LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia bevestigt regeling met deel leaseklanten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Dexia bevestigt regeling met deel leaseklanten

Ongelezen bericht door L. Blok »

Zojuist gelezen op DFT.nl, onderstaand bericht:

18-11-2002 07:16

Dexia bevestigt regeling met deel leaseklanten

AMSTERDAM (ANP) - Dexia Bank heeft met ongeveer tweehonderd klanten van Legio Lease een regeling getroffen voor de ver-
liezen die zij hebben geleden op hun aandelenleaseproducten.
Een woordvoerder van de bank heeft dit zaterdag bevestigd. Hij wilde niet zeggen hoeveel geld hiermee is gemoeid.
Het gaat om klanten die zelfstandig een klacht hebben inge- diend bij Dexia, omdat ze vinden dat ze verkeerd zijn voor- gelicht. Volgens de woordvoerder hebben in totaal zo’n 4000 mensen dat gedaan. In de meeste gevallen is de klacht afge- wezen. Een aantal individuele klachten is nog in behande- ling.
Bij aandelenleaseproducten koopt een belegger met geleend geld aandelen. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat de aandelen
over een bepaalde periode in waarde stijgen. Doen ze dat niet, dan blijft de belegger zitten met schulden. Door de dalende beurskoersen zijn veel ’leaseklanten’ gedupeerd.
Zo’n 30.000 gedupeerden hebben zich aangesloten bij de stichting Leaseverlies. Zij vinden onder meer dat ze door hun bank verkeerd zijn voorgelicht over de risico’s. De stichting gaat ervan uit dat er op korte termijn een schik-
king kan worden getroffen met Dexia voor alle aangesloten klagers. De woordvoerder van Dexia wilde hierover slechts kwijt dat er met de stichting wordt gesproken.

jeroen

Re: Dexia bevestigt regeling met deel leaseklanten

Ongelezen bericht door jeroen »

... Las het van het weekend in de volkskrant en nu lees ik het weer. Ic citeer maar even:

Het gaat om klanten die zelfstandig een klacht hebben inge- diend bij Dexia, omdat ze vinden dat ze verkeerd zijn voor- gelicht. Volgens de woordvoerder hebben in totaal zo’n 4000 mensen dat gedaan. In de meeste gevallen is de klacht afge- wezen. Een aantal individuele klachten is nog in behande- ling.

Snap hier werkelijk helemaal niets van. Legio en Labouchere wezen elke veranwtoordelijkheid van de hand. Er viel en valt nog steeds niet met ze te praten. Brieven worden niet gelezen of stomweg beantwoord met standaard reacties. Er zijn meen ik 6000 mensen die de brief hebben verstuurd in maart n.a.v. die eerste uitzending. In die brief stond heel duidelijk dat we vonden dat we verkeerd waren voorgelicht. Was allemaal niet waar en discussie was gesloten.

Waar die 4000 mensen nu opeens vandaan komen begrijp ik niet. Iedereen is immers van mening dat hij of zij verkeerd is voorgelicht.
Dexia doet alsof ze allerlei mensen tegemoet komen, en ondertussen houden ze druk op de ketel bij andere. Incasso en dreigen. Wie heeft er nu nog vertrouwen in die oplichters. Moet je daar nu echt je geld aan over maken? Wellicht is de Franse of Belgische media geinteresseert in de wijze waarop Dexia met haar klanten om gaat. Beschik over een aantal brieven die er niet om liegen. Dexia LIEGT ook nog!!! Over normen en waarden gesproken.

Maar goed, nog maar even bij de les blijven. Hoe langer dit duurt hoe meer vragen er los komen. Die drie uitsprakken van DSI, deze 4000 mensen. Wie controleert Dexia nu nog op haar meldingen???

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

De bij de stichting aangesloten gedupeerden en dat zijn er al snel 35000 hebben allemaal de opmerking dat ze verkeerd zijn voorgelicht. Misschien wordt de stichting als één klager gezien? Er zijn natuurlijk ook nog veel lopende contracten, deze mensen zullen nog lang niet allemaal persoonlijk een klacht hebben ingediend. Volgens mij wordt er met twee maten gemeten.
Joop

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Aanvulling: door de banken en verstrekkers wordt met twee maten gemeten, ik bedoel niet de stichting.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Bedoelen ze met een 'regeling' niet gewoon een afbetalingsregeling of zo?

groet Maarten

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ja, dat vind ik een goeie opmerking van Maarten. Wellicht
zijn er lezers in het forum die zijn benaderd door Dexia en
hierover meer kunnen vertellen.

m.v.g.

L. Blok

Gesloten