LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA/ARTESIA KRIJGT VOOR DE DERDE MAAL UITSTEL DSI

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gast33

Re: DEXIA/ARTESIA KRIJGT VOOR DE DERDE MAAL UITSTEL DSI

Ongelezen bericht door gast33 »

Dexia verdwijnt, Artesia gaat verder.

Zeg maar de geschiedenis van dexia zal geassioceerd worden met Artesia. het is een gemeen trekje maar ja we hebben helaas een "goede" leermeester Legio lease gehad. Oog om oog tand om tand.

gast058

Ongelezen bericht door gast058 »

gast33
je moet mij toch es vertellen waar je die wijsheid vandaan haalt!

Gast4

Ongelezen bericht door Gast4 »

Daar hoef je niet wijs voor te zijn alleen een kwestie van inzicht. Maar ben het er wel mee eens. Oog om oog etc.

gast058

Eén kleine hint dan? Want zie het echt niet! Weinig inzicht, want weinig ervaring! Ik dan. En anderen. Zeker weten!

Gast4

Misschien een kwestie van gevoel................en inzicht..........legiolease overnemen en dan niet flexibel zijn als Dexia naar je klanten toe. En maar naar niemand luisteren en boven de wet staan.

Welke bank wil er niet af van zo'n naam. Zo iets.

gast058

Een dóchteronderneming???????? Dan bedenk je toch iets nieuws!!!! Zal wel erg naief zijn! Ben zeer bereid het bij mezelf te zoeken.

gast33

Gast058,

Dexia Holding (Belgie, frankrijk) stuurt meerdere dochter ondernemingen aan, waaronder dexia bank Nederland en Artesia (nederlandse tak). De holding heeft naar het schijnt zich ook niet geliefd gemaakt met haar praktijken in belgië door minderjarige op te zetten tegen ouders om meer zakgeld te eisen, want daar heeft de jeugd recht op, Tips en truks waren op het internet te vinden, en dit extra zakgeld te storten op een bankrekening bij Dexia Bank. Neem dan nog de bestuurs wanpraktijken die aan het licht gekomen zijn en de corruptie is compleet.
En zoals ik de berichtgeving interepeer wordt Dexia Bank Nederland opgeheven ivm besmette naam die het in nederland heeft gekregen met het legio lease drama en nu haar produckten, van origine, wilt onder brengen bij Artesia die tot nu toe nog buiten schot is gebleven.

gast058

Gast33
Het dringt niet tot me door!
Als de ene dochter het bij de andere onderbrengt, blijft het volgens mij Dexia Group! Ja Dexia Nederland verdwijnt dan, maar Artesia blijft onderdeel ván.
Je kunt de hele holding toch niet de naam van één dochteronderneming geven. Volgens mij is dat niet alleen in mijn logisch denken niet mogelijk, maar zelfs juridisch niet.

gast33

Gast58,

Het gaat hier niet om juridische zaken of persoonlijk gewin in een rechtszaak. Het betreft hier een markt aandeel wat dexia (holding) wilt veilig stellen door het onder te brengen bij een andere dochter maatschappij. Als gedupeerde of niet gedupeerde wil je dan producten afnemen bij een gerenomeerde bank of bij een bank met een dubieus verleden?

gast058

Gast33
Als je het zo stelt, dan weet ik te veel!! tnx!
Dat een holding dat echter bij een dochter wil onderbrengen blijf ik vreemd vinden, maar de tijd zal het leren.
Gelukkig ben ik helemaal niet eigenwijs :wink:

Gast4

Ha wat ben je met die bank begaan op zich wel goed want er werken ook "mensen" je moet alleen nooit meer zaken met ze doen.

gast33

Gast058,
Met het markt aandeel bedoel ik niet zo zeer aandelenlease. Dexia Bank Nederland brengt meerdere zaken op de markt welke nu overgeheveld wordt naar Artesia. Als deze producten onder de handelsnaam Dexia blijven staan verliest men het markt aandeel wegens de besmette naam "Dexia"

gast058

Ha, gast4, dat valt alles mee! Nee doe nooit meer zaken met ze!
Gast 33, dat bedoel ik (weer dat nuanceverschil?) het blijft Dexia Holding waaronder het Nederlandse deel blijft vallen! Al noem je het weet ik wat. Maar misschien moeten we deze discussie sluiten want de tijd zal het leren en ik ben misschien heel erg hardleers.
Ah eurootje valt misschien, de gemiddelde koper van die nieuwe constructies zal er misschien niet bij nadenken te kijken waar Artesia toe behoort? Bedoel je dat? Ik ben al gedeformeerd. Is dat het?
Laatst gewijzigd door gast058 op 29 apr 2004 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

gast33

Gast058 :lol:

Vergeet niet dat een x aantal bestuurders van de holding in opspraak geraakt zijn. Deze bestuurders hebben zeggenschap over de dochter maatschappijen.

Gast4

Had ik maar dochters dan zou ik er geen zeggenschap over willen hebben. Veel plezier verder met deze economische lessen :D 8) :lol:

gast058

Ik héb dochters, weet alles over de complexiteit :lol: Te jong om in opspraak te zijn geraakt en jong genoeg om er nog zeggenschap over te hebben :wink:

Gast4

Tja dat is de verantwoording die je nu eenmaal draagt, je was er zelf bij en ook met Dexia neem ik aan.
:D :shock:
Succes verder.

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Thoompy,
Dexia/Artesia krijgt van de DSI voor de derde maal uitstel om hun hoger beroep in te dienen over de 8 zaken waar 5 feb uitspraak over gedaan is.
De rede die wordt gegeven voor dit uitstel is dat er waarschijnlijk een minnelijke regeling komt via de GCA
Dit schrijft DSI aan mij.
Zou je de hele tekst kunnen plaatsen?

Alvast bedankt

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik kriijg steeds meer het gevoel dat Dexia het gesprek met CGA zo lang mogelijk wilt rekken,zonder resultaat maakt haar niet uit, en dat zij DSI wijs maakt dat er een deal op komst is als het aan haar ligt.
En dat DSI dit serieus neemt en aan T. terug mailt zonder dit bij LV. LL en PB te verifieren.

Gesloten