoonlijke vragen. Staat:
De Stichting streeft ernaar om de aangesloten leden die niet beschikken over toegang tot het internet etc. Als het waar is wat jij schrijft, dan weet de Stichting er ook niets van of wel ?
Albert
beste Albert,
een hele goede opmerking. De Stichting mag GEEN winst maken.
Kan me toch niet voorstellen dat een half jaar onderhandelen 1,3 miljoen euro kost of wel dan????
Heb al eerder gezegt als ik voor het einde van het jaar niks heb gehoord ga ik mijn euro 45,- terugclaimen.
Ik vind het een belachelijke zaak dat we zoveel moeten betalen en we nog niks hebben gehoord.
En dat ze op e-mails gewoon niet reageren.
ik begin langzamerhand het vertrouwen in de Stichting Leaseverlies kwijt te raken, denk dat ze niks kunnen bereiken.
En het feit dat sommige me weer een DOEMDENKER zullen noemen neem ik hierbij graag voor lief.
mvg Wobbe
een hele goede opmerking. De Stichting mag GEEN winst maken.
Kan me toch niet voorstellen dat een half jaar onderhandelen 1,3 miljoen euro kost of wel dan????
Heb al eerder gezegt als ik voor het einde van het jaar niks heb gehoord ga ik mijn euro 45,- terugclaimen.
Ik vind het een belachelijke zaak dat we zoveel moeten betalen en we nog niks hebben gehoord.
En dat ze op e-mails gewoon niet reageren.
ik begin langzamerhand het vertrouwen in de Stichting Leaseverlies kwijt te raken, denk dat ze niks kunnen bereiken.
En het feit dat sommige me weer een DOEMDENKER zullen noemen neem ik hierbij graag voor lief.
mvg Wobbe
Wat maken mensen toch veel taalfouten. Het valt me op dat de Stichting nergens op reageert.
Uit het Burgelijk Wetboek:
Art. 2.26 lid 1: De vereniging is een rechtspersoon met leden die is gericht op een bepald doel (...)
lid 3: een vereniging mag geen winst onder haar leden verdelen.
Art. 2.285 lid 1: Een stichting is een door een rechtshandeling in het leven geroepen rechtspersoon, welke geen leden kent en beoogt met behulp van een daartoe bestemd vermogen een in de statuten vermeld doel te verwezenlijken.
Het is mij dan ook niet duidelijk waarom de Stichting het zelf wel over leden heeft...
Een stichting mag overigens, evenals een vereniging WEL winst maken, het mag echter geen winstoogmerk hebben. (Als ze geen winst zouden mogen maken, zou alleen een winst van 0 of verlies toegestaan zijn, en een organisatie die permanent verlies maakt gaan op den duur failliet, vandaar.) Er zijn wel grote beperkingen gesteld aan de mogelijkheid tot het uitkeren van een eventuele winst (zie bijv. het hierboven genoemde lid 3 van art. 2.26). Die 1,3 mln is dan ook nog lang niet op, maar dit wordt wel gebruikt om alle kosten te betalen. Die zullen bij de Stichting Leaseverlies voornamelijk bestaan uit rekeningen van het advocatenbureau. Ik zou hen geen oplichters of zakkenvullers oid willen noemen zoals sommigen hier doen, zij doen slechts hun werk. Wel is het zo dat zij er niet slechter van zullen worden...
Art. 2.26 lid 1: De vereniging is een rechtspersoon met leden die is gericht op een bepald doel (...)
lid 3: een vereniging mag geen winst onder haar leden verdelen.
Art. 2.285 lid 1: Een stichting is een door een rechtshandeling in het leven geroepen rechtspersoon, welke geen leden kent en beoogt met behulp van een daartoe bestemd vermogen een in de statuten vermeld doel te verwezenlijken.
Het is mij dan ook niet duidelijk waarom de Stichting het zelf wel over leden heeft...
Een stichting mag overigens, evenals een vereniging WEL winst maken, het mag echter geen winstoogmerk hebben. (Als ze geen winst zouden mogen maken, zou alleen een winst van 0 of verlies toegestaan zijn, en een organisatie die permanent verlies maakt gaan op den duur failliet, vandaar.) Er zijn wel grote beperkingen gesteld aan de mogelijkheid tot het uitkeren van een eventuele winst (zie bijv. het hierboven genoemde lid 3 van art. 2.26). Die 1,3 mln is dan ook nog lang niet op, maar dit wordt wel gebruikt om alle kosten te betalen. Die zullen bij de Stichting Leaseverlies voornamelijk bestaan uit rekeningen van het advocatenbureau. Ik zou hen geen oplichters of zakkenvullers oid willen noemen zoals sommigen hier doen, zij doen slechts hun werk. Wel is het zo dat zij er niet slechter van zullen worden...
Beste Michiel,
Duidelijk en bedankt.
Albert
Duidelijk en bedankt.
Albert
Beste heer Blok,
Ik heb een email gestuurd naar [email protected]
Ik denk dat ze weer niet zullen reageren, maar zoals u zegt als iedereen nou eens een mailtje hier naar toe stuurt, moeten ze toch eens een keer reageren.
Ik heb ze ook gevraagd om een keer op dit forum te gaan kijken en hier eens een reactie van hun kant op te geven.
Of dat ze op hun site eens antwoorden geven op de vele vragen op dit forum.
Nou we wachten maar weer af.
M.v.g.
Yang
Ik heb een email gestuurd naar [email protected]
Ik denk dat ze weer niet zullen reageren, maar zoals u zegt als iedereen nou eens een mailtje hier naar toe stuurt, moeten ze toch eens een keer reageren.
Ik heb ze ook gevraagd om een keer op dit forum te gaan kijken en hier eens een reactie van hun kant op te geven.
Of dat ze op hun site eens antwoorden geven op de vele vragen op dit forum.
Nou we wachten maar weer af.
M.v.g.
Yang
Een vereniging heeft leden en kan dus contributie vragen aan haar leden. Volgens de wet kan een stichting geen leden hebben. Daarom is er bij een stichting volgens mij sprake van een donatie en geen contributie. Een donatie heeft naar mijn mening een vrijwillig karakter. De stichting stelt echter de betaling van € 45 bij aanmelding verplicht. Kan/ mag dit? Niet dat de betaling van € 45 zo veel geld is, maar gezien het aantal aanmeldingen loopt de stichting aardig binnen.
De stichting kan deze betaling wel degelijk verplicht stellen. Een stichting is een rechtspersoon met een doel, net als bijv. een BV. Het verschil is dat een stichting geen winstoogmerk heeft. Dat sluit niet uit dat de stichting tegen betaling een dienst (of product) aanbiedt. In dit geval biedt de stichting aan om je te helpen om een schadevergoeding van Legio te krijgen, en daarvoor betaal jij de stichting.