In 1998 heb ik een effectenlease-contract afgesloten bij Legio welk in 2001 is afgelopen. Het ging daarbij om het product winstverdriedubbelaar. De daarbijbehorende maandlast bedroeg circa 110 euro.
Deze winstverdriedubbelaar heeft mij in ernstige mate schade doen lijden, ondermeer door onderstaande punten. Mijn totale inleg is plusminus f. 8650,- geweest, waarvan ik uiteindelijk slechts f 150,- terug heb gezien.
Legio stelt zich op het standpunt dat de waarde van effecten ten alle tijde kan fluctueren.
Echter ten tijde van de dramatische beursgang acht ik Legio verantwoordelijk voor het beheer van mijn aandelen en de actuele waarde.
Ik vind dat legio mij tijdig had kunnen waarschuwen voor een dramatische koersval, zeker als deze het totaalbedrag van mijn inleg nadert, waardoor Legio mij verlies had kunnen besparen.
Legio is immers thuis op de aandelenmarkt, ik ben dat als consument niet. Ik ga er daarom van uit dat Legio alles in haar mogelijkheid doet om mijn belangen te behartigen en mijn winsten veilig te stellen. Dat is tenminste het profiel dat Legio van zichzelf schetst in haar reclamecampagnes, en nu het om zoveel geld gaat is dat wel het minimum dat de consument van Legio mag verwachten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de verantwoordelijkheid van Legio
Re: de verantwoordelijkheid van Legio
Hallo Roger
Ik ben het met je eens.
Legio heeft net als wij O O K een verantwoordelijkheid.
Men werp zich op als deskundige, wil daar ook geld aan verdienen, en als het dan mis gaat en mensen in de ellende
zitten dan trekken ze daar hun handen van af.
Niet erg fraai!
Nu even dit. Een aantal mensen hadden een verdubbelaar.
Die loopt in principe 5 jaar. na 2-3 jaar stond deze op een
hoge winst. Verschillende mensen hebben toen gezegd:
"Verkoop de aandelen maar, wij betalen de resterende
termijnen wel"
Wilde men niet!
Wat "men" de mensen dus, waren geen eigenaar.
Maar, of wij nou eigenaar zijn of Legio, en Legio verkoopt
en zet dat geld op een rekening dat maakt toch niet uit.
Waarom heeft men daar geen gevolg aan gegeven?
Dat maakt het allemaal zo raadselachtig
groet
Revo
Ik ben het met je eens.
Legio heeft net als wij O O K een verantwoordelijkheid.
Men werp zich op als deskundige, wil daar ook geld aan verdienen, en als het dan mis gaat en mensen in de ellende
zitten dan trekken ze daar hun handen van af.
Niet erg fraai!
Nu even dit. Een aantal mensen hadden een verdubbelaar.
Die loopt in principe 5 jaar. na 2-3 jaar stond deze op een
hoge winst. Verschillende mensen hebben toen gezegd:
"Verkoop de aandelen maar, wij betalen de resterende
termijnen wel"
Wilde men niet!
Wat "men" de mensen dus, waren geen eigenaar.
Maar, of wij nou eigenaar zijn of Legio, en Legio verkoopt
en zet dat geld op een rekening dat maakt toch niet uit.
Waarom heeft men daar geen gevolg aan gegeven?
Dat maakt het allemaal zo raadselachtig
groet
Revo
Ik kan het niet met bovenstaande schrijvers eens zijn.
Als je goed gelezen hebt, weet je hoe het product in elkaar zit. Tussentijds ophouden kan niet bij een winstverdriedubbelaar doordat er optiecontracten op geschreven zijn. Bij afsluiting worden naast de aandelen put opties geschreven en call opties gekocht. Pas als deze contracten aflopen kan de onderliggende waarde worden verkocht.
Als je goed gelezen hebt, weet je hoe het product in elkaar zit. Tussentijds ophouden kan niet bij een winstverdriedubbelaar doordat er optiecontracten op geschreven zijn. Bij afsluiting worden naast de aandelen put opties geschreven en call opties gekocht. Pas als deze contracten aflopen kan de onderliggende waarde worden verkocht.
Winst verdubbelaar legio.
Ja, de meeste mensen wisten waar ze aan begonnen, alleen werd alles zo gebracht dat je er niet bij stilstond dat je ook nog eens je inleg kwijt kon raken. Wij zijn onze inleg FL 12.000,- kwijt en mogen in aug. 2002 ook nog bijbetalen.
Mijn mening: Een goed beheerder verkoopt tijdig, eventueel in overleg en schaft misschien iets anders (voor de klant) aan, ondanks eventuele opties.
Ja, de meeste mensen wisten waar ze aan begonnen, alleen werd alles zo gebracht dat je er niet bij stilstond dat je ook nog eens je inleg kwijt kon raken. Wij zijn onze inleg FL 12.000,- kwijt en mogen in aug. 2002 ook nog bijbetalen.
Mijn mening: Een goed beheerder verkoopt tijdig, eventueel in overleg en schaft misschien iets anders (voor de klant) aan, ondanks eventuele opties.
Stellling: U heeft een leasecontract, looptijd 3/5 jaar. In jaar 2/3 heeft u een mooie winst opgebouwd en voor de toekomst ziet het er minimaal even goed uit. Er is bijna niemand te vinden die dan stopt, want de winst smaakt naar meer.
Conclusie: Geef anderen niet de schuld van uw eigen hebberigheid
Conclusie: Geef anderen niet de schuld van uw eigen hebberigheid