LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik van het inzage recht. Deze brief kreeg ik vandaag door de brievenbus. Dus ze willen absoluut niet de gegevens ter beschikking stellen. Ik zal in de loop van de dag even de brief scannen zodat anderen er ook op de hoogte van zijn.

BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

HEB OOK DIE BRIEF GEHAD WAT NU? :twisted:

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Dat dacht ik al. Het is een mailing zo te zien aan de brief omdat deze algemeen is in opbouw.

BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

ZIJ ER NOG VOORBEELD BRIEVEN OM EEN KLACHT IN TE DIENEN?

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Hans A »

En dat moet juist DEXIA zeggen!!!!!!! :evil: :evil:
Als er een is die van allerlei regels misbruikt maakt en maakte ten voordele van zich zelf is het DEXIA wel!!!
DEXIA vindt zich boven de wet staan en daar kom je in dit land kennelijk het beste mee weg.

Zij beschouwen het als misbruik van het inzage recht en geven dus niet de papieren af. Een zwakker argument is niet te bedenken. Dit is toch grote flauwekul! Ze hebben gewoon allerlei informatie niet wat ze wel moesten hebben.

Maar DEXIA maakt haar eigen regels al sinds jaar en dag:
-Geen WCK-vergunning: dexia past de regels wel aan.
-Dexia maakt er huurkoop van: Dexia past later de regels zelf aan.
-Ik heb schrifteklijke bevestiging dat het een eenmalige inleg is:
Dexia past achteraf de regels gewoon aan.
-Dexia moet aankoop bewijzen,. Dexia vertraagd de zaak en past dus weer de regels aan enz

Het is toch te gek voor woorden dat DEXIA deze verplichting aan zijn laars lapt om zo het procederen van gedupeerde te dwarsboomt.
Het wordt volgens mij tijd om naatst de eis van alle betalingen + rente terug ook een extra schadevergoeding te eisen.

HOE IS HET MOGELIJK DAT DEXIA DOOR KAN GAAN MET HET AAN ZIJN LAARS LAPPEN VAN DE WET. ALS BURGER BLIJK JE NIETS AAN DE WET TE HEBBEN. BANKEN KUNNEN IN NEDERLAND KENNELIJK HUN EIGEN WETTEN MAKEN!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Is het echter in deze situatie nog wel te tollereren dat Dexia ondanks deze tegenwerking nog incassoprocedures start. Het een lijkt mij in strijd met het ander.
Wel incassoprocedure opstarten en vervolgens informatie die belastend kan zijn achter houden tewijl Dexia VERPLICHT is deze te verstrekken.
Laatst gewijzigd door Hans A op 16 okt 2004 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door impact »

Gisteren heb ik de CBP al gemaild en gemeld dat Dexia zich niet aan de wet houdt en met allerlei smoezen komt om aan de wettelijke verplichting tot verstrekking van de opgevraagde gegevens te ontkomen.

Ik hoop dat ze bij de CBP dit snel aanpakken.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Hans A »

Dexia gebruikt de ene verplichting om haar slachtoffer nog verder onder druk te zetten en ander verplichtingen die dexia niet zo goed uitkomen lapt ze aan haar laar.
Zo komt Dexia keer op heer met de tekst:
Dexia heeft de verplichting op zich genomen een betalingsachterstand te melden bij het BKR.
Met andere woorden, Dexia laat je als dwangmiddel wat graag als wanbetaler registreren.

De WETTELIJKE verplichting tot verstrekking van gegevens komt Dexia minder goed uit en lapt ze dus eenvoudigweg zoals vele andere regels aan haar laars. Dexia gaat er kennelijk van uit dat het hier eenrichtings verkeer is!!!! Als grote bank kun je je slachtoffers ook groots aanpakken
Hopelijk houden rechters in de toekomst met deze misdragingen van de kant van Dexia ook rekening!

Reeds bij aanvang van de overeenkomsten heeft Dexia allerlei regels naast zich neer gelegd. Neem bijvoorbeeld de zorgplicht. Helaas zijn er nog steeds rechters die Dexia op dat punt de hand boven het hoofd houden. De lijst van ontduiking van wettelijke regels wordt echter steeds langer. Dit moet toch een keer gevolgen hebben voor Dexia!

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

De brieven welke is ontvangen zijn gescand. Voor de volledigheid heb alleen de adres gegevens even weg gepoetst omdat dat niet overal verspreid hoeft te worden

http://home.hccnet.nl/de.waal/dexia/dexia1.jpg

http://home.hccnet.nl/de.waal/dexia/dexia2.jpg

Dit is dus de bewuste brief c.q. mailing die velen al hebben gehad of nog zullen krijgen.

Dexia zegt hierin dat wij dus misbruik maken van het inzage recht.

looser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2004 20:16

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door looser »

ik heb ook zo n brief gehad

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door HvdB »

Ik heb ook een brief gekregen met netjes alle informatie die ik wilde hebben. Goede en snelle service!

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Geplaatst op 16 Oct 2004 14:42 door HvdB


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook een brief gekregen met netjes alle informatie die ik wilde hebben. Goede en snelle service!
welke info heb je gekregen dan

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Hans A »

Het stikt in die brieven weer van de teksten
"Naar onze mening"

We hebben het hier g0tverdomme toch niet over de mening van Dexia. We hebben hier over een wettelijke verplichting!
Die achterlijke criminelen denken dat een mening boven de wet staat!
Als dit wordt getollereed stoppen we met betalen! want ik ben van MENING dat ik besodemieterd ben! PUNT UIT!

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Geplaatst op 16 Oct 2004 15:15 door Hans A


--------------------------------------------------------------------------------

Het stikt in die brieven weer van de teksten
"Naar onze mening"

We hebben het hier g0tverdomme toch niet over de mening van Dexia. We hebben hier over een wettelijke verplichting!
Die achterlijke criminelen denken dat een mening boven de wet staat!
Als dit wordt getollereed stoppen we met betalen! want ik ben van MENING dat ik besodemieterd ben! PUNT UIT!
Oh ja de bewuste brief ligt ook al bij de redactie van Tros Radar.

cobyvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2004 15:52

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door cobyvg »

:roll: jammer, ook wij kregen een zelfde brief met weigering van inzage in onze gegevens.Wat mij opvalt is dat de kwestie een handtekening van beide echtelieden niet in de brief besproken wordt. Dit was o.a. iets waar Tros Radar ons op wees, hoe zit dit? :(

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Klopt maar ook willen ze dus geen copy van het contract sturen. Ze zeggen dat ze hiermee geschaadt worden in hun belangen.

Freddie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2004 16:29

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Freddie »

Wat dacht je?
Ook zo'n zelfde STANDAARD brief mogen ontvangen als meerdere in dit forum! We blijven maar met de problemen zitten, de kosten voor aantekenen brieven worden steeds hoger en we schieten er geen reet mee op....... :evil: Wat kunnen we doen? Welke stap kunnen wij ondernemen? Ik begin langzamerhand doodmoe te worden van de reacties van Dexia. Wat denken de mede lotgenoten ervan?

Freddie

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Janny »

Ga eens een wake houden voor hun kantoorgebouw.

Of peter Storm

Je moet publiek hun aandacht trekken.

Daar hebben ze de schurft aan.

We zijn veel te vriendelijk, wilt u alstublieft!!!!

Nee, ik eis. ja toch!

En dat doen we dus door te procederen.

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Dexia wilt geen openheid van zaken geven. en gaat bewust dingen verzwijgen zodat wij geschaadt zijn in onze recht.

n.b. brief heb ik ook gestuurd naar tros radar deze zal a.s. maandag in de uitzending hier aandacht aan besteden.

pecunia
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2004 16:10

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door pecunia »

Ook een brief van Dexia ontvangen. Hierin staat nog een aanvulling met betrekking op partners van eegaleasers

Ten eerste is uit onze administratie gebleken dat uw echtgeno(o)t(e) zich heeft beroepen op art. 1:88 sub d Burgerlijk Wetboek en de vernietiging van uw effectenlease-overeenkomst(en) heeft ingeroepen. Wij hebben daarom het sterke vermoeden dat u met uw inzageverzoek informatie tracht te achterhalen, waarmee u op oneigelijke wijze uw (proces)positie ten nadele van ons probeert te versterken. Wij beschouwen uw inzageverzoek een doorkruising van art. 843a Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering en brengt het daarom onevenredig nadeel toe aan onze processuele positie. Op deze gronden dient uw belang bij inzage in uw persoonsgegevens dan ook te wijken voor ons processuele belang.

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

Dit is gewoon duidelijke taal. Ze willen kosten wat het kost de zaak winnen. Maar dit zal de rechter niet accepteren.

Gesloten