Op de site van fd.nl staat het volgende bericht:
Ter info plaats ik dit op het forum.
m.v.g.
L. Blok
Publicatiedatum: 17/1/2003 07:52
Kranten Binnenland: Dexia eist besluit beleggers
AMSTERDAM (De Financieele Nieuwsdienst) - Het belangrijkste nieuws uit de binnenlandse kranten van donderdag 17 januari 2003:
Het Financieele Dagblad
*** Dexia eist besluit leasebelegger (p.9)
Teleurgestelde effectenleasebeleggers moeten van Dexia snel beslissen of ze gebruikmaken van verruimde mogelijkheden om hun lening terug te betalen waarmee indertijd aandelen zijn gekocht. Voorwaarde is, dat zij afzien van juridische stappen tegen de bank. Nadien, zes weken voordat het leasecontract afloopt, wordt de acceptant gevraagd welke van de drie terugbetalingkeuzes hij kiest. Dat heeft bestuursvoorzitter Dirk Bruneel van Dexia Bank Nederland bekendgemaakt.
Op dit moment zijn bij circa 94% van de 450.000 Dexia-leasecontracten de aandelen minder waard dan de lening waarmee de stukken indertijd zijn gekocht. Dat is een gevolg van sterk gedaalde aandelenkoersen. Klanten hebben gemiddeld twee contracten. In 2003 lopen 90.000 contracten af. De totale 'restschuld' is tegen de huidige koers euro 1,5 mrd, aldus Dexia.
Dexia stuurt 220.000 klanten met een restschuld voor 1 april een brief. Vanaf de ontvangstdatum heeft de belegger zes weken om te beslissen of hij het 'eenmalige commerciële aanbod' aanvaardt. Eind mei is duidelijk hoeveel restschuldbezitters akkoord gaan. Dexia wil dat alle klanten nu kiezen omdat de kwestie 'alle energie uit de bank zuigt'. 'We willen eindelijk gemoedsrust', zegt Bruneel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexia eist besluit beleggers
Re: Dexia eist besluit beleggers
Die gemoedsrust wil ik ze wel geven hoor, ze mogen mijn aandelen zelf bewaren tot ze wat waard worden. En ik zal hun gemoed nog verder gerust stellen als ze mijn inleg van dat "fake" product ook terug storten, stuur ik ze een bedank kaartje.
Zo zie je, het is niet moeilijk om elkaars gemoedsrust te bevredigen.
Ingaan op een voorstel is afzien van rechten.
Stichting kom op, wat te doen.
Joop
Zo zie je, het is niet moeilijk om elkaars gemoedsrust te bevredigen.
Ingaan op een voorstel is afzien van rechten.
Stichting kom op, wat te doen.
Joop
Is dit een aanbod? Of weer een constructie om mensen die reeds onder druk staan van niet te overziene financiele verplichtingen opnieuw onder druk te zetten om maar -zo als gebruikelijk bij legio - snel te ondertekenen waar eindigt dit?
Ik heb net het aanbod uitgedraaid en deels gelezen. Ik zie geen verschil met de brief van December. Jongens en meiden we worden langzaam genaaid. We mogen niet ingaan op hun voorstel want dan zie je af van je rechten bij SLV.
Joop
Joop
Gemoedrust? Is het niet, wat wij al bijna een jaar om smeken? En hét kan zo gemakkelijk zijn, Bruneel! Ga terug aan tafel met SLV en U krijgt wat U zo hevig naar verlangt en misschien nog meer! Wij, gedupeerden gaan nu tot de bittere einde, gevoelloos, want wij hebben geen tranen (en ook geen centen) meer; de bronnen zijn uitgedroogd!!
Ik dacht dat het een goede gewoonte was dat "wanneer een zaak onder de rechter was er geen inhoudelijke mededelingen werden gedaan" maar ja als je NET als NIEUWE bestuursvoorzitter met zo'n gigantisch probleem wordt opgescheept dan is het moeilijk om je ongeduld te bewaren! !