LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DEXIA ADVERTENTIE 22 JULI
DEXIA ADVERTENTIE 22 JULI
DEXIA ADVERTENTIE 22 JULI NET GELEZEN,OM NIET GOED VAN TE WORDEN ZEG.
EEN DING MOET JE ZE TOEGEVEN ALS HET HUN UITKOMT KUNNEN ZE TOCH SNEL REAGEREN.
ZE GELOVEN ECHT IN SPROOKJES ZEG,MAAR BINNEKORT KOMT ER EEN OLIFANT MET EEN LANGE SNUIT EN DIE BLAAST ALLE DEXIASPROOKJES UIT.
TOEGEVEN ALS JE HET EVEN LAAT INWERKEN WERKT HET BEHOORLIJK OP JE LACHSPIEREN EN ZOALS JULLIE WETEN WIE HET LAATST LACHT ,LACHT HET BEST.
GROETJES PIMMY
EEN DING MOET JE ZE TOEGEVEN ALS HET HUN UITKOMT KUNNEN ZE TOCH SNEL REAGEREN.
ZE GELOVEN ECHT IN SPROOKJES ZEG,MAAR BINNEKORT KOMT ER EEN OLIFANT MET EEN LANGE SNUIT EN DIE BLAAST ALLE DEXIASPROOKJES UIT.
TOEGEVEN ALS JE HET EVEN LAAT INWERKEN WERKT HET BEHOORLIJK OP JE LACHSPIEREN EN ZOALS JULLIE WETEN WIE HET LAATST LACHT ,LACHT HET BEST.
GROETJES PIMMY
Re: DEXIA ADVERTENTIE 22 JULI
Ik beschouw de advertentie als goede reclame voor de gedupeerden!
Als een bank zoiets in de krant zet begrijpt iedereen meteen dat er daar iets goed fout zit.
Als een bank zoiets in de krant zet begrijpt iedereen meteen dat er daar iets goed fout zit.
"Wie kan lachen waar hij wel had kunnen huilen, krijgt weer plezier in het leven."
sadness and gladness succeed eachother, oftewel, na lach komt ach.........hoop niet dat dit op ons van toepassing zal blijken te zijn.
Dexia Press reactie op hun belgische site
http://www.dexia.be/Press_nl/Transform. ... =Press.xsl
Nee 54.000 euro is een weekend bonus voor hun.
Ik heb het stuk in de krant nog niet gevonden heeft iemand dit al beschikbaar?
Graag het bericht van 22 juli even onder deze topic plaatsen.
Tenslotte moet de DEXIA PUINOOP compleet vastgelegd worden.
Letsdoit
http://www.dexia.be/Press_nl/Transform. ... =Press.xsl
Dexia is niet onder de indruk van uitspraakBeslissingen van de Autoriteit Financiële Markten (AFM)
22-07-2004
Omdat de AFM meent dat bank Labouchere tussen 9 december 2000 en 31 december 2001 niet conform een aantal bepalingen van de Nederlandse effectenregelgeving gehandeld zou hebben met betrekking tot de verkoop van een aantal effectenleaseproducten, heeft de AFM aan Dexia Bank Nederland N.V, als rechtsopvolger van Labouchere, zes bestuurlijke boetes opgelegd. Elke boete bedraagt 9.075,- EUR.
Volgens Dexia zijn de door de AFM genomen beslissingen niet gegrond. Zij vormen overigens geen gerechtelijke oordelen.
Dexia Bank Nederland N.V. behoudt zich het recht voor om, conform de reglementen van de AFM, beroep in te stellen tegen één of meerdere van deze beslissingen.
Nee 54.000 euro is een weekend bonus voor hun.
___________________________________________________________Dexia overweegt in beroep te gaan tegen de boetes. De bank zet vandaag advertenties in een aantal kranten om de beschuldigingen te weerleggen. Dexia stelt onder andere dat de toezichthouder tientallen brochures heeft bekeken en slechts twee misleidende uitingen heeft geconstateerd
Ik heb het stuk in de krant nog niet gevonden heeft iemand dit al beschikbaar?
Graag het bericht van 22 juli even onder deze topic plaatsen.
Tenslotte moet de DEXIA PUINOOP compleet vastgelegd worden.
Letsdoit
De advertentie van dexia is te lezen op onderstaande link:
http://www.pay-back.nl/Nieuwsberichten/ ... eDexia.htm
http://www.pay-back.nl/Nieuwsberichten/ ... eDexia.htm
De arrogantie ten top van dexia;
Misleidende reclame;
Inwinnen van clienten informatie;
Ehhuuuuuu, in de volksmond noemt men dat balanceren op het randje van de wet en een eigen uitleg geven aan de wetgeving. Ene lees ik hier een bevestigingdat dexia totaal geen info over haar klanten heeft ingewonnen? Met andere woorden; Dexia de lusten en de klant de lasten als **** hits the fan
Afrekenprijzen;
Clientenovereenkomsten;
Coldcalling;
Administratieve organisatie en interne controle;
Toevoeging dexia:
Voor het dexia aanbod moet je wel afzien van juridische stappen en de hardheids clausule is alleen interessant als men afziet van verdere juridische stappen. daarbij opgemerkt dat degene die voor de hardheidsclausule in beginsel al nooit en te nimmer een dergelijk contract aangeboden had mogen worden
De kermis advertentie van dexia is in mijn ogen een sterk staaltje van hoe een bank zich zelf boven wetten en regelgevingen stelt. In mijn ogen het topunt van witte boorden criminaliteit.
Dergelijke banken zijn een smet op de nederlandse economische markt. Ze verpesten de markt. Maken misbruik van vertrouwen van clienten met alle nadelige gevolgen vandien op de economie van nederland. De goede oude sok uit vervlogen tijden wekt op dit moment meer vertrouwen dan wat de banken in nederland nu klaar spelen.
Dexia en andere aandelenlease aanbieders hebben een krater geslagen in het vertrouwen van de consument. Door net te doen alsof wetgevingen en regels niet voor haar van toepassing zijn geven de banken zichzelf een privilege dat zij vogelvrij zijn in haar doen en laten. De banken hebben de lusten de klant krijgt hoe dan ook de lasten.
Mvg Pieter
Misleidende reclame;
Ehhhuu ????? Nog steeds kent dexia haar klanten niet en wat de doelstellingen waren van haar klanten.Dexia acht het niet voorstelbaar dat haar clienten door een van deze elementen op het verkeerde been zouden zijn gezet bij het nemen van hun beleggingsbesluit.
Inwinnen van clienten informatie;
Ehhuuuu, Mis ik hier iets? Dexia stelt zich boven de wet en regelgeving?Omdat het hier een kant-en-klare producten betrof, is dexia van mening dat dergelijke informatie niet ingewonnen hoefde te worden. Deze werkwijze is en was volgens dexia volledig in overeenstemming met de letter en de geest van de betreffende regelgeving.
Ehhuuuuuu, in de volksmond noemt men dat balanceren op het randje van de wet en een eigen uitleg geven aan de wetgeving. Ene lees ik hier een bevestigingdat dexia totaal geen info over haar klanten heeft ingewonnen? Met andere woorden; Dexia de lusten en de klant de lasten als **** hits the fan
Afrekenprijzen;
Goh ik dacht dat dit onder de noemer fraude valt.Nader onderzoek heeft uitgewezen dat de afrekenprijzen van de aandelen het gemiddelde waren van de hoogste en laagste koers van elke handelsdag.
Clientenovereenkomsten;
ehuu bekentenis van dexia dat zij de wetgeving niet behoeft te volgen?Zelfs al zou de lijn van AFM worden gevolgd, dan hebben haar bevindingen volgens dexia geen enkele invloed op de geldigheidheid van de overeenkomsten.
Coldcalling;
ehuu ik dacht otch dat er minsten 16.000 contracten niet volledig ondertekend zijn. Daarnaast werd in begeleidend schrijven de 30 dagen afkoel periode misbruikt om potentiele clienten nog meer onder druk te zetten door bv te vermelden "wij hebben voor u aangekocht" en meer van dat soort ongein.Labouchere en haar rechtsopvolgers hebben nooit overeenkomsten telefonisch afgesloten. De client ontving een schriftelijke overeenkomst die pas in werking trad als de client deze volledig ondertekend retouneerde.
Administratieve organisatie en interne controle;
Sinds wanneer is het ontbreken van aan- en verkoop slips en missen van volledige dossier van clienten irrelvant?De laatste boete heeft betrekking op een aantal klein tekortkomingen in de interne organisatie van labouchere en haar rechtsopvolgers en is daardoor irrelevant voor haar clienten
Toevoeging dexia:
Ehu mis ik hier iets. Dexia heeft zich op gelijke voet de verkoop praktijken voortgezet na overname. Zeer vele gedupeerde die na 2000 erin getrapt zijn hebben exact de zelfde aantoonbare klachten en fouten geconstateerd als de gedupeerden die onder de voorganger Aegon erin getrapt zijn.Bovendien verbeterde dexia de kwaliteit van de informatie die potentiele clienten ontvingen en gaf zich rekenschap van alle regels en opmerkingen van de toezichthouders.
Voor het dexia aanbod moet je wel afzien van juridische stappen en de hardheids clausule is alleen interessant als men afziet van verdere juridische stappen. daarbij opgemerkt dat degene die voor de hardheidsclausule in beginsel al nooit en te nimmer een dergelijk contract aangeboden had mogen worden
De kermis advertentie van dexia is in mijn ogen een sterk staaltje van hoe een bank zich zelf boven wetten en regelgevingen stelt. In mijn ogen het topunt van witte boorden criminaliteit.
Dergelijke banken zijn een smet op de nederlandse economische markt. Ze verpesten de markt. Maken misbruik van vertrouwen van clienten met alle nadelige gevolgen vandien op de economie van nederland. De goede oude sok uit vervlogen tijden wekt op dit moment meer vertrouwen dan wat de banken in nederland nu klaar spelen.
Dexia en andere aandelenlease aanbieders hebben een krater geslagen in het vertrouwen van de consument. Door net te doen alsof wetgevingen en regels niet voor haar van toepassing zijn geven de banken zichzelf een privilege dat zij vogelvrij zijn in haar doen en laten. De banken hebben de lusten de klant krijgt hoe dan ook de lasten.
Mvg Pieter
Pieter, geen enkel commercieel bedrijf is bezig met de doelstellingen van haar klanten, alleen met die van zichzelf!Ehhhuu ????? Nog steeds kent dexia haar klanten niet en wat de doelstellingen waren van haar klanten.
Verder ben ik het helemaal met je eens en vind ik het een prutverhaal van Dexia. Maar wel een van "hoe bespeel ik de publieke opinie"en dat is gevaarlijk. Psychologisch sterk staaltje wat dat betreft, want de gemiddelde lezer, geen gedupeerde, zal instemmend knikken helaas. Het behoeft op enige wijze wel een tegenoffensief.
Truus,
Jaein;
Een goed commercieel bedrijf weet dat wanneer zij het belang van haar klanten niet uit het oog verliezen zij daar uiteindelijk hun eigen commercieel belang mee dienen.
Helaas lijkt dit basis principe totaal verloren gegaan te zijn bij de banken van nederland. Men is nu meer bezig om alleen oog te hebben voor kortetermijn eigenbelang welke gevoed wordt door korte termijn winstbejag.
Ikke de lusten jij de lasten en of je eventueel in de goot terecht komt zal me een worst wezen.
Mvg Pieter
Vereniging Payback
Jaein;
Een goed commercieel bedrijf weet dat wanneer zij het belang van haar klanten niet uit het oog verliezen zij daar uiteindelijk hun eigen commercieel belang mee dienen.
Helaas lijkt dit basis principe totaal verloren gegaan te zijn bij de banken van nederland. Men is nu meer bezig om alleen oog te hebben voor kortetermijn eigenbelang welke gevoed wordt door korte termijn winstbejag.
Ikke de lusten jij de lasten en of je eventueel in de goot terecht komt zal me een worst wezen.
Mvg Pieter
Vereniging Payback