LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexia Bank bedreigt gedupeerde beleggers
Dexia Bank bedreigt gedupeerde beleggers
Dexia Bank bedreigt gedupeerde beleggers Spaar Select met superboete
Dexia Bank Nederland streeft met het mes op de keel van de gedupeerde Belgische Spaarselect- beleggers naar een stilzwijgende minnelijke schikking. Beleggers die ruchtbaarheid geven aan het voorstel riskeren een boete van minstens 50.000 euro, blijkt uit een brief.
Advocaat Dirk Van Gerven, lid van de financiële toezichthouder CBFA is de opsteller van de brief. (belga)
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_22580.html
Goed ook in Belgie wordt het dus oorlog.
Mes op de keel?
De laatste steen van Dexia gaat van onderste boven als het aan mij ligt.
ie van AEGON overigens evenzo
Dexia Bank Nederland streeft met het mes op de keel van de gedupeerde Belgische Spaarselect- beleggers naar een stilzwijgende minnelijke schikking. Beleggers die ruchtbaarheid geven aan het voorstel riskeren een boete van minstens 50.000 euro, blijkt uit een brief.
Advocaat Dirk Van Gerven, lid van de financiële toezichthouder CBFA is de opsteller van de brief. (belga)
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_22580.html
Goed ook in Belgie wordt het dus oorlog.
Mes op de keel?
De laatste steen van Dexia gaat van onderste boven als het aan mij ligt.
ie van AEGON overigens evenzo
Re: Dexia Bank bedreigt gedupeerde beleggers
http://www.quotenet.nl/2004/09/03/150107.html
Met IP vermelding
Dexia voelt zich misleid
Helemaal niet ironisch: Dexia, het bedrijf dat (met enig recht) claimt dat de klagende LegioLease-klanten de voorwaarden maar beter hadden moeten lezen, gaat nu zelf geld terugvorderen van Aegon omdat Dexia zich misleid voelt.
Arjan Dasselaar vrijdag 3 september 2004 15:01 uur
Reacties
Quotenet aanvaardt geen aansprakelijkheid voor reacties op door haar gepubliceerde artikelen, maar behoudt zich desalniettemin het recht voor om reacties te weigeren of in te korten. Uitgangspunt is dat niet relevante reacties of reacties waarbij fatsoensnormen en/of de regels van Quotenet worden overschreden niet worden geaccepteerd. IP-nummers worden gepubliceerd.
(ip: 64.12.116.210) 5 september 2004 11:34 uur
Een groot probleem bij deze producten is de z.g. "hefboomwerking", die in een gunstig geval bij een relatief kleine investering grote winst kan genereren, maar in het omgekeerde geval averechts werkt, en iemand na afloop van een contract met een restschuld op kan zadelen. Alle waarschuwingen van organisaties als de consumentenbond e.d. ten spijt nam men te veel hooi op de vork, en werd financiële ruimte vaak volledig benut om in dit soort producten te stappen, hierbij vaak gebruikmakend van de belastingaftrek op de woekerrente op dit soort producten van zo'n 12 tot 13% op jaarbasis. Zalm en Vermeend maakten een eind aan deze aftrek, zonder lopende contracten te ontzien, met als gevolg dat men afgezien van de schade door koersdalingen van de aandelen ook nog eens hogere lasten heeft door de beperking van de renteaftrek, die juist een voorname rol speelde bij de ingeschatte lasten.
Het zou sympathiek zijn als de rente naar normalere proporties teruggebracht zou worden, zodat het effect van de beperking van de aftrek tenietgedaan wordt, en men bij de huidige rentestand zo'n beetje voor dezelfde lasten komt te staan als bij aangaan van de contracten. Wie dan nog zijn kont brandt moet maar op de blaren zitten. Dexia biedt indien problemen met de restschuld ontstaan een "soepelere" regeling aan met een schappelijker rentetarief. Zou het niet een goed idee zijn dit bij alle nog lopende contracten in te voeren?
Als ik het goed begrepen heb loopt men bij producten als "Warrantfunds" waarbij ook sprake is van een hefboomwerking ook risico's met restschulden te blijven zitten, waarover in de meeste informatie over deze producten slechts summier melding wordt gemaakt.
Warrantfunds is mij onbekend kan iemand op het forum hier iets over zeggen?
Zalm heeft wel vaker een goed idee. Per direct schafte hij vorige maand de PC prive regeling af.
Zalm maakt zijn economie studie echt waar.
Ik vraag me af of hij ooit zijn STUDIE schuld heeft afgelosd.
Met IP vermelding
Dexia voelt zich misleid
Helemaal niet ironisch: Dexia, het bedrijf dat (met enig recht) claimt dat de klagende LegioLease-klanten de voorwaarden maar beter hadden moeten lezen, gaat nu zelf geld terugvorderen van Aegon omdat Dexia zich misleid voelt.
Arjan Dasselaar vrijdag 3 september 2004 15:01 uur
Reacties
Quotenet aanvaardt geen aansprakelijkheid voor reacties op door haar gepubliceerde artikelen, maar behoudt zich desalniettemin het recht voor om reacties te weigeren of in te korten. Uitgangspunt is dat niet relevante reacties of reacties waarbij fatsoensnormen en/of de regels van Quotenet worden overschreden niet worden geaccepteerd. IP-nummers worden gepubliceerd.
(ip: 64.12.116.210) 5 september 2004 11:34 uur
Een groot probleem bij deze producten is de z.g. "hefboomwerking", die in een gunstig geval bij een relatief kleine investering grote winst kan genereren, maar in het omgekeerde geval averechts werkt, en iemand na afloop van een contract met een restschuld op kan zadelen. Alle waarschuwingen van organisaties als de consumentenbond e.d. ten spijt nam men te veel hooi op de vork, en werd financiële ruimte vaak volledig benut om in dit soort producten te stappen, hierbij vaak gebruikmakend van de belastingaftrek op de woekerrente op dit soort producten van zo'n 12 tot 13% op jaarbasis. Zalm en Vermeend maakten een eind aan deze aftrek, zonder lopende contracten te ontzien, met als gevolg dat men afgezien van de schade door koersdalingen van de aandelen ook nog eens hogere lasten heeft door de beperking van de renteaftrek, die juist een voorname rol speelde bij de ingeschatte lasten.
Het zou sympathiek zijn als de rente naar normalere proporties teruggebracht zou worden, zodat het effect van de beperking van de aftrek tenietgedaan wordt, en men bij de huidige rentestand zo'n beetje voor dezelfde lasten komt te staan als bij aangaan van de contracten. Wie dan nog zijn kont brandt moet maar op de blaren zitten. Dexia biedt indien problemen met de restschuld ontstaan een "soepelere" regeling aan met een schappelijker rentetarief. Zou het niet een goed idee zijn dit bij alle nog lopende contracten in te voeren?
Als ik het goed begrepen heb loopt men bij producten als "Warrantfunds" waarbij ook sprake is van een hefboomwerking ook risico's met restschulden te blijven zitten, waarover in de meeste informatie over deze producten slechts summier melding wordt gemaakt.
Warrantfunds is mij onbekend kan iemand op het forum hier iets over zeggen?
Zalm heeft wel vaker een goed idee. Per direct schafte hij vorige maand de PC prive regeling af.
Zalm maakt zijn economie studie echt waar.
Ik vraag me af of hij ooit zijn STUDIE schuld heeft afgelosd.
-
Ga je nu ook al vragen zitten stellen over berichtjes uit een ander forum? Waarom doe je dat niet daar. Dat is toch veel slimmer?
Overgens een goed artikel over de advocatuur in quotepro dit kwartaal.
Beste maarten,
Blijkbaar is iedereen heel slim op de wereld behalve natuurlijk al die domme mensen.
Het doet mij persoonlijk helemal niets meer maar een bericht dat het in Belgie al even beroerd gesteld in met Dexia vind ik het vermelden waard. Wat is jouw interesse in het geheel Ik neem aan dat jij te slim was om in zee te gaan met de piraten?
het is maar een vijblijvende vraag als je mij dat toestaat tenminste
Blijkbaar is iedereen heel slim op de wereld behalve natuurlijk al die domme mensen.
Het doet mij persoonlijk helemal niets meer maar een bericht dat het in Belgie al even beroerd gesteld in met Dexia vind ik het vermelden waard. Wat is jouw interesse in het geheel Ik neem aan dat jij te slim was om in zee te gaan met de piraten?
het is maar een vijblijvende vraag als je mij dat toestaat tenminste
-
Jos
De edele handeld altijd van uit het goede, Tegen het onedele is geen kruid gewassen.
Lfs Ad
De edele handeld altijd van uit het goede, Tegen het onedele is geen kruid gewassen.
Lfs Ad
Is dit voorstel al ergens te lezen?Beleggers die ruchtbaarheid geven aan het voorstel riskeren een boete van minstens 50.000 euro
Ik vermoed dat ook in NL zaken geschikt worden met een geheimhoudings clausule.
-
Ik refereerde toch duidelijk aan je tweede berichtje en dat ging niet over België.Het doet mij persoonlijk helemal niets meer maar een bericht dat het in Belgie al even beroerd gesteld in met Dexia vind ik het vermelden waard.
Verder ben ik niet zo "dom" om de wereld in te delen in slimme en domme mensen maar ga ik uit van de dynamiek en diversiteit van de mens.
Ik blijf het slimmer vinden om de vraag te stellen aan degene die deze bij jou kennelijk opriep. En alhoewel ik prima uiteen kan zetten wat warrants zijn gun ik je een extra leermoment door dit hier nu dus niet te doen.
Wauw................En alhoewel ik prima uiteen kan zetten wat warrants zijn gun ik je een extra leermoment door dit hier nu dus niet te doen.
Maarten je maakt mij overgelukkig, het geeft mij een zeer warm gevoel gunsten te mogen ontvangen van totaal onbekenden voor iets waar ik tot nu nooit iets mee te maken wilde hebben, en hopelijk verder ook niet zal moeten.
Blijkbaar is het op jouw vakgebied. Je naam zegt het al BANCO. Ik heb je even verward met de maarten die met sarra juridische zaken tot goede bloei brachten.
Dank voor je netjes geformuleerde woorden, ik zal ze een plekje geven die volgens mij betekenen. Het Beste in the UK
-
Ik vind het maar raar als je ongevraagd een schikking krijgt aangeboden en als je er dan met iemand over praat (overleggen of zoiets) dan riskeer je een forse boete ???
kdacht het niet !!!
Wie denkt dexia wel dat ze zijn dat ze ons nog steeds nonsens proberen aan te smeren, want dat zijn het, NONSENS!
Niet geloven dus. En vooral niet schikken, daarmee komen ze veel te laat nu ze op alle fronten gaan verliezen.
kdacht het niet !!!
Wie denkt dexia wel dat ze zijn dat ze ons nog steeds nonsens proberen aan te smeren, want dat zijn het, NONSENS!
Niet geloven dus. En vooral niet schikken, daarmee komen ze veel te laat nu ze op alle fronten gaan verliezen.