LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia eindafrekening

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mannies

Dexia eindafrekening

Ongelezen bericht door mannies »

ik kreeg heden een eindafrekening van Dexia, ( na verkoop van
de aandelen, na een verlengingsperiode van 3 jaar, dus 6JAAR
rente betaald) voor een saldo bedrag, te betalen binnen 10 dagen,
en ook de rente van het eerste termijn.!!!
Wie weet of kan mij helpen, hoe verder te handelen?? betalen of
niet, of afwachten op resultaat van OOsting.

Vraag 2. Weet iemAND, als er een uitspraak al is geweest op
de vernietigings bruef van eegalease??
Gaarne uw berichten ( a.u.b.) geen prietpraatjes, doch serieus.

ik bener net

Re: Dexia eindafrekening

Ongelezen bericht door ik bener net »

heb jij al wat info ik krijg ook zo'n brief binnekort

drama

Ongelezen bericht door drama »

Mijn contract van Effectenlease Dexia loopt 30 november 2004 af. M.a.w. ik ben zo naief geweest om in plaats van een spaarrekening een 'lening' via Dexia (vroeger LaBouchere) te moeten aflossen voor een periode van 5 jaar. Conform contract toen was dit de minimale looptijd en zou ik er dus nu van af zijn. Nu moest ik wel een aangetekende brief sturen met mijn opzegging voor die periode anders zou dit contract stilzwijgend doorgaan tot 20!!! jaar.
Nu heb ik Dexia reeds via mail geïnformeerd over mijn stopzetting, krijg ik te horen dat ik voor tussentijdse stopzetting een boete moet betalen???? Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik heb zo wie zo al vijf jaren betaald, verlies gedraaid en nu willen ze me nog verplichten om extra te betalen, terwijl in mijn contract stond en toen ook was afgesproken, 5 jaar geleden, dat ik na 5 jaar kon stoppen. Ik weet niet wat ik moet doen en ik wil hiermee stoppen. Het heeft me al veel te veel geld gekost.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Drama,

Welk contract heb je?
Als je na 5 jaar kunt opzeggen en je doet dat m.i.v. die datum (30 november 2004) dan krijg je de eindafrekening en het verzoek de restschuld “even” te betalen.
Als je binnen de 5 jaar aangeeft te willen stoppen en je moet nog termijnen betalen dan is dit een tussentijdse beëindiging en moet je inderdaad boete betalen over de nog niet betaalde termijnen én de restschuld.
Lees alles nog even rustig door, vertel welk contract je hebt en hoe de situatie nu is.

Blijft natuurlijk het dilemma: Wat doe ik, betaal ik dexia de restschuld en accepteer dit verlies samen met het verlies van mijn inleg of betaal ik niet en ga ik procederen om mijn geld terug te vorderen.
Kies je voor betalen dan heb je geld nodig en als je kiest voor procederen dan heb je geld én een advocaat nodig.

Heb je een advocaat nodig en wil je weten wat dat gaat kosten, bereken dan eerst of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand (toevoeging).
Kijk op www.rvr.org bij infobalie of mail mij dan stuur ik een uittreksel van de procedure met daarbij de tabellen.
Heb je geen recht op toevoeging, geef dan aan in welke regio je een advocaat zoekt, dan kan ik er een paar geven. De prijzen variëren van gemiddeld 1500- 3500 euro excl. BTW.

Groeten,
Piet

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

en daarna nog eens een veelvoud hiervan want Dexia gaat toch in hoger beroep en daarna naar de Hoge Raad. al met al kunnen die kosten oplopen tot over de € 15.000

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gast,

Dan heb je het dus niet over de advocaten die ik adviseer.
Bel deze advocaten en vraag naar de kosten in een hoger beroep enz.
en maak dit bekend op het forum met naam en bedragen erbij

Je moet mensen niet op het verkeerde been zetten met prijzen van (te) dure advocaten.

Groeten,
Piet

Renéé

Ongelezen bericht door Renéé »

Piet Korenkut behoort tot de payback bende. Niet intrappen dus!!!!!

Gesloten