| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexia-aanklacht
-
Rustig
Dexia-aanklacht
Dexia heeft aangifte gedaan wegens ernstige bedreigingen door tientallen gedupeerden in het afgelopen jaar.
Dexia leest mij in het forum dus kunnen sommigen die hier schrijven maar beter zorgen, dat ze op hun woordkeuze passen.
Er wordt weer hevig met modder gesmeten en mensen spelen het weer erg op de man.
Dit is waar ik voor wil waarschuwen.
Rustig.
Dexia leest mij in het forum dus kunnen sommigen die hier schrijven maar beter zorgen, dat ze op hun woordkeuze passen.
Er wordt weer hevig met modder gesmeten en mensen spelen het weer erg op de man.
Dit is waar ik voor wil waarschuwen.
Rustig.
Re: Dexia-aanklacht
Dat zijn neem ik aan, persoonlijke bedreigingen richting Bruneel geweest. Soortgelijke taal hier op het forum wordt zover ik kan zien, snel verwijderd.
Ik kan me niet voorstellen dat die mensen die hier bedreigingen zouden hebben geuit, daar inmiddels niet van op de hoogte zouden zijn gesteld door een eventuele aanklacht tegen hen ??!!
Blijven dus over de mensen die in de toekomst soortgelijke dingen willen neerzetten: zoals ik al zei, die berichten worden over het algemeen snel verwijderd door de redactie en krijgen, vermoed ik, een waarschuwing.
Op een forum kunnen emoties hoog oplopen. Beter dat die dingen hier geplaatst worden zodat er nog enige controle op is dan in een persoonlijke brief aan Dexia. Dat is in het geheel niet de bedoeling.
Luc
Blijven dus over de mensen die in de toekomst soortgelijke dingen willen neerzetten: zoals ik al zei, die berichten worden over het algemeen snel verwijderd door de redactie en krijgen, vermoed ik, een waarschuwing.
Op een forum kunnen emoties hoog oplopen. Beter dat die dingen hier geplaatst worden zodat er nog enige controle op is dan in een persoonlijke brief aan Dexia. Dat is in het geheel niet de bedoeling.
Luc
-
gast3
Dat is zo of zouden ze Dexia bellen of schrijven ???????
Dan ben je natuurlijk wel verkeerd bezig. Frustraties het is moeilijk.
Joop
Dan ben je natuurlijk wel verkeerd bezig. Frustraties het is moeilijk.
Joop
Aangifte Dexia van bedreiging
AMSTERDAM, vrijdag
Enkele tientallen boze bezitters van aandelenleaseproducten hebben Dexia Bank in het afgelopen jaar zodanig bedreigd dat de bank aangifte heeft gedaan.
Dit stelde topman Dirk Bruneel gisteravond bij Nova. De boze klanten zijn in de problemen geraakt met producten van Dexia-dochter Legio Lease, waarbij zij belegden met geleend geld. Door de ingezakte effectenbeurs blijft het merendeel nu zitten met een restschuld. Bruneel vindt het onterecht dat minister Zalm (Financiën) Dexia onlangs heeft opgeroepen tot uitstel van de incassoprocedures om deze schulden te innen. „We zijn onze klanten al voldoende tegemoet gekomen.”
bron: © de telegraaf van 29-8-2003
AMSTERDAM, vrijdag
Enkele tientallen boze bezitters van aandelenleaseproducten hebben Dexia Bank in het afgelopen jaar zodanig bedreigd dat de bank aangifte heeft gedaan.
Dit stelde topman Dirk Bruneel gisteravond bij Nova. De boze klanten zijn in de problemen geraakt met producten van Dexia-dochter Legio Lease, waarbij zij belegden met geleend geld. Door de ingezakte effectenbeurs blijft het merendeel nu zitten met een restschuld. Bruneel vindt het onterecht dat minister Zalm (Financiën) Dexia onlangs heeft opgeroepen tot uitstel van de incassoprocedures om deze schulden te innen. „We zijn onze klanten al voldoende tegemoet gekomen.”
bron: © de telegraaf van 29-8-2003
Het programma om "PDF" bestanden te lezen is gratis te downloaden op;
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
Mvg Pieter
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
Mvg Pieter
-
elisabeth
Uit het stukje van de telegraaf lees ik dat het inderdaad Bruneel niet duidelijk is hoeveel leed er berokkend is aan de mensen. Maar dat wisten we al. Dat werd gisterenavond ook al duidelijk. Het is kennelijk moeilijk om tot hem door te dringen, als hij dat wat Zalm aan het doen is ook al onterecht vindt. Hij neemt het niet eens van Zalm aan en hij heeft daar zijn redenen voor. Ik zou ook niet graag in zijn schoenen staan. Het vuur komt nu nader aan zijn schenen. En er is volgens mij een oplossing in zicht!!! Als je goed de lichtpuntjes goed in de gaten houd. Dat is wat we met zijn allen kunnen doen. En wanneer en hoe de oplossing zal komen........
Ik wens iedereen geduld en wijsheid toe, rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
Ik wens iedereen geduld en wijsheid toe, rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
-
elisabeth
Ik ben een beetje achterlijk op computergebied. (ook met al die virussen tegenwoordig, hou ik het het liefst maar zo simpel mogelijk) Krijg het niet voor elkaar om de brief van Bruneel aan p.b. te pakken te krijgen.
Is het een idee om hem op het forum van pay-back te zetten?
Bedankt alvast
Is het een idee om hem op het forum van pay-back te zetten?
Bedankt alvast
-
Gast
Forum
Gedragsregels Uitleg Zoeken Registreer Profiel Inloggen
Overzicht forums/Legio Lease/Aantijgingen bestursvoorzitter Dexia jegens de vereniging Pa
Gepost door Bericht
Hans2
Gast
Geplaatst op 18 May 2003 13:09 door Hans2
--------------------------------------------------------------------------------
Controlle forum?
Aan: Redactie Trosradar
Betreft:Aantijgingen bestuursvoorzitter Dexia jegens de vereniging PAYBACK
Geachte mevrouw/mijnheer,
Op 27 februari j.l. heeft de vereniging PAYBACK een brief ontvangen van Dhr. Bruneel, bestuursvoorzitter van Dexia Nederland, u wel bekend als een van de hoofdrolspelers in het Legio Lease conflict. Een conflict waarvoor u in het Trosradar forum een plaats heeft ingericht en waar zeer grote belangstelling voor bestaat.
Om nu te voorkomen dat de vereniging PAYBACK tegen gelijkgestemde organisaties zoals Trosradar, Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond wordt uitgespeeld, willen wij u op deze wijze informeren over de genoemde brief en het antwoord dat door de vereniging aan Dexia zal worden gegeven. Voorts willen wij hierbij onze waardering voor het door Trosradar ingerichte forum uitspreken en Trosradar, indien gewenst, een helpende hand aan te bieden bij het verbeteren van toezicht op uitspraken die in het Trosradar forum onder rubriek Legio lease worden gedaan.
In de genoemde brief doet dhr Bruneel zijn beklag over de vereniging PAYBACK onder andere met betrekking tot het mobiliseren van de opinie van Legio Lease gedupeerden in de volgende bewoordingen (letterlijk citaat):
Daarnaast - en dat is zo mogelijk nog zorgelijker - leidt uw actie tot een stemming waarbij er onder meer via op websites geplaatste mededelingen wordt opgeroepen tot allerlei persoonlijke acties waaronder bedreigingen jegens de directie van Dexia. Een bloemlezing: "Een dode Bruneel heeft ook niets aan zijn geld." "Steek er de fik maar in." "We moeten er maar eens wat meer olie op het vuur gaan gooien en eens wat mensen op hun bek slaan." "Als we 1000 man op de been brengen slaan we alles kapot." De Tros heeft inmiddels besloten bepaalde mededelingen van de website te verwijderen.
De vereniging PAYBACK distantieert zich van welke persoonlijke beledigingen richting medewerkers van Dexia dan ook die op het Trosforum of andere fora zijn gepubliceerd. Dergelijke uitlatingen worden ook onder geen beding op het forum van de vereniging zelf getolereerd. Na een extra controle onzerzijds hebben wij geen enkel bericht op ons forum kunnen vinden waar de dhr. Bruneel aan refereert. Ook vindt de vereniging het volslagen onbegrijpelijk dat de aantijging nu tegen PAYBACK is gericht terwijl dhr. Bruneel toch heel duidelijk het forum van de Tros heeft genoemd. De vereniging kan zich dan ook op geen enkele wijze in de brief gestelde aantijgingen herkennen en zal op korte termijn een antwoord met deze boodschap aan dhr. Bruneel doen toekomen.
Bij de vereniging bestaat grote waardering voor het door Trosradar ingerichte forum dat als platform voor discussie door een groot aantal deelnemers wordt bezocht en continu van nieuwe ideekn wordt voorzien. Gezien de reactie van Dhr. Bruneel wordt het klaarblijkelijk ook bij Dexia gezien als een zeer krachtig instrument. Het optimaal in standhouden van uw forum lijkt de vereniging dan ook van het grootste belang.
Helaas is in de afgelopen maanden vaak gebleken dat buiten kantooruren ernstig misbruik van het forum wordt gemaakt. Door plaatsing van berichten waarbij persoonlijke aanvallen en/of onbetamelijk woordgebruik niet wordt geschuwd. Soms met een dermate grootschalige omvang dat de vereniging zich af vraagt of er in een aantal gevallen geen sprake is geweest van een vooropgezette en gecovrdineerde actie. Correctie van dit misbruik heeft helaas in de meeste gevallen pas in een laat stadium plaatsgevonden. Ondanks de talloze verzoeken van vele serieuze lezers hier een andere methode toe te passen van plaatsing van berichten op uw forum, heeft dit tot nu toe er niet toe geleid dat deze methode bij u gehoor vinden en kunnen en worden nog steeds de vreemdste berichten op uw forum geplaatst.
Gezien het grote belang om uw forum als een aantrekkelijke ontmoetingsplaats te blijven behouden, verzoeken wij u om na te gaan of ook buiten kantooruren de toezichthoudende functie kan worden verbeterd. Indien gewenst, willen wij graag meehelpen om dergelijke excessen te voorkomen en staan ervoor open om hierover van gedachte te wisselen.
Met vriendelijke groeten,
namens het bestuur van de
vereniging PAYBACK
http://www.pay-back.nl
Lou Bandystr. 3. 6836 MA Arnhem, Telefoon: 026 3270525. Telefax: 026 3270633, e-mail adres: [email protected], KvK Arnhem: nr. 09130766
****************************DISCLAIMER***********************************
Deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Verstrekking
aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. PAYBACK sluit iedere
aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit electronische verzending.
This e-mail is intended exclusively for the addressee(s), and may not be
passed on to, or made available for use by any person other than the
addressee(s). PAYBACK rules out any and every liability resulting from
any electronic transmission.
****04*******************************************************************
Bijlagen; Brief van Dirk Bruneel, Antwoord aan Dirk Bruneel
Naar boven
Hans2
Gast
Geplaatst op 18 May 2003 13:12 door Hans2
--------------------------------------------------------------------------------
Na het lezen van alle items van dit weekend, dit item er uit gehaald.
Wat een idote,rare reakties zijn er weer geplaatst.
Niet te geloven.
Luc en Ron helemaal met jullie eens!
Hans2
Naar boven
Hans2
Gast
Geplaatst op 18 May 2003 15:54 door Hans2
Bijlage 1: Brief Dhr Bruneel
Bijlage 2: Antwoord Payback
geplaatst door [email protected] op 17-05-2003 om 02:06
[email protected]
"Dirk Bruneel"
-------------------------------------------------------------------------------------
Pay Back
T.a.v. Dhr J.K. Weber
Lou Bandystraat 3
6836 MA Arnhem
Amsterdam, 27 februari 2003 Onze ref.: DBRU/JOST
Geachte heer Weber,
Recente ontwikkelingen met betrekking tot de Legio Lease-zaak nopen de directie
van Dexia Bank Nederland N.V. ("Dexia") het navolgende bij u aan de orde te stellen.
Diverse acties ten behoeve van cliënten van Legio Lease leiden er toe dat grote
verwarring dreigt te ontstaan omtrent de alternatieven die deze cliënten hebben.
Immers, deze cliënten worden met grote stelligheid opgeroepen om het Dexia
Aanbod niet te aanvaarden, terwijl er tenminste grote risico's aan procederen zijn
verbonden zonder dat voldoende op die risico's wordt gewezen. Dexia meent met het
Dexia Aanbod een fatsoenlijke oplossing aangeboden te hebben. Dexia zal uiteraard
bij diegenen die het Dexia Aanbod niet aanvaarden haar vorderingen langs
gerechtelijke weg incasseren.
In de berichtgeving die van de geadresseerden van deze brief uitgaat - of onder hun
verantwoordelijkheid plaatsvindt - wordt de suggestie gewekt dat de door de Stichting
Leaseverlies aanhangig gemaakte zaak op grond van misleidende reclame zal
resulteren in een generieke uitspraak die alle cliënten een aanspraak op
schadevergoeding geeft. Die suggestie is onjuist. Het valt bepaald niet uit te sluiten
dat voor elk product en voor elke cliënt, afgemeten op de persoonlijke situatie, zal
moeten worden aangetoond of er enige aanspraak op schadevergoeding bestaat en,
zo ja, wat daarvan de omvang is. Aan deze vervolgprocedure zullen voor cliënten
opnieuw kosten en risico's verbonden zijn waarvan geen gewag wordt gemaakt.
Daarnaast worden de echtelieden opgeroepen en aangezet om de vernietiging in te
roepen van effectenlease overeenkomsten op een wijze die niet ontbloot is van
misleidende elementen. Daar waar gezegd wordt dat gebruik gemaakt kan worden
van de actie van Stichting Eegalease is dat op zijn minst onvolledig. Elke betrokkene
zal, zelfs al zou in rechte in abstracto worden vastgesteld dat effectenlease
overeenkomsten bloot staat aan vernietiging, individueel in een aparte procedure nog
moeten aantonen dat dit ook voor hem of haar geldt. Het gevolg van de vernietiging
is bovendien dat in het kader van het ongedaan maken van effectenlease
overeenkomsten voor cliënten een verplichting ontstaat om de waardedaling van de
geleaste effecten aan Dexia te vergoeden.
Het informatiemateriaal van de Stichting Leaseverlies en de Stichting Eegalease is
ook voor het overige op meerdere plaatsen onjuist en onvolledig. Voor het geval de
zeer optimistische inschatting van de kansen en effecten van de juridische acties
tegen Dexia niet bewaarheid mochten worden, zullen de geadresseerden van deze
brief bloot staan aan claims van cliënten die op die inschatting zijn afgegaan.
Daarnaast - en dat is zo mogelijk nog zorgelijker - leidt uw actie tot een stemming
waarbij er onder meer via op websites geplaatste mededelingen wordt opgeroepen
tot allerlei persoonlijke acties waaronder bedreigingen jegens de directie van Dexia.
Een bloemlezing: "Een dode Bruneel heeft ook niets aan zijn geld." "Steek er de fik
maar in." "We moeten er maar eens wat meer olie op het vuur gaan gooien en eens
wat mensen op hun bek slaan." "Als we 1000 man op de been brengen slaan we
alles kapot." De Tros heeft inmiddels besloten bepaalde mededelingen van de
website te verwijderen.
Tot slot is er mede door uw toedoen een klimaat ontstaan waarin Dexia bestookt
wordt met ongefundeerde claims waaraan de media vervolgens weer uitgebreid
aandacht besteden.
De directie van Dexia erkent vanzelfsprekend dat het in Nederland mogelijk moet zijn
om over kwesties als de onderhavige te procederen, maar dat moet dan wel op een
zorgvuldige en zakelijke manier geschieden en dat is thans niet het geval. Daarom
roepen wij u allen op om er op toe te zien dat zorgvuldigheid wordt betracht en
voorkomen wordt dat deze zaak (verder) escaleert.
Wij volgen de ontwikkelingen scherp en zullen niet aarzelen om eenieder die
daarvoor in aanmerking komt zonodig persoonlijk verantwoordelijk te houden voor
acties die deze escalatie kunnen bevorderen en/of aangifte te doen wegens
bedreiging.
Hoogachtend,
Dexia Bank Nederland N.V.
ondertekend van
D. Bruneel
geplaatst door Pieter op 17-05-2003 om 17:42
Pieter
In bijgevoegde link staat het andwoord van Payback.
http://www.pay-back.nl/Documenten/Antwo ... -03-03.pdf
Tot op heden nog geen reactie terug ontvangen.
Mvg Pieter
Naar boven
Hans2
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 16:28 door Hans2
Ter attentie van Redactie Trosradar
Naar boven
Meisje
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 18:28 door Meisje
Ze lachten zich vast een ongeluk daar bij Dexia toen ze het antwoord van Weber lazen.
Het spijt me het te moeten zeggen, maar is er nu werkelijk niemand bij Payback die een fatsoenlijke brief kan schrijven?
Naar boven
Karel
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 18:42 door Karel
Ja hoor, daar is ze weer meisje en nog net zo negatief als altijd.
Naar boven
Albert
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 19:48 door Albert
Ik krijg dit document niet geopend antwoord D.Bruneel wie wil deze op het forum plaatsen ?
Albert
Naar boven
Albert
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 19:59 door Albert
Nu lukte het wel brief gelezen.
Albert.
Naar boven
John
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 20:08 door John
Albert,
Wat is jouw mening ?
John
Naar boven
Albert
Gast
Geplaatst op 19 May 2003 20:11 door Albert
John,
Mijn mening is niet belangrijk het gaat om het resultaat.
Albert.
Naar boven
.
Gast
Geplaatst op 20 May 2003 11:11 door .
up
Naar boven
Meisje
Gast
Geplaatst op 20 May 2003 17:34 door Meisje
Karel,
Kritisch bekijken van een brief krijgt van jou meteen weer de beoordeling negatief mee. Heel jammer, maar ik ben niet anders gewend op dit forum.
Het is gewoon een brief waar ik om zou moeten lachen als ik Bruneel was. Hij is vrij amateuristisch geschreven en zo wil je nu je toch als vereniging niet overkomen? Payback zal zo nooit als serieuze belangenbehartiger overkomen.
Het lijkt wel alsof hij in een opwelling is geschreven en er niet erg over nagedacht is.
Naar boven
Hans2
Gast
Geplaatst op 20 May 2003 20:23 door Hans2
Ik vind het meer een persoonlijke brief van de heer Weber
als antwoord op een persoonlijke brief van de heer Bruneel.
De heer Weber schrijft in mijn ogen op een zeer "fatsoenlijke" wijze terug.
Verder geef ik geen waardeoordeel over de zinsformulering en woordkeuze.Ieder mens doet dat op zijn eigen manier.
Hij heeft volgens mij op zijn eigen diplomatieke wijze gereageerd.
Na morgen is het 22 mei, gaat de bank na morgen verder op de koers die nu ingeslagen is?
Zoja dan is de bank nog niet af van al de misleidde en gemanipuleerde gedupeerden waarmee ze geen schikking wil aangaan .
Een professionele bank had dit toch nooit laten gebeuren!!
Een professionele bank had toch moeten inschatten dat ze met de overname van de bank La Bouchere het paard van Troje
binnenhaalde!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst
Overzicht forums/Legio Lease/Aantijgingen bestursvoorzitter Dexia jegens de vereniging Pa
Pagina 1 van 1
Ga naar: Kies Forum Actueel----------------Oproepen/medelingen telefoonteamLegio LeaseGedragsregels Wonen/interieur----------------VloerenMeubelsKeukensAannemers / installateursMakelaarsHuren Vakantie/vrijetijd----------------Reisbureau's / touroperatorsVakantieparken / campingsVrijetijdsbesteding Telefoon/internet----------------UPC internetUPC telefoonInternetTelefonieKopen via internet Reclame/acties----------------ActiesReclameKansspelen Juridisch/financieel----------------BankenVerzekeraarsOverheid / regelgevingLetselschadePiramidespelenEuroLegio Lease (oudere topics)IncassoSpaarbeleg / Sprintplan Producten----------------ComputersGarantieHuishoudelijke apparatuurSpeelgoedDiversen Vervoer----------------Openbaar vervoerGehandicapten vervoerAuto/motor/fietsAutobanden Gezondheid----------------VoedingMedicijnenGezondheidszorg Dieren----------------ZeehondenjachtMalafide hondenhandel Overig----------------DiversenRadar uitzendingenNieuw forum